Picture

16 0 0
                                    

Beberapa bulan kemudian...

Aku masih tetap pegun di atas katil walaupun sudah beberapa kali omma datang ke bilik ini untuk mengejutkan aku. Aku menguap kecil akibat sisa kantuk yg masih ada. Seluruh badan ku berasa berat dan malas untuk mengatur langkah menuju ke bilik air. Aduhh ni mesti sebab aku tidur lambat semalam.

"Jae Mi..!!  Kenapa tak bersiap lagi? Hari ni kamu kata sekolah kamu ada majlis sambutan,kan? Habis tu kenapa tak siap lagi ni? Dah nak dekat waktu sekolah dah Jae Mi oiii..!!" ujar omma.

Otak aku yg sedikit lembap setiap kali bangun dari tidur mula memproses kata-kata omma. Mataku mula membulat apabila aku sudah mulai mengingati sesuatu. Dengan sepantas kilat aku mencapai tuala dan bergegas untuk mandi dlm keadaan tergesa-gesa.

Victoria High School

Huhu nasib la sempat datang sebelum pak guard yg bermisai tebal tu tutup gate ni.

Aku melirik melihat pergelangan tangan yg kemas terikat seutas jam tangan berwarna hitam. Okay actually aku mmng suka warna hitam. Uhuu, black is everything!

Jarum jam menunjukkan waktu sekarang yg sudah menginjak ke angka 7:15 a.m.

Sebenarnya tak ada lah lambat sangat aku datang sekolah ni hm. Saja je acah. Uhuks.. Jae Mi dan acahnya mmng tidak boleh dipisahkan.

Okay, merapu sudah.

Aku menuju ke arah dataran yg menempatkan semua pelajar Victoria High School ini. Kalau selalunya mmng kami terus pergi ke kelas je tapi entah apa yg merasuki pengetua kali ni, kami kena menghadiri sesi perhimpunan kecil setiap pagi dan setiap hari sebelum masuk ke kelas.

Bila dah tukar pengetua ni kan, semua benda nak kena tukar. Hm malas tau dakk.

Tapi nasib lah ada my lovely crush, uhukkss. Kalau tak mmng bosan la aku hm. Selalunya bila cikgu bercakap di depan aku bknnya tengok cikgu tu. Aku lagi suka tengok crush aku. Dari dulu lagi aku buat perkara tak berapa nak keji ni. Nasib cikgu tak perasan. Kalau cikgu perasan mati la nakk kena panggil. Huhuhu malu aku.

Aku pun jalan lah ke barisan kelas aku. Mata aku melirik melihat barisan kelas Jimin. Basic la nak pastikan crush gue ada ke idok. Kalau dia tak datang hari ni habis lah plan aku.

Nak tahu??

Tunggu je lah nanti. Uwekk..!!

Ouh ya lupa nak bagitau yg hari ni kami pakai baju yg lain dari hari-hari biasa. Aku pun dah lupa majlis apa yg berlangsung hari ni. Biasa la dah tua dah saye ini.

Cikgu pun suruh kami pakai baju cantik-cantik hari ni. Aku pun apa lagi?

Mula la nak ber'cantik-cantik' depan crush. Aku pun tak tahu la sebab crush aku yg mna. Sama ada Yoongi ataupun Jimin.

Tapi sekarang ni aku lebih kepada Jimin la. Dia ada banyak criteria ideal type aku.

First, dia lagi tua dari aku. Aku tak suka la junior-junior nii. Bukan taste aku okay. Tapi yg kes Baekhyun tu lain cerita la. Hahahahaha..!!

Second, dia pandai la jugak. Ye la kelas no. 4 kan. Tapi tak dapat nak lawan aku la. Uhukss.. Ter'riak' sudahh.

Ada la jugak yg lain tu tapi aku malas aa nak gitau. Hm nanti korang tahu la.

Sibuk je nak tahu. Crush aku tuu..!!!

________________________________

"Uish, cantik kau hari ni, Jae Mi. Meenut aa", kata Hae Ra.

JuniorWhere stories live. Discover now