Setelah tamat kelas, aku melangkah masuk ke dalam library. Biasa la aku kan pengawas library so kena la masuk kan. Nanti cikgu kata tak buat kerja plak. Huh mampos aku.
Aku masuk bersama rakan baikku selain Hae Ra iaitu Choi June. Dia pun pengawas sama macam aku jugak. Basic aa. Kawan an.
Aku terus ke kaunter meminjam buku. Senior yang ada disitu hanya senyum melihat aku. Aku pun senyum la balik nanti tak pasal kena cop berlagak pulak an. Eiy black record aku ngan senior tu.
"Bertugas hari ni ka? ", senior itu bertanya. Aku hanya mengangguk. Malas sebenarnya. Senior ni pun satu, dah nampak aku duk tercegat kat situ mesti lah aku bertugas hari tu. Nak kata banggang nanti marah plak. So, aku angguk je la.
Hm boringnyaa. Selepas menyusun beberapa buku yg sememangnya nazak itu aku hanya duduk di kaunter pinjaman. Tak nak aku susun buku tu semua. Kang terkoyak salah aku jugak. Dah buku tu semua mmng nazak an nak buat macam mna.
Di kaunter itu aku hanya melihat orang yg lalu lalang mengambil buku di rak. Sempat jugak aku mengusha kawan aku buat kerja. Hm rajin sis. Saja la nk puji bagi kembang sikit. Hoho. Aku rasa aku dah gila. Okay.
"Woyh, petang nanti aku ada latihan petanque. Kau nak teman aku tak? Boleh usha junior gak. Amacam? " tetiber June menghampiri.
"Ouhh. Aku okay ja. Ajak la Hae Ra sekali. Ni mesti kau nak tengok junior yg sama muka dia ngan ex crush aku kan? Macam la aku tak tahu, June", Kataku.
"Hehe betul la tu tapi aku ada latihan petanque jugak. Nak kena ajar budak junior main. Ni sebab cikgu yg suruh kalau tak dah lama aku tidur kat rumah. Lagi best. Hehe ", dia hanya tersengih.
"Ya la okay. Jom aa masuk kelas. Loceng dah bunyi kan. ", Yoo Unjae mengajak kami.
Yoo Unjae ni pun kawan aku jugak. Tapi dia dah turun kelas. Dulu sama kelas sekarang tak sama dah.
Kami bertiga mula mengatur langkah menuju ke tangga untuk naik ke kelas.
YOU ARE READING
Junior
Non-FictionJunior? Crush? "Kalau kau ada suka someone bagitau je aku kot la aku boleh move on dari kau hm, " ~ Jae Mi "Taksuka sapa pun, " ~ Yoongi __________________ If you love me I will love you back but why when I love you, you won't love me back? •Sunsh...