Fenikelilerin başlattığı korsanlığın meşhur altın çağı 1700'lü yıllarda olmuştur. Bence o dönemde yaşayan insanları korsanlık yapmaya otoriter hükumetler zorlamıştır. Korsanlığın kelime anlamı hırsız ve haydut olsa bile bu hikaye'de korsanlara farklı bir açıdan baktıracağım. Tabii ki hepsi güç için yaptı ama bu hikaye de güç için yapılan olsa bile hür yaşamak için yapan iyi taraflarda olacaktır.
Zaten bence o dönemde tek hür olan şey aslında herkesin yanlış bildiği şeydir. O şey ise korsanlıktır. Bana göre korsanlar içlerine girdiğinizde zararsızdır. Herkes onları gaddar gösterse de içlerine girdiginizde onlarda eğlenen, gülen,mutlu olan,üzülen, dertlenen ve kendi refahlarını düşünen insanlardır. Tabii herkesin yöntemleri farklıydı. Ama bence benim korsanlarımın yöntemleri güzel olacak. Bunu size kendi kurgularımla, betimlemelerimle ve olay örgümle anlatmaya çalışacağım.
Benim adaletli korsanlarım ise o dönemlerde yaşamış iki insan olacak birisi Edward Theach diğeri ise Edward Kenwey ama hikaye biraz değişecektir. Umarım beğenirsiniz iyi okumalar. (Kenwey maalesef kurgudur ama benim çok etkilendiğim bir adamdır) Edward Teach ise 1680 de İngiltere Bristol'da doğmuş olan bir korsandı. Ama daha sonra çok güçlendiği zaman ve artık İngiltere için bile tehdit olan bir korsan olacak kadar olduğunda peşine avcı teğmenler yollanmıştı. Kaptanımızın uzun örgülü siyah saçları ve koca bir sakalı olduğu için ona Kara Sakal lakabı takılmış. Genellikle yürek yemişcesine savaşan, kafasına sakladığı pipo nedeniyle ona Duman Saçan Şeytan deniliyordu. Dönemine göre çok iyi eğitilmiş bir adamdı. Yani zeka açısından bakacak olursak çok zekiydi ve de cin fikirliydi.
Ben Hornigold ile çalışıp tecrübeler edinmiş ve baya güçlenmiş daha sonra kendi gemisi ile ün salıp korsanlık yapmıştır. Akdenizden Amerika sahillerine kadar uzanan güçlü bir korsanlık krallığı kurmuştu. Daha sonra İngiliz bir teğmen olan Manyard ile girdiği savaşta kendisine kurulan bir pusuda dişli bir şekilde savaşıp öldürülmüş birisi olan korsanımızın maalesef başı pruvaya asılarak idam ediliyor.
Ama bu hikayede bakalım neler olacak ? 😉
Ufak bir not ( Gerçekte Teach 'in hayat hikayesine bakarsanız Teach 'in hiç te anlattığım gibi biri olmadığını göreceksiniz. İngiliz donanmasından ayrılınca kendi kurallarını uyguluyor. Güçlü olmak için Amerika kıtasına kadar olan her yeri yağmaladığı söyleniyor. Yüzüklerini vermediği için bir kadının parmaklarını kesiyor vs. Dışarısı için iyi biri değil ama tayfası için adaletli biriydi. Benim anlatacağım iyi Kaptan Teach 😂 )
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Korsan Talihi
Historical FictionYıllardan 1714 'tür. Bahamaların en önemli toprağı olan Nassau'nun güzel kıyıları korsanların elindeydi. Daha doğrusu tek bir korsan'ın elindeydi. Meşhur Kaptan Edward Teach. Namı diğer Karasakal. Refah ve özgürlük içinde yaşarlarken bir gün Bonovi...