Setelah beberapa kali dipaksa oleh kawan-kawan aku, akhirnya aku membuka mulut. Haishh payah betul org yg suka paksa ni. Hmm.
"Ala, kau rilek laa. Baekhyun tu kan junior, taste kau kan bukan junior? Lagipun ada sorang tu kau kata muka dia sama macam Baekhyun. Haaa.. Suka je la dia, " Kata June.
Huhu time aku sedih ni pun sempat lagi minah sorang ni perli. Kalau aku tak broken mmng aku lempang dah si June ni.
"Ermm ya la.. Tapi aku tak tahu nama dia apa, kelas mna, hmm payah la cenggitu, " Aku mengeluh.
"Kau ni kannn.. Apa gunanya kawan kau kalau kau taknak ajak kitorang tolong kau stalk dia tu? "
Aku memandang June dan Minji. Hmm kalau nak dijadikan cerita, makhluk tuhan dua org ni mmng terer bab nak stalk org sampai lubang cacing.
Sampai cikgu makan bawang time rehat pun mereka tahu. Ish.. Ish.. Ish.. Kaki stalk sungguh laa.
"Hm okay la.. Korang tolong la aku cari apa yg patut ya. Aku dah malas nak sedih pasal Baekhyun lagi. Biar lah dia nak bahagia dengan life dia. Kesah apa aku, " Kata ku sambil menitipkan kata-kata semangat.
"Cenggini la kawan aku..! Lagipun Yoongi kan ada. Dia pun crush kau kan? Lagi lama dari Baekhyun, " Hae Ra mencelah.
Entah dari mana minah sorang ni muncul. Dah la hilang time aku sedih pastu boleh mai mencelah pulak. Hm aku sepak giy ha dia ni melepas sampai planet Jupiter kang.
"Hm ya la ya la. Yoongi tetap menjadi pujaan hatiku, "
Beberapa bulan kemudian..
"Weyh, weyh.. Tadikan aku ada terserempak dengan crush kau. Dia jalan dengan geng dia nak pergi koperasi. Kau ta......., "
Belum sempat Minji menghabiskan percakapannya, aku terus menarik tanganya.
Ke mana?
Mesti la ke koperasi!!
Ouhhh lupa nak bagitau. Sebenarnya dalam beberapa bulan kebelakangan ni, aku dah ada sorang crush baru. Nak tahu tak nama dia siapa?
Ehhhh.... Mesti la korang dah kenal kann..
Mesti la Park Jimin.
Okay nak dijadikan cerita ni, aku mula suka Jimin ni time aku broken dengan Baekhyun.
Hm cerita pasal Baekhyun ni nampaknya dia dah bahagia dengan life dia. Irene pulakk katanya tak suka Baekhyun.
So, sekarang ni Irene sedang menjalinkan hubungannya dengan Eunwook. Eunwook ni sama umur dengan Irene. Hm mmng ship la dua org tu.
Kesian Baekhyun, kan? Itu lahh.. Siapa suruh bagi aku sakit hati lagi. Kan dah kena balik. Heh.
What you give, you get back.
Okay lah pasal Irene dengan Baekhyun tu. Nak cerita pasal Jimin ni hohoho.
Jimin ni senior aku. Dia ni budak kelas Excellent. Dia ni tak ada la bijak dan tak ada la kurang bijak sangat. Hm just nice gitu la.
Hm jahat sungguh kan aku ni. Hahahaha just kidding kay. Semua org ada kelebihan masing-masing. So, don't judge book by its cover.
"Woiyh kau nak bawak aku pergi mana ni? " soal Minji.
Aduhaiii..! Terlupa pulak ada perempuan ni.
"Kau kata ada Jimin aku tadi. Jom la pergi koperasi. Aku nak tengok Jimin huhu rindu tau tak? " aku menarik tangannya.
YOU ARE READING
Junior
Non-FictionJunior? Crush? "Kalau kau ada suka someone bagitau je aku kot la aku boleh move on dari kau hm, " ~ Jae Mi "Taksuka sapa pun, " ~ Yoongi __________________ If you love me I will love you back but why when I love you, you won't love me back? •Sunsh...