Petanque

43 4 0
                                    

Setelah makan dia kantin, aku melepak bersama dua org rakanku yg tak lain tak bukan, spesies murai tercabut ekor tu la. Kami berborak atau lebih tepat istilahnya 'membawang'. Bermacam perkara yg dibawangkan.

Tanpa disedari, rupanya waktu rehat bagi junior kami telah pun tiba. Tu lahh bila membawang mana la sedar an masa berlalu dengan pantas. Huhu..

Kami berdiri menghampiri cikgu yg menguruskan aktiviti petanque ini. Namanya Cikgu Gyu. Cikgu Gyu sempat berborak seketika bersama kami sebelum junior-junior yg harus dilatih tiba.

Sebenarnya hanya June sahaja yg mengajar. Aku dan Hae Ra hanya jadi tukang pemerhati. Kami bukannya pandai pun main petanque ni. Kalau nak bagi hancuss serahkan je pada kami. Hehe..

June perlu melatih junior perempuan dan bukannya seperti kemahuannya yg mahu melatih junior lelaki. Uishhh gatal sungguh si June ni. Ish.. Ish.. Ish.. Jangan lah contohi perangai June ni.

Dalam waktu mengajar atau melatih atau apa-apa ja la yg bersamaan dengannya, kami terserempak jugak la dengan junior pilihan hati June. Namanya Kim Seokjin atau lebih tepat dipanggil Jin. Huhu jin setan mana lah yg menjadi pujaan hati June nii????.

Hari ni si Jin tu bersukan so June pun dapat la melihat wajah handsome walaupun tak berapa nak handsome si Jin ni. Entah apa lah yg handsome sangat si Jin nii? Tak nampak handsome pun. Crush aku lagi handsome. Hoho malas nak riakk..

Hm cakap pasal crush an. Mesti korang tak tahu lagi kan crush aku siapa ann?? Huhu biar aku perkenalkan my precious bakal husband.. Hehe nama dia Min Yoongi. Omg!! Yoongi la yg paling handsome di dunia. Hohohohoh...!!

Fakta mengatakan bahawa aku akan diserang histeria dan sawan gila babi bila ternampak, terserempak, tereye contact, terstalk atau terdekat dengan dia. Huhu aku dah cari bermacam cara nak ubat penyakit ni tapi tu lah.. Keputusannya aku masih diserang penyakit yg telah dinyatakan di atas setelah atau ketika berjumpa dengan si Yoongi pujaan hati..

Bila la aku boleh move on agaknya? Doakan sis cepat move on ya para readers yg dikasihi sekalian. Huhu..

Okay dah panjang aku melalut ni so back to the story. Hehe..

Aku hanya memandang wajah si Jin ni. Tetiber tereye contact plak dengan si Jin jelmaan syaitonn ni. Aku terkedu dan terkelu apabila dia tiba-tiba melambaikan tangan ke arah aku. Terkebil-kebil aku disitu.

Bukannya aku nak perasan kan tapi mmng dia lambai pada aku. Sebab dia tengok aku lepas tu dia lambai mesti la dia lambai pada aku kan? Mustahil dia lambai pada June pulak kann? June tersangatlah jauh di tengah padang latihan petanque. Hmm...

Aku hanya mengendahkannya. Tapi tak lama selepas itu dia lalu lalang lagi di depan aku. Aii mamat ni mmng cari nahas kalau June dapat tau dia lambai pada aku. Mamposss aku weyhhh!! Mesti dia ingat aku nak ambik si Jin jelmaan ni jadi crush aku kan. Eiy please laa. Nanti Yoongi aku nak letak mana ann?. Tak ada masa aku nak ambik si Jin ni. Dah la junior. Huhu..

Namun, aku tanpa sengaja telah membalas lambaian kasih dia. Tak sengaja okay? Tak sengaja huhu.. Aku lihat dia tersenyum. Hm senyum kat aku kee??. 

Aku hanya melihat ke arah Jin ketika dia ingin naik ke kelas. Tanpa ku sedari, sepasang mata melihat perbuatan aku. Tak lain tak bukan mesti lah si Hae Ra. Takkan la June yg sibuk melatih junior-junior tu.

"Weyh, Jae Mi. Aku nampak apa yg berlaku tadi", kata Hae Ra.

Aku terdiam.

"Masalahnya aku pun tak tahu apa masalah junior tu nak main lambai-lambai dengan aku. Hmm ", ujar ku.

"Aku rasa kan ni mesti sebab hari tu kita ada lambai pada dia sebab kita nak usik June. Tapi tu lah aku tak sangka pulak dia nak buat macam tu. Kalau June tau macam mana? " kata-kata Hae Ra mengelisahkan aku.

Ya la aku yg bersalah dalam hal ni. Siapa la suruh aku melambai kat dia dulu?? Mampos aku kalau June tahu. Huhu mati awal la nampaknya. #prayforJaeMi

"Hm aku rasa ni semua berpunca dari kau la Jae Mi. Ya la kalau kau tak buat macam tu dulu tak la si Jin tu nak buat macam tu tadi. Tu la apa yg aku rasa", Hae Ra berkata.

"Okay.. Okay.. Aku tahu semua salah aku. Puas hati? " aiishhh geram pulak aku dengan Hae Ra ni. Bukannya nak membantu aku. Huhu stress..

Menyesal aku stay hari ni.

JuniorWhere stories live. Discover now