[Cerita ini hanya lah rekaan semata-mata]
Victoria High School
Aku melangkah masuk ke dalam sekolah setelah dihantar oleh ayah ku, Encik Kim.
"Hoyhh!! Good morning my friend! "
Terdengar suara sumbang seekor makhluk menegurku. Aku hanya mengendahkan. Biar la dia tuu. Pagi-pagi dah bising."Oiyyh tak dengar ka? " , tangannya menyentuh bahuku. Aku menoleh. Hmm... Perempuan ni lagi. Macam la semalam tak jumpa. Buat bising jaa.
"Oyhh Kim Jae Mi!! Palau aku yaa" , hmm.. Bising sungguh perempuan ni. Kalau boleh aku nak sumbat mulut guna stokin aku. Tapi tu la.. Sayang ann..
"Haa kau nak apa? ", aku membuka mulut. Kalau tidak sampai ke hadapan kelas dia buat bising. Mulut dah la macam murai tercabut ekor. Banyak bunyi jaa.
"Yeayy! Kita dah jadi senior la weyhh!! Teruja nya! ", jerit Lee Hae Ra atau lebih mesra dipanggil murai oleh aku sendiri. Ehekk..
"Dah la aku nak masuk kelas ni. Nanti lambat plak naya ja kena marah. Jom la Hae Ra", aku menarik lengannya menuju ke kelas.
Biasa lah bila dah banyak cakap tu mana lah nak sedar nak masuk kelas kan. Asyik membebel ja kerjanya. Meluat jugak la aku.
Setelah masuk ke kelas, aku mengambil tempat menghadap pintu. Sebenarnya aku lebih gemar duduk sebelah tingkap tapi nampaknya orang lain dah ambil tempat tu. Ni pasal masuk lambat la ni. Semua salah Hae Ra tadi. Eiyy..
Di sebelah aku pulak siapa lagi kalau bukan mak cik mulut banyak Hae Ra murai. Hoho bukan dia tahu pun aku kutuk dia. Padan muka.
Beberapa minit kemudian cikgu pun masuk. Cikgu yg diberi nama Park Choi itu memulakan pelajaran. Hm malas la nak belajar. Tapi disebabkan semua membuka buku teks aku dengan malas pun turut membuka jugak. Nanti tak pasal kena dengan Cikgu Park Choi ni. Dah la muka garang. Bak kata Hae Ra, garang-garang nak pergi mana?. Haha bodoh punya Hae Ra.
Aku pun mendengar cikgu membebel di depan sambil menunggu loceng rehat dibunyikan.
YOU ARE READING
Junior
Non-FictionJunior? Crush? "Kalau kau ada suka someone bagitau je aku kot la aku boleh move on dari kau hm, " ~ Jae Mi "Taksuka sapa pun, " ~ Yoongi __________________ If you love me I will love you back but why when I love you, you won't love me back? •Sunsh...