[48] "Powiedział..."

360 32 606
                                    

*** 28 października *** 

          Prusy postanowił, że mimo jeszcze sporego zapasu dni do urodzin Polski, zacznie porządnie planować oświadczyny, żeby nie robić wszystkiego na ostatnią chwilę. Wolał też uniknąć słów Austrii o tym, że ponoć w ogóle się nie stara i mu nie zależy, a zależało mu jak cholera. Oczekiwał pomocy od innych i z tego, co wiedział na chwilę obecną, Francja i Hiszpania dołożą wszelkich starań do tego, żeby oświadczyny były jak najlepsze, Węgry dalej będzie kryć jego plany, Włochy zastanawia się nad współpracą, USA postanowił z nimi podróżować i chyba też podjął się współpracy, Niemcy był zajęty swoimi planami, a Austria podchodził do wszystkiego sceptycznie, lecz i tak życzył mu powodzenia i wszystkiego innego co najlepsze. I pozostawał Polska, domyślający się, ale nadal nieświadomy. 

          Był również Kanada, u którego miało dojść do tego cudownego wydarzenia. Oczekiwał pomocy od Matthew, który mógł się okazać wyjątkowo pomocy w tej sprawie. Chciał wiedzieć czy są jakieś dobre miejsca na oświadczyny u niego w kraju, a na pewno jakieś mogły się znaleźć. Wybrał numer do ukochanego Francji i czekał aż ten odbierze. Miał nadzieję, że będą jedenastego listopada odpowiednie warunki na takie atrakcje. 

          -Gilbert? Nie spodziewałem się teraz telefonu od ciebie. Co się stało? - Kanada nie sądził, że zostanie zaszczycony połączeniem od Prus. Zaczął się zastanawiać o co chodzi, a do głowy wpadła mu informacje, że jeszcze tydzień i będą u niego. Możliwe, że chodziło o coś ważnego i trzeba było poruszyć jakiś temat. 

          -Cześć, Matthew. Dzwonię do ciebie, bo mam dość ważną dla siebie i Polski sprawę i liczę na chociaż minimalną pomoc z twojej strony. Tylko bardzo proszę, nie wygadaj tego komukolwiek, niech to pozostanie tajemnicą. Ostatniego dnia tej podróży, czyli u ciebie, będą urodziny Feliksa, a będzie do jedenasty listopada. Chciałbym oświadczyć się wtedy Feliksowi i bardzo bym chciał zadbać o romantyczną okazje i klimat. I tutaj zaczyna się moje pytanie, czy jest u ciebie jakieś miejsce, w którym mogłoby dojść do wspaniałych oświadczyn? - Matthew ciężko przyszło zrozumienie tego, co mówił Gilbert. Nie było to spowodowane tym, że mówił szybko, a tym, że nie spodziewał się takiego ruchu jak oświadczyny ze strony Prusaka. To było bardziej niż zaskakujące. 

          Na początku przychodziły mu do głowy takie banały, jak parki, ogrody botaniczne, czy nawet góry, a było spore prawdopodobieństwo, że wtedy spadnie już trochę śniegu i będzie naprawdę pięknie. Dopiero po chwili przypomniało mu się, że cała Ottawa gadała o tym, że niedługo będzie w stolicy wesołe miasteczko, które już zresztą przygotowywali, a nie miał to być jakiś lipny i tymczasowy park rozrywki, a atrakcja, która miała stać przez przeszło tydzień. Tak się składało, że park miał już być jedenastego listopada, więc można było to wykorzystać. 

          -Tak się składa, że niedługo będzie u mnie w stolicy park rozrywki, taki na kilka dni. Możesz wtedy oświadczyć się Feliksowi, a jeżeli się nie mylę, to on lubi takie atrakcje i na pewno oświadczenie się mu wtedy sprawi, że będzie bawił się jeszcze lepiej, a takie miejsca będą mu się o wiele lepiej kojarzyć. - Prusy momentalnie stwierdził, że ten pomysł jest warty realizacji. Polska uwielbiał parki rozrywki i gdyby tylko mógł, to by w nich zamieszkał. Kochał patrzeć na jego ekscytację, kiedy korzystał z tych wszystkich atrakcji i chciał zdecydowanie więcej. Takie rozegranie sprawy będzie genialne. 

           -To naprawdę cudowna propozycja, pewnie na taki przebieg oświadczyn postawię. W okolicy pewnie będą też jakieś bary lub kawiarnie, żeby potem tam zabrać Feliksa, prawda? - Kanada szybko przytaknął i zaczął się niesamowicie ekscytować tym planem. W końcu ktoś o  nim pamiętał i chciał jego pomocy! Miał okazję do udowodnienia, że nie jest kompletnie bezużyteczny i może się na coś przydać. Obiecał sobie, że zrobi wszystko, żeby zaręczyny Prus i Polski były jak najlepsze. 

Wycieczka po miłość [aph] [Pruspol]Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz