25 ° 🥀

340 45 2
                                    


" Aku , minta maaf .. "

Itulah ayat pertama Jungkook lafazkan di dalam pelukan Jimin.Jimin masih lagi kaku dan hairan akan tindakan Jungkook secara mengejut.

" Kenapa kau .. ? "

Jungkook leraikan pelukan.Jimin memandang Jungkook dengan kerutan di dahi sambil menunggu kata² dari Jungkook.

" Aku nak minta maaf sebab tadi , tengking kau .. Aku dah sakitkan hati kau.. Maaf " Jungkook berkata dengan nada serak , lalu kepalanya di tunduk sedikit.

Maklumlah , dia rasa kecewa sangat dengan perlakuan dia tadi dengan Jimin.

Jimin mengukirkan senyuman kecil manakala Jungkook masih lagi menundukkan kepalanya.

" Sokay lah.Benda kecik je , lagi pun aku memang patut tak yah kawan dengan manusia.Aku ni hantu "

Kata2 Jimin itu menyedarkan semula Jungkook.Dia terus mengangkat kepala dan memandang tepat ke arah anak mata Jimin.

" Ani.. Kau tak perlu cakap macam tu.Sekarang ni , aku nak tahu..

...kau kan yang selalu teman aku balik dari sekolah ? Teman aku ? Tolong aku dalam semua perkara ? Bimbing aku ? Dan , jaga aku .. Betul kan Jimin ? "

Katanya panjang lebar lalu Jimin terhinjut belakang sedikit dengan wajah seolah - olah tidak sangka dengan kata2 Jungkook dari mulutnya sendiri.

Mulutnya kelu .. Dia tidak dapat membalas apa2 dari soalan Jungkook.

" Kenapa kau diam ? " Jungkook menyoalnya semula.

" Betulkan apa yang aku kata tadi ? Jimin ? "

" Aku memang di lahirkan dengan penglihatan yang cacat kan ? "

" Aku- "

Jungkook menangis semula.Kata²nya terhenti serta merta.Jimin yang melihatnya memandang sayu ke arah Jungkook.

" Jungkook .. " Jimin akhirnya bersuara dan perlahan - lahan mendekati Jungkook.

" Kenapa aku baru ingat semua ni ? Kenapa kau tinggalkan aku ? Kenapa kau .. hantu dan bukan manusia biasa ? " Pergerakan Jimin terus berhenti.Air mata Jimin hampir saja mengalir , tetapi dia menahannya.

" Apa benda yang sampai meragut nyawa kau .. ? "

Soalan yang terakhir dari Jungkook , akhirnya air mata Jimin mengalir pada pipinya .

" Jungkook- ah .. Aku , kemalangan .. " Ringkas sahaja jawapan dari Jimin.

" A-apa .. ? "

" Waktu aku pulang dari kedai , lori langgar aku masa aku melintas.. Dan aku , terus jadi macam ni .. "

" Semua soalan yang kau tanya tadi .. ya , semuanya betul .. "

" Macam mana kau boleh ingat semula semua tu Jungkook ? "

Jungkook membisu seketika.Tangan di sebelah kanannya terangkat perlahan - lahan dan tangan tersebut menggengam kepalanya.

" argh .. " Kini kedua - dua tangan Jungkook berada di kepalanya.Matanya di tutup rapat sambil menahan sakit.

" Jungkook ! " Jimin pergi dapatkan Jungkook lalu dia membawa Jungkook duduk di atas bangku.

Tangan Jimin mengusap perlahan belakang Jungkook , wajahnya sangat gelisah melihat keadaan Jungkook seperti itu.

" Jungkook ? Kau okay tak ni ? "

" Kepala aku sa-sakit .. tiba tiba .. "

" Jangan paksa diri kau .. Biarlah memori tu datang dengan sendiri .. Aku tak nak kau jadi lebih teruk .. " Jelas Jimin di sisi nya.













Maaf Jungkook .. Aku terpaksa tipu .. :)

tbcvommenttq !💜

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

tbc
vomment
tq !💜

[C] heartbeat┌ jjkWhere stories live. Discover now