I The Heat I

2.4K 137 91
                                    

"Rafael, je bent echt zo'n idioot soms." Uriel schudde zijn hoofd en liet zich weer op de bank naast me zakken. Hij haalde een hand door zijn haren en liet zich toen onderuit zakken. Ik wist dat hij gefrustreerd was. Ik snapte zijn gevoelens compleet, echt, maar ik wilde gewoon niet dat hij de Indra iets aan zou doen terwijl we gewoon in mijn huis waren.

Mijn ouders waren vaak weg, en dat wist Uriel ook, maar dat betekende niet dat hij gewoon even iemand kon martelen in mijn badkamer! Alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Hoofdschuddend, keek ik naar de drie aartsengelen in mijn woonkamer. Hoe was ik ooit in deze puinhoop beland?

"Eigenlijk is het nog niet zo'n slecht idee," merkte Gabrielle op, terwijl ze opstond en haar broek afklopte. Het was zo raar om hen in mensenkleren te zien... Ik had altijd verwacht dat ze mooie en uitbundige jurken zouden dragen, net zoals in Griekse mythes. Maar ze verassen me telkens weer. Aartsengelen gaan echt mee met de tijd. Net zoals Rafael en zijn smurfen fetish.

"Gabrielle, naar Hel gaan is een verschrikkelijk absurd idee. De enige die Lucifer toelaat is Remiël, en denk je niet dat het een beetje gevaarlijk is om naar het rijk van de demonen te gaan?" Uriel zuchtte en schudde zijn hoofd. "Sorry Rafael. Ik weet dat je het goed bedoelt, maar dit gaat gewoon nergens over."

Rafael schudde zijn hoofd en stond op, zijn armen over elkaar heenslaand. "Het slaat wél ergens op. Ik ben serieus, ik zweer het op mijn vleugels. Het klinkt idioot, dat weet ik ook wel, maar Hel is de enige plek waar niemand ons verwacht, zelfs de Indra niet. En als ze daar wel zijn," Rafael nam een diepe teug adem voor hij weer sprak, "-dan laten we Gabrielle gewoon weer haar schijnliefde gebruiken."

"Hé! Ik ben je slaafje niet Rafael. Is dit weer een zielige poging om een meisje te versieren? Weet je nog de vorige keer, toen je me een meisje liet betoveren en haar liet denken dat jij Zayn wat-is-zijn-naam van die band was?" riep Gabrielle geïrriteerd uit, terwijl ze haar handen in de lucht gooide. 

Ik proestte het uit van het lachen. "Zayn Malik? Serieus, Rafael?" Ik kwam niet meer bij. Het beeld van een meisje dat dacht dat ze met Zayn Malik aan het flirtten was, terwijl ze voor de blonde, frivole Rafael stond, was gewoon te hilarisch.

Rafael keek Gabrielle beteuterd aan en haalde zijn schouders op. "Hé, ik ben niet zoals Uriel. Ik heb geen panty drop grijns!"

Ik moest nog harder lachen. "Rafael, je weet dat drop iets heel ander is dan dropping, toch?"

Zelfs Gabrielle proestte het uit. "Mannen," ze porde mij in mijn zij met haar elleboog als een teken van samenzwering. "Ze weten ook helemaal niets."

Uriel rolde met zijn ogen en stond op. "Laten we nou maar naar Hel gaan dan, want ik kan dat idiote gebrabbel van Rafael echt niet meer aan." Hij pakte zijn leren jack, die hing over een van onze rode eetkamerstoelen, en trok hem vluchtig aan. Ik stond op en probeerde niet weer in lachen uit te barsten toen ik Rafael's pruillip zag. 

"Laten we maar naar het bos gaan dan, want ik kan hier geen portaal openen zonder aandacht te trekken. Het was al een slecht idee om hier te landen, daar straks, maar toen hadden we geen keus. Nu weet ik bijna zeker dat Raziël ons met rust zal laten," zei Uriel langzaam. Hij slikte, en ik zag dat hij moeite had met zijn volgende woorden. "Hij zal ons niet in de gaten willen houden."

Gabrielle en Rafael knikten, en wendden hun blikken af. Ik voelde me ineens weer schuldig. Wat als Raziël gelijk had? Ík had ze opgebroken, en was degene die ervoor had gezorgd dat Uriel zijn verplichtingen had laten vallen. Wat als ík degene zou zijn die het einde van de wereld zou veroorzaken? Lekker dramatisch, Ari. 

Uriel en Rafael grepen de Indra, die nu bij bewustzijn was, en begonnen hem de trap af te slepen. Ik hoorde zijn protesten en kromp ineen. Konden ze hem niet even stil maken? Het was niet echt handig als iedereen zich ging afvragen wat er allemaal bij de Winters aan de hand was...

Skyfall #1 [Nederlands] [Netties2016] [herschrijven]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu