×Jungkook pov×
" Jungkook , ingat tak ukiran ni ? "
Aku menyentuh ukiran yang di sebut oleh Jimin yang berada pada pokok di hadapan kami berdua.Satu garisan senyuman terbit di wajah ku.
" Ya .. aku ingat.Kau yang lukis kan ? "
" yess " Aku dengan Jimin ketawa sakan sementara yang lain masih menjamu selera di kantin.
" Ukiran ni , menunjukkan dua insan yang tidak sempurna menjalinkan hubungan sebagai sahabat.Walau banyak kata - kata pedas yang di lemparkan oleh orang lain , kita saling teguh menghadapi bersama dan kita saling meluahkan luahan masing - masing sesama lain "
Jimin berkata sendirian.Matanya fokus melihat ukiran tersebut.
Terus , aku merangkul lehernya.
" Kita kekalkan , persahabatan kita selamanya "
kata ku.
....
Masa cepat berlalu.Aku masih lagi tidak puas meluangkan masa bersama dengan kawan - kawan aku dekat sini.Terutamanya Jimin.
Tak salahkan berkawan dengan hantu ?
Aku tak sanggup nak pergi ke Seoul memandangkan cuti sekolah dah nak berakhir.
Hari ini merupakan hari terakhir aku di sini.
Aku tak sanggup .. nak tinggalkan tempat ini.
" Jungkook "
Aku menoleh , melihat Jimin di sebelah aku.Macam biasa , muka dia yang pucat memandang ku.
" apa " balas aku sambil bantal yang berada di dekapan di eratkan lagi dalam genggaman.
" Aku memang tak boleh ikut kau pergi ke Seoul.Roh aku memang di tetapkan dekat kawasan sini je .. Maafkan aku Jungkook .. " Katanya dengan penuh rasa simpati.Aku hanya mendiamkan diri.
Ya , mendiamkan diri buat masa yang lama.
Jimin memujukku.Namun aku hanya bagi reaksi yang sama.
tok tok
Tiba - tiba haelmonie masuk ke bilikku.Tindakan Jimin terus terhenti.
" Ya haelmonie ? ada apa2 ke ? " ujar ku.Mata ku fokus melihat sebuah kotak kecil berada di genggaman haelmonie.Haelmonie berjalan ke arah aku dan hulurkan kotak kecil tersebut kepada ku.
YOU ARE READING
[C] heartbeat┌ jjk
Fanfiction" Cuba kau rasa , tiada degupan bukan ? " " Aku dah berikan jantung aku kepada seseorang yang penting dalam hidup aku " " Aku , betul² rindukan dia " - ? Start: 4/8/2019 End: 29/11/2019 Cast: Jeon Jungkook Park Jimin yeah jikook story guys . Cerita...