♪" Weh , aku nak pergi toilet kejap.Tak tahan dohh " Baru sahaja mereka keluar dari kawasan bilik , Jimin pula buat hal.
" Yelah2 cepat sikit " Jungkook membuat gaya tangan seperti menghalau Jimin.Tanpa membuang masa lagi , pantas sahaja Jimin berlari menuju ke tandas.
" Kau yang dekat sana tu "
Secara tiba - tiba , ada seseorang memanggilnya dari belakang.Jungkook menoleh mencari siapa gerangan suara tersebut.
Seorang lelaki yang berkerusi roda , memandang Jungkook dengan pandangan yang dingin.
" Haelmonie Jeon cari kau.Better kau pergi dekat dia " Selepas sahaja lelaki asing tersebut berkata begitu , dia beredar meninggalkan Jungkook.
Lupakan tentang Jimin , kakinya terus di aturkan menuju ke kawasan kantin untuk berjumpa dengan haelmonienya yang sudah risau tentangnya.
Dia hampir tiba di kawasan kantin , mencari - cari kelibat orang tua itu.
× Jungkook pov ×
Aku dah nampak haelmonie ada dekat mana.Dia berada di dalam dapur , tengah cuci pinggan rasanya.
Dengan penuh berhati - hati , aku berjalan menuju ke arahnya secara senyap tanpa dia perasan akan kehadiran aku di sini.
heheh
Hana.. dul .. se-
" Jungkook , jangan mengada - ngada nak kejutkan nenek.Nak nenek kena serangan jantung ke ? "
Lemek.Kantoiii
Aku memcebikkan muka sambil bermain jari.Haelmonie hanya melihat aku seraya membuka apron di badannya.
" Kamu pergi mana tadi ? "
" Pergi tolong hantar Taehyung dekat bilik je tadi "
Pandangan aku di alihkan pula ke arah di mana semua pelajar tadi berkumpul di hadapan kantin.
Ya , lelaki yang berkerusi roda tadi juga turut bersama dengan mereka.
" Ohh.Kamu bergaullah dengan mereka.Mereka baik tau , lain daripada kawan kamu yang dekat Seoul tu.Tak de lah kamu asyik terperap je dekat rumah main game.Sekali sekala cari kawan dekat sini , teman kamu " Aku memandang semula ke arah haelmonie , aku tersenyum sinis lalu berkata
" Baiklah haelmonie.Jungkook try " Haelmonie mengusap rambut ku lembut.Dia hanya tersenyum melihat ku.
" Mereka semua sebaya kamu.Kamu patut bergaul dengan mereka .. " Katanya lagi.
Aku hanya angguk faham.Tangan yang mengusap rambut aku terhenti.
" Apa kata , kamu tumpang dekat asrama ni selama cuti 2 minggu.Nak ? Ada je bilik kosong , banyak.Ramai yang dah balik ke rumah mereka "
Aku tersengih kekok , tak tahu nak respon apa atas kata² haelmonie tu.
" Tak pe.Nenek cadang je.Ikutlah nak tumpang ke tak nak.. Nenek tak paksa pun .. "
" Nae haelmonie " Kemudian , kaki ku melangkah keluar dari dapur.Tangan ku di selukkan ke dalam poket hoodie mencari smartphone ku.
Sedang tangan aku meraba di dalam ruang poket hoodie , salah satu dari mereka menjerit nama ku.
" Jungkook ! "
Aku pelik , asal pulak panggil aku tetiba.
" Meh lah , join kitorang "
× Unknown pov ×
" Nak ajak Jungkook main sekali tak ? cucu haelmonie Jeon tu ? "
Aku memegang lengan Namjoon lalu menggelengkan kepala.
" tak yah la " Kata ku selamba.
" Eh asal pulak " Hoseok pula mengambil alih.Tangan ku yang masih mengurut lutut pada belah kiri terhenti seketika.
Dengan rasa yang malas , aku membalas " Dia tu gila "
Jin , Namjoon dan Hoseok sama² menunjukkan reaksi wajah yang sama selepas mendengar penyataan dari aku.
" Kau ni betul ke tak ? main cakap dia tu gila "
" Tadi , betul² depan mata aku sendiri.Aku nampak dia cakap sorang² dekat bilik kita , tepat2 dekat katil sebelah katil Taehyung " Jelas aku bersungguh - sungguh.Mulut Jin terus melopong.Bukan dia sahaja , Namjoon dan Hoseok turut sama.
" Seriuslah Yoongie, kau jangan tuduh memacam "
" ah suka hati korang la " Aku berpaling ke arah lain.Malas nak bertekak dengan dorang.
Dorang tak percaya , Namjoon pun terus panggil si gila tu datang ke sini.
Haih
" Jungkook ! "
" Meh lah , join kitorang ! "
tbc
vomment
tq !💜💫
YOU ARE READING
[C] heartbeat┌ jjk
Fanfiction" Cuba kau rasa , tiada degupan bukan ? " " Aku dah berikan jantung aku kepada seseorang yang penting dalam hidup aku " " Aku , betul² rindukan dia " - ? Start: 4/8/2019 End: 29/11/2019 Cast: Jeon Jungkook Park Jimin yeah jikook story guys . Cerita...