" Morning mummy ! Morning daddy ! "
ucap Mikael sebaik saja dia menapakkan kakinya ke ruang makan rumah mereka .
" Morning son ."
jawab Raja Engku Jeremiah yg sedang membaca surat khabar itu . Mikael duduk di sebelah Raja Engku , Puan Sri Isabella menyerahkan secawan kopi kepada Mikael .
" Thanks mummy . "
ucap Mikael .
" Semalam balik pukul berapa ? "
tanya Mya .
" ermmm entah lah . X tengok jam "
jawab Mikael sambil tersenyum .
" Tu lah , merayau2 . Cuba buat ulang kaji kat rumah kan sejuk mata akak pandang . "
kata Mya .
" Akak ni ... Adik boring lah asyik menghadap buku . Sekolah buku , rumah buku , everywhere books "
jawab Mikael .
" Haaa menjawab menjawab . "
kata Mya .
" adik cuma mempertahankan diri jer , kan baby Adryan ... uncle cuma pertahankan diri jer kan sygg ? "
katanya pada si kecil Adryan yg sedang mengunyah makanan itu . Budak kecil itu tertawa sambil menepuk tangannya .
" Haaa , tengok , baby Adryan pun setuju . "
kata Mikael lagi.x mahu mengalah . Mya sudah menjeling tajam ,
" Ishh , kamu berdua ni . Makan cepat . Haaa , Mikael dan Kak Ainul nanti teman mummy keluar shoping beli barang dapur eh ? "
kata Puan Sri Isabella .
" Ok mummy ! Nanti Mikael dukung baby Adryan , mummy dgn kak Ainul beli brang . "
jawab Mikael . Ainul mengangguk .
" Oh daddy ! Mikael lupa ! Semalam uncle Faquan kirim salam kat ddy . "
kata Mikael . Raja Engku memandang Mikael .
" kamu jumpa uncle Faquan kat mana ? "
tanya Raja Engku .
" Kat rumah dia . "
jawab Mikael .
" Kamu buat apa kat sana ? "
tanya Puan sri Isabella .
" Semalam Kael hantar cikgu Kael balik , x tahu pulak uncle Faquan tu papa kepada cikgu Kael . "
katanya sambil mengunyah makanannya .
" Adik ni dengan cikgu sendiri pun nak tibai eh ? "
kata Mya .
" Ehyyy ! Semalam Kael tolong cikgu Melissa lah . X de tibai2 ehh ... "
katanya pada Mya .
" dah dah . "
kata Puan sri Isabella .
" Kael , ingat , walaupun cikgu kamu tu anak kepada kawan daddy kamu , kamu jgan macam2 dengan dia . Teacher is teacher , you must respect her . "
kata Puan Sri Isabella .
" Yer ma . Kael xkan buat apa2 kat cikgu Mel lah , semalam pun sebab kael nak tolong jer . "
kata Mikael .
" Good . Dah2 mkan cepat . "
kata Puan Sri Isabella .