End flasback ~
Keesokan harinya..
Aku melangkah seperti biasa menuju ke blok kelas. Sambil itu aku mengulum lolipop berperisa strawberi. Sebenarnya aku suka strawberi hehe.
Ketika melintasi kelas Yoongi a.k.a crush aku, mata ku terancap pada figura yg bereye-contact dengan ku. Oh my goshh.. Pagi-pagi lagi dia dah bagi heartbeat aku berdengup bagai nak gila. Uish over betul aku ni.
Yoongi melihat aku seketika sebelum mengalihkan pandangan. Yoongi ni sememangnya hati beku. Aku tak tau la bila dia nak cair dengan aku.
Dah puas aku cuba taken dia tapi dia buat selamba dia je. Bukannya tak confess. Tapi dia tu memang payah la nak bawak bincang. Aku pun tak tahu la kenapa aku suka dia. Ermm.. No comment.
Nasib la aku ni bijak sikit sebab aku confess dalam chat time cuti musim panas tahun lepas. Kalau tak memang aku menanggung malu la lepas tu. Masa bukak sekolah pun aku buat biasa ja sebabnya dia pun buat macam aku tak pernah confess.
Lepas tu lama-lama aku pun jadi biasa je bila aku terserempak dengan dia walaupun aku still la terkena sawan sebabnya dia masih lagi crush kesayangan aku. Heh kesayangan la sangat.
Aku terus menuju masuk ke dalam kelas dengan segera. Setelah meletakkan beg, aku menyapa Minji di meja sebelah.
"Oii! Kau siap ke tak homework math? " soalku.
Aku melihat Minji seperti terpinga-pinga disitu.. Nampak gayanya dia ni memang tak buat la tu. Set-set muka tak siap homework si Minji ni. Aku tak tau la apa yg dia buat bila balik dari sekolah.
Nak kata dia buat homework, memang sah la dia tak buat. Nak kata berchit-chat dengan crush? Alamatnya tunggu la sampai dinosaur hidup balik. Uishh hyperbola sungguh aku ni.
Tapi tu lah kan, nak kata dia berchat dengan boyfriend dia? Hmmm... Fakta mengatakan bahawasanya Minji ni ialah forever alone.
Kalau dia couple an memang tak lama la hidup dia lepas tu. Tunggu lagi? Kena flying kick berjemaah la jawabnya.
Tak tahu la kenapa tapi group kami memang pantang kalau salah sorang dari kami couple. Kalau ttm tu boleh la kot. Ehekk kes pasal Myung Soo tu bukannya couple so mereka tak lah nak serang aku. Even kena bahan sikit tu basic la kan. Hmm...
"Ala kau ni. Aku ingat kau siap sebab tu lah aku tanya. Tapi kau pulak tak siap. So sekarang nak tiru siapa ni? " kata ku sambil mengambil buku math yg berada di dalam beg.
"Tanya la Hae Ra. Mesti dia siap"
"Haah kan kenapa lah aku ni biul sangat tak tanya dia dulu? Tapi dia tak masuk kelas lagi lah bangang" aku menjeling Minji.
Dia ni bagi idea memang la boleh pakai tapi masalahnya kawan tu pun tak masuk kelas lagi.
"Weyh Cikgu Ruby dah datang la. Mampuss kau tak siap lagi kerja math" Minji berkata selepas kelibat Cikgu Ruby ingin memasuki kelas kelihatan.
Kata org dia pun tak siap. Hahaha mampuss jugak la kau Minji.
Aku harap cikgu tak ingat pasal kerja sekolah yg dia bagi. Hohoho..
________________________________________
Hye hye.. Lama tak update story ni. Hehehehe. Nanti kalau ada masa author update banyak-banyak. Kay la bye bye.. See you soon soon. Jgn lupa vote.
YOU ARE READING
Junior
Non-FictionJunior? Crush? "Kalau kau ada suka someone bagitau je aku kot la aku boleh move on dari kau hm, " ~ Jae Mi "Taksuka sapa pun, " ~ Yoongi __________________ If you love me I will love you back but why when I love you, you won't love me back? •Sunsh...