29 ° 🥀

319 31 3
                                    


" Wahh Jungkook kambek guys ! "

" haa tepokk "

Semua pelajar dalam kelas sorak keriangan dan memberi tepukan gemuruh.Jungkook yang baru melangkah masuk dalam kelas hanya memberi reaksi dingin.

" pehal korang ni ? buang tebiat ke ? " Katanya.

Mereka semua terus mendiamkan diri.Termasuk kawan rapatnya.

" Hey Jungkook ? are you okay ? Kau kena gigit nyamuk ke ? " Yeonjun datang menghampiri ke arah Jungkook.Dia membelek badan Jungkook dengan selamba.

" Ish kau ni dah kenapa " Jungkook menolak Yeonjun jauh daripadanya.Semua pelajar hanya memerhati situasi mereka.

" Tak.Aku pelik dengan kau.Selalunya kau teruja kalau kitorang semua sambut kedatangan kau.Haa ni mesti sebab kena gigit dengan nyamuk dekat kampung tu an ? sebab tu kau pelik sikit hari ni " Jelas Yeonjun , kawan rapatnya.

" Pfft ani.Dah la , aku penat " Jungkook segera berjalan menuju ke tempat duduknya.

Sekali sakala dia menjeling semua pelajar yang sibuk memerhatinya.

" Asal ? ada hutang dengan aku ke ? "

Selepas sahaja Jungkook melontarkan kata2 tersebut kepada mereka , terus mereka kelam kabut membuat kerja masing2.

" weh Yeonjun , asal dengan Jungkook tho.Ni bukan Jungkook yang aku kenal " Kata Mingyu perlahan di telinga Yeonjun.

" Entah tho.Dia macam .. dah berubah " Balas Yeonjun.Matanya tidak lepas memandang Jungkook yang sibuk membelek buku.

" Ha kan ? Itu la aku nak maksudkan tadi " Mingyu berpeluk tubuh.

Tiba - tiba bahu Yeonjun di tepuk berkali - kali oleh Mingyu.

" Weh2 !! "

" pehal kau ni.Sakit la bodo "

" tengok tu ! Lisa kan ? "

Seorang perempuan menuju ke arah Jungkook.Dia berjalan dengan gaya catwalk.

" Hai babyyy.I miss you so much ! "

Leher Jungkook di peluknya erat.Jungkook segera menepis dan memberontak.

" Baby ? why you do this to me ? u tak rindu I ke ? "

Jungkook memberi pandangan tajam kepada perempuan itu.

" Aku tak suka kau.Jangan kacau aku.Kita break up.Dah blah "

" NO ! I LOVE YOU JUNGKOOK ! selama ni you suka layan I.Apa yang tak kena dengan I ? I tak sempurna lagi ke untuk you ? Please Jungkook .. "

Kini lengan Jungkook pula di peluk erat.

" Jangan sentuh aku la bebal " Perempuan itu terus di tolak kasar.

" Oh ? You sentuh I selama ni tak pe pulak an ? Ingat I senang nak lupa ke apa yang you buat selama ni dekat I ? "

Jungkook terdiam.Semua mata yang berada di dalam kelas tersebut melihat adegan itu.

Kau kena bertanggungjawab Jungkook.Apa yang kau dah buat selama ni.

....

" Aku perhatikan kau je tau ? Semua perempuan simpanan kau datang kat kau , lepastu kau mintak break ? Hey bro ? Kau pasti apa yang kau buat ni ? "

" Aku nak stop "

Ringkas Jungkook.Dia melihat Yeonjun dan Mingyu di hadapannya.

" Waw.Serius ah " Mingyu ketawa sehingga dia tersedak.

" Ha tu ah kau.Gelak lagi " Perli Yeonjun.

Jungkook, serius saja muka dia dari tadi.Dia hanya bermain dengan handphonenya.

" Jungkook.Malam nanti jom ? Kita pergi club.Lepastu kita pergi.. "

" Tak.aku tak nak pergi " Ayat Yeonjun terus di potong.Yeonjun dengan Mingyu seakan - akan terkejut dengan kata2 yang di lemparkan oleh Jungkook.

" Dude ? Srsly ? Ni ke Jungkook yang aku kenal ? Takkan kau dah berubah kot ? "

" Ni mesti sebab duduk dekat sana.Kau jadi macam ni "

Jungkook bangun secara tetiba.Air kotak yang sudah kosong itu dia ambil lalu di campak ke dalam tong sampah berdekatan.Dia pergi meninggalkan Yeonjun dan Mingyu.

Yeonjun dan Mingyu segera mengejar Jungkook.

" Weh.Jangan lah macam ni.Jom la.Buat apa nak jadi baik "

Tangan Yeonjun yang berada di bahu Jungkook di tepis perlahan.

" Kan aku dah kata.Aku nak stop buat benda ni semua.Perempuan , club , dadah , buli and everything.Aku dah buang jauh2.Lepas ni ajak orang lain okay ? "

" Annyeong " Jungkook segera meloloskan diri.

Mingyu dan Yeonjun hanya mampu melepaskan keluhan.

....

Jungkook berdiri di tebing rooftop sekolah.Dia melihat gambar bersama kawan - kawannya di asrama yang di tangkap sebelum bertolak ke Seoul.

Semua ada di dalam gambar tu termasuk haelmonienya.Tetapi malang , Jimin tiada di dalamnya.

Dia nampak Jimin masuk sekali untuk bergambar.Jimin berdiri di tepi Taehyung.

Tapi tu lah.Jimin tak dapat dilihat di dalam gambar.

" Aku rindu korang .."

Jungkook tersenyum.

" Aku nak duit lah bodoh ! "

Jungkook terdengar satu suara yang familiar.Dan dia juga terdengar jeritan yang tidak jauh darinya.

Dia segera mencari suara tersebut datang dari mana.

" Woi ! " Jungkook berlari mendapatkan seorang Junior yang sedang di pukul oleh dua orang pelajar.

" Mingyu ! Yeonjun ! Apa yang korang buat ni ! " Bentak Jungkook sambil dia membelek keadaan Junior yang sudah parah.

" Buli ? Benda yang kita sama2 buat dulu ? Takkan kau dah lupa ? " Yeonjun berpeluk tubuh dengan senyuman jahat di wajah.

" Korang.Tolong stop , jangan buat macam ni ! " Rayu Jungkook.

" Tak nak.Kenapa la kau berubah Jungkook ? Aku tak lupa tho macam mana kau buli Jimin tahun lepas.Aku suka macam mana kita sama2 buli dia.Kegemaran aku , buli orang bisu hahaha . kan Mingyu ? "

Yeonjun ketawa.

" Hahaha . Ye thoo . eh jap "

Mingyu terhenti seketika.Dia berbisik ke arah Yeonjun dengan wajah resah.

" Kau asal ungkit nama Jimin bodo "

" ops . aku terlepas " Yeonjun memberi reaksi yang sama.














" Ulang balik , apa yang kau kata tadi .. "













tbc
vomment
tq !🌸






[C] heartbeat┌ jjkWhere stories live. Discover now