Keesokkan harinya ~~
Aku melangkah dengan selamba masuk ke dalam sekolah. Hari ni aku akan palau semua org. Tak kesah la June ke atau kawan-kawan aku yg lain. Kecuali Hae Ra, maybe?
Tempias daripada perkara yg berlaku semalam, aku tidak dapat tidur dengan aman sebabnya fikiran aku selalu mengingati pergaduhan itu. Huhu habis mata aku ada dark circle. Hm alamatnya tak cantik lah aku hari ni.
Sampai sahaja ke dalam kelas, aku terus menuju ke tempat duduk ku. Malas nak layan semua org hari ni. Lantak la.
Lagi pun Hae Ra yg bertugas mengawal pintu pagar sekolah masih lagi belum tiba. Hmm boring la huhu..
Tiba-tiba, aku terdengar seperti suara org memanggil nama ku. Ouhh rupanya Minji yg memanggil aku. Patutlah dengar macam dekat. Rupanya org sebelah panggil. Ehekk..
"Weyh, Jae Mi", kata Minji dari meja sebelah.
"Apa? " balas ku dingin. Ya la aku kan dalam misi mempalau semua org. Even aku rasa aku tak dapat nak palau semua org hari ni. Basic lah aku kan baik orgnya. Hohoho malas nak riak.
"Hm aku dengar kau gaduh ngan June. Betul ke? " soal Minji. Ada gaya macam makcik nak membawang. Hoho.
"Asal tanya? " soalannya aku balas dengan soalan jugak. Malas nak bercerita sebenarnya.
"Saja la teka sebab aku nampak kau dengan dia tak cakap langsung hari ni. Selalunya korang la yg selalu meroyan terlebih. Tapi hari ni macam 'krik krik' je. Gaduh ke? " Minji bertanya.
Adui laa. Nampak sangat ke aku gaduh dengan si June tu? Tapi aku tak la rasa kesah sangat kalau Minji yg tanya sebabnya Minji rapat dengan June. Dengan semua org pun dia rapat just dengan Hae Ra je dia tak boleh sekepala even kami satu group. Aku pun tak tahu la apa masalah mereka dua ni. Hm..
"Entah la. Kau tanya la June. Diakan rapat dengan kau. Tanya aku buat apa? " ujar aku dengan nada yg malas nak melayan.
"Ish bagitahu je la. Nak suruh aku tanya June? Dia pun bad mood ja aku tengok. Better aku jangan kacau. Nanti tak memasal aku yg kena palau. Dia kan 'Queen of Palau'. So, aku tanya la kau sebab kau yg boleh dibawak bincang even kau masih lagi merajuk", kata Minji.
Hakikat sebenarnya, aku nak tergelak tapi tu lah aku tahan je. Uish tak sangka ada jugak istilah 'Queen of Palau' selama ni. Tak pernah dengar pulak aku. Baru first time okay. First time. Tu pun dari mulut si Minji kepoh ni.
"Hm ada la aku gaduh ngan dia pasal junior favourite dia tu. Si Jin", hanya itu sahaja yg terkeluar dari mulut aku.
"Kenapa pulak kau gaduh se....... ",
Tanpa sempat si Minji ni menghabiskan percakapannya, kedengaran suara ketua kelas kami, Kim Jumyeon menyuruh semua pelajar berdiri. Nampaknya Cikgu Ruby yg mengajar Mathematic telah memasuki kelas.
Huhu thanks a lot to teacher. Nasib la kelas dah mula kalau tidak aku masih lagi kena bersoal jawab dengan Minji kepoh tu. Kalau boleh semua dia nak tahu. Dasar makcik kuat membawang.
Dari kena bersoal jawab better aku belajar Math even aku selalu tak faham satu apa pun yg Cikgu Ruby ajar. Cikgu Ruby ni kalau dia boleh speed tu mmng dia akan speed sampai satu bulan pun boleh habis satu buku teks dia ajar. Bukannya dia tahu pun kalau kami sekelas faham ke tak. Huhuhu..
"Kau kena sambung balik cerita kau tu time rehat. Aku tak kira", Minji memberi amaran kepada ku dengan mimik muka yg sengaja diseriuskan.
Heh fikir aku nak kesah? Tengok la time rehat nanti kau takkan dapat nampak pun bayang aku. Huhuhu.
Hari ni aku malas nak ambil kesah pasal semua org. Tapi Yoongi aku still ambil kesah la jugak. Huhuhu. Tak lengkap hari aku tanpa mengusha muka dia yg handsome tu. Hohoho.. Gatal kau ye Jae Mi. Ish.. Ish.. Ish..
Kelas pada pagi itu pun bermula dengan subjek paling aku tak faham. Huhuhu apa lah nasib.
YOU ARE READING
Junior
Non-FictionJunior? Crush? "Kalau kau ada suka someone bagitau je aku kot la aku boleh move on dari kau hm, " ~ Jae Mi "Taksuka sapa pun, " ~ Yoongi __________________ If you love me I will love you back but why when I love you, you won't love me back? •Sunsh...