Tear

18 3 0
                                    

"Seterusnya, kita meneruskan agenda hari ini dengan acara larian saringan. Diminta peserta yg mengambil bahagian dalam acara ini untuk bersiap sedia. Acara akan dimulakan sebentar lagi.. "

Aku mendengar pengumuman guru yg bertugas sambil mengipas wajah. Panas tahu tak. Cikgu ni tak reti nak pasang kipas ke dalam khemah ni.

Hmm.. Nasib la ada crush gue kalau tak mmng takkan la aku nak duduk sini lagi, kan?

"Weyh, weyh! Baekhyun nak lari dah tu, Jae Mi. Baik kau tengok " June yg berada di sebelah sudah menyiku aku agar menumpukan pandangan ke arah Baekhyun.

Aku apa lagi? Usha laa dah ada crush depan mata kan takkan taknak usha kott.. But wait...??

Sejak bila aku mengisyitiharkan dia sebagai crush aku ni???!!

Oh nooo...! Aku taknak ada crush junior. Aduii.. Masalah betul laa. Hmm tak pe la kan. Bukannya org tahu pun. Hohoho..

Bola mataku melihat susuk tubuh Baekhyun yg berada di sana. Handsomenya gaiss.. Melting aa mcm. Huhu..

"Ke garisan, sedia, mula!! " kedengaran bunyi tembakan menandakan acara sudah dimulakan.

Wahhh handsome la Baekhyun ni even dia lari. Melting teruks sis.

"Go Baekhyun! Go Baekhyun! Fighting!! " ujarku. Haha kita kena la support. Iya, kan? Benar, kan?

June di sebelah sudah memandang aku pelik. Asal dia ni? Tak pernah tengok org sokong crush ke?? Hahaha, tiber.

Aku melihat ke arah Baekhyun semula. Nampaknya dia dah ada di depan sekali. Lajunya dia lari. Hahaha tengok la crush sape?? Crush gue ituu!!

Sikit je lagi.. Sikit je lagi, Baekhyun. Please laa.. Sikit lagi.. And.. Yeayyyyy menang!!

Secara tidak sengaja aku menampar June yg berada di sebelah. Bukan sekali tapi berkali-kali. Aku rasa berbirat jugak la paha dia nanti. Hohoho..

"Woyh, bijak! Sakit la " kata June sambil menahan penangan tamparan aku.

Haha kesian kawan aku sorang ni. Dia taktahu ke aku happy sekarang ni sbb crush aku menang. Bukan selalu nak 'menjebon' nii.

Aku masih melihat Baekhyun yg tersenyum gembira apabila mengetahui dia sudah menang. Dia nampaknya sedang rancak bersembang dengan rakannya. And hmm ada Jin di situ. Kacau mood sungguh nak usha Baekhyun bila ada Jin ni.

Sedang aku asyik mengusha Baekhyun, June di sebelah menyiku lagi. Aduhh dia ni aku lempang jugak kang. Suka siku org. Eiyyyy..

"Kau nak apa? " soalku dengan nada sedikit marah. Kacau sungguh org nak melayan perasaan ni.

"Teman aku pergi tandas jap. Hehehe, bolehkan? " June mengerdipkan matanya berkali-kali.

Eiy dia ingat dia comel ke buat mcm tu? Aku rasa nak bagi flying kick jee..

Kacau sungguh laa org nak mengusha Baekhyun pun. Haishhh..

"Okay la cepat, jom" aku bangun dari duduk. Sepanjang aku berjalan, sempat jugak aku menangkap figura Yoongi.

Selesai saja menemani June ke tandas, aku mengambil tempat duduk semula. Mula la aku tercari-cari kelibat my crush.

Barulah aku perasan Baekhyun ada berdekatan denganku. Mula la aku tak senang duduk. Aku hanya berpura-pura bersembang dengan kawan ku. Haha benda kena cover.

JuniorWhere stories live. Discover now