Fav Junior

21 6 3
                                    

Setelah beberapa bulan kemudian...

Aku bersekolah seperti biasa. Homework pun makin bertambah. Ni yang paling aku tak suka. Kalau boleh memang aku tak buat langsung homework. Kesah pulak aku. Hekhek.

Setiap hari aku stress sebabnya kena buat banyak kerja. Dalam satu hari tu kan tak sah kalau tak ada homework math. Cikgu Ruby memang suka mendera mental aku dengan soalan math yg padu tahap bangang tu.

Dia fikir aku faham ke apa yg dia ajar?? Memang tak lah nak masuk ke dalam otak kalau fikiran aku selalu je melencong ke arah lain time dia bagi syarahan math.

Kalau aku bosan sangat aku selalu tulis di tangan aku. Nama yg menjadi mangsa confirm la nama my lovely crush. Huhuhu. Takkan la aku nak tulis nama Cikgu Ruby pulak. Tu namanya buang tebiat.

Pasal crush aku pulak? Hmm macam tu la. Dengar cerita dia ada suka someone ni. Dan yg paling bangang sekali ialah dia suka org dalam kelas aku. Classmate aku sendiri kot dia nak suka. Tak ada kelas lain ke??

Pernah la jugak Hae Ra mulut murai tu 'ship' Yoongi dengan perempuan tu. Tapi tu la kan tak sangka jadi betul si Yoongi suka dia. Dasar crush hanott.

Okay dulu aku pernah la tanya Yoongi and confirm la dalam chat. Mintak simpang la kalau aku nak face-to-face dengan dia.

Aku ada tanya dia yg dia ada ke tidak suka siapa-siapa. Dia cakap tak ada. Aku macam tak percaya. Iye ke dia tak ada suka siapa-siapa? Macam pelik jer bunyinya.

Bila aku ckp yg aku tak percaya mula la dia nak memberi alasan serupa keling sebelah rumah Hae Ra tu. Haaa sesuai la jadi geng Yoongi tu. Cakap tak serupa bikin. Aishhh bikin hati gue panas ajerr.

Asal aku pulak nak termuntah ni? Okay back to the story.

Last-last aku dengar dia suka classmate aku tu. Nama perempuan tu Nayeon. Nak dijadikan cerita, Nayeon ni baru pindah ke Victoria High School tahun ni. Pastu dia diletakkan satu kelas dengan aku.

Time first-first kenal dia memang aku ada cadang nak kawan dengan dia. Tapi sebab dia macam berlagak je dengan aku, aku kuburkan je la hasrat aku. Nampaknya dia nak kawan dengan manusia popular ja.

Cehh nampak sangat jiwa tak kental.

"Apa kena mengena siot berlagak dengan jiwa kental? Kau ni dah sawan kerr?? "

"Ishhh la author ni menyemak pulak aku nak bermonolog sensorang ni. Okay disebabkan kau author aku so aku jawab la yee. Sebenarnya aku pun tak tahu apa persamaannya dan apa kena mengena berlagak ngan jiwa kental tu. Hohoho"

"Malangnya nasib buat kau jadi watak utama dalam story aku. Rupanya bengap berlapis-lapis. Haishh la bangang sungguh. Dah la aku nak berchit-chat dengan crush terchenta lagi bagus dari layan kau yg gila sawan ni. Dah la ckp sensorang. Adioss"

"Bodoh punya author kau boleh lari macam tu je? Bukannya nak cakap terima kasih ke apa. Aku hempuk kepala kau nanti jangan tanya kenapa"

Okay back to the story.

Hm start dari situ la aku mula curious dengan mamat beku bernama Min Yoongi ni. Cakap tak serupa bikin. Kalau ada peluang memang nak bagi flying kick. Tapi tu la jangan salah sangka ye flying kick dengan flying kiss. Kang tak memasal dicop gedik pulak. Eiyy tak kuasa gue.

Okay tu pasal crush aku. Errr pasal junior pulak ermm.. 

Jin tu memang kerap kacau aku sebabnya dia dah officially jadi adik angkat aku!!.
Aku pun tak tahu macam mana la dia aku boleh terjebak dengan mamat tu.

Lagi satu ann... June dah ada junior fav and guess what?

Aku pun tertiber terminat sorang junior ni. Tiber kay tiber. Sebenarnya aku tak nak lah melting dengan junior tapi tu lah kan.. Ermm nyesal dulu aku kata aku takkan melting dengan junior.

Nak kata kena bahan tu memang selalu la. Dengan Jin yg jadi adik angkat aku and then dengan aku yg bersembang kencang dulu kata aku takkan pernah suka junior time aku gaduh dengan June tu. Haishh.. Sekarang ni aku pulak yg tersuka junior. Tapi bukan Jin kay. Org lain.

Nama dia Byun Baekhyun. Dia ni kelas Advance. Kelas nombor tiga di Victoria High School ni. Cukup la sampai situ aku describe dia nanti kantoi susah pulak aku. Hehehehe..

Aku suka dia pun sebabnya dia nampak menyerlah antara yg lain. Dah la handsome. Ishh... I cannot la .. I can't resist to like him. Huhuhu.....

_____________________________________

Hye guyss.. Double uodate for today. Enjoy reading. Adiooss...

JuniorWhere stories live. Discover now