Before (1)

18 3 0
                                    

Hari-hari berlalu seperti biasa. Bulan lepas pun macam biasa je. Takde bende yg menarik pun.

Lepas majlis sambutan bulan lepas, Yoongi ada chat aku.

Dia cakap sorry sebab taknak tangkap gambar dengan aku. Dia cakap yg dia tak tangkap gambar pun dengan perempuan masa hari tu. Kalau dia tangkap gambar pun dengan lelaki je.

Bak kata dia laa..

Hm nasib laa aku ni cepat sejuk kalau dengan Yoongi ni. Aku pun taktau apa masalah aku. Cepat sangat cair. Haihhhh!

Aku tak rasa Yoongi menipu akuu sebabnya aku memang tak nampak dia tangkap gambar dengan perempuan hari tu. So, dia honest la dengan aku.

Ahahahahaha..! Syiok jap!

Ouh yaa esok aku kena tolong cikgu siapkan hall. Hari koko dah nak dekat dah. Tu yang aku pun sibuk sama. Biasa lahhh jadi pengawas library bukannya kerja goyang kaki. Kalau nak goyang kaki je baik tak payah jadi pun, kan?

Plan cikgu masa hari koko tu, cikgu nak buat tayangan filem. Jadinya, kami kenalah siapkan hall tu supaya nanti ada feel macam tengok kat wayang. Lol

Sudah la aku nak tidur. Nak mimpi Yoongi. Ahahahaha.. Bye!

Zzzzzzzzzz..

________________________________

Pagi-pagi lagi cikgu dah panggil kami untuk siapkan hall. Haihh dah la ada rehearsal. Aku pun nak tengok jugakk.. Huhuhuhuhuhu...

Dengan terpaksa, aku dan June pun melangkah ke hall. Dari luar hall pun aku boleh nampak cikgu yang sedang memberi arahan tuu. Hmm ni yg malas ni.. Dah la aku takdapat tengok Yoongi.

Jimin?

Hm aku rasa Jimin tak hadir hari ni. Barulah aku tahu yg dia tu bad boy. Sekolah selalu ponteng. Pastu rempit. Hisap vape lak tu. Haihh... Macam manalah aku boleh tersuka dekat dia ni. Hm..

Nasib la Yoongi aku baik je. Tak pernah lagi la aku tengok dia hisap benda-benda yang memudaratkan tu. Iye laa dia kan baikkk..

Cumil pulak tu

Ahahaha




Kay, tiberr..



Aku dan June pun melangkah masuk ke dalam hall. Nampaknya banyak jugak pengawas library yg datang membantu. By the way, pengawas library ni sikit je. Tu yg bila semua datang nampak la banyak dari setiap hari beberapa kerat je aku nampak.

June dah mengeletis sebelah aku bila dia tak sabar nak jumpa crush dia. Haih bila nak insaf entah la minah ni. Saborr je la...

June ni banyak crush sebenarnya. Salah seorangnya pengawas library ni la. Jap aku rasa bukan sorang je kott..

Ada lah sorang junior dengan senior yg dia minat. Hmmmm..

"Ha kamu berdua tu ikut senior kamu pergi hias bilik yg ada kat tingkat atas tu. Sini dah ramai dah" halau cikgu.

June dah buat muka penyek dia. Iye lahh org baru nak beria tunggu crush cikgu lak kacau. Mana tak marah enn...

Bak kata Hae Ra, cikgu penghalang cinta.

Haha lawak pulak ayat tu. Ada-ada je la Hae Ra yang tak cukup vitamin yittu.

Kalau korang nak tahu, Hae Ra ni pendek orgnya. Kalau aku, dia separas telinga aku je. Pendek kan?

Aku ni takde la tinggi mana. And takde la pendek mana.

Just nice gittew.

"Ui, jomlah. Kang tak memasal kena cop malas pulak. Cikgu tu bukannya boleh. Dia nampak kita tak buat kerja terus mengarah suruh buat kerja. Org nak usha crush pun tak boleh tauu..! " bebel June sambil kakinya laju mengikut langkah senior di depan kami.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 22, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

JuniorWhere stories live. Discover now