" kau dah tanya suami kau ? "
tanya Zalikha , Melissa mengangguk ,
" so ? apa dia cakap ? "
tanya Zalikha .
" dia cakap tu memang benar . tapi dia x da apa-apa dengan perempuan tu . "
kata Melissa . Zalikha mengangguk ,
" kau x yah lah nak dengar cakap si Adham tu . Aku tahu , walaupun si Mikael tu dulu playboy , tapi aku caya yg dia tu dah berubah bila dah kahwin ni . "
kata Zalikha . Melissa mengangguk ,
" thanks Zalikha . "
ucap Melissa , Zalikha tersenyum lalu berkata ,
" kau jangan dengar cakap orang , mereka tu bukannya betul sangat . "
pesan Zalikha . Melissa mengangguk .
On call :
Adham : Diaorang macam x de pape je . kamu dah buat betul-betul ke apa yg saya suruh semalam ?
Suzanne : Mana lah saya tahu . Saya dah buat macam yg cikgu suruh tu .
Adham : Hmm . Yerla . malam nanti kita jumpa kat hotel biasa . kita bincang plan yg seterusnya .
Suzanne : okay .
Adham memutuskan perbualan mereka . Dia memandang ke kiri ke kanan , kot-kot ada orang yg sedang memerhatikannya . Setelah memastikan semuanya clear , Adham keluar dari sudut itu dengan berjalan selamba seperti tiada apa-apa yg berlaku .
" aku terbaca story tentang kau dan Suzanne semalam kat insta . Betul ke tu bro ? "
tanya Farish .
" No , dia tu tiba-tiba peluk tu . Aku bengang lah time tu , aku tolak tapi dia peluk kuat pula . "
kata Mikael . Farish ketawa ,
" memang sah perempuan tu gila kat kau . "
kata Farish .
" aku x faham ;lah dengan dia tu . aku dah cakap break , break lah , yg dia nak datang balik tu pahal pula ! sakit betul hati aku semalam . "
kata Mikael geram .
" kau kalau aku cakap jangan marah eh ? "
kata Farish .
" hm apa ? "
tanya Mikael .
" Suzanne tu dia dah kaple dengan Steve lama dah sejak korang break dulu . Steve yg bagitahu aku . kau x marahkan ? "
tanya Farish , Mikael ketawa ,
" aku nak marah buat apa ? aku lagi lah suka kalau dia dengan Steve tu , xde lah nak menyemak je kacau aku . "
kata Mikael . Farish ketawa ,
" Bro , dia tu mungkin x puas sebatang kot , nak banyak-banyak batang baru dia puas kot . "
katanya sambil ketawa terbahak - bahak .
" Kau ni kan ... "
Mikael ikut ketawa .
" Okay2 . Done . Aku x dapat dah ni . Hahaha ... Aduiii sakit perut aku ... "
Kata Farish sambil memegang perutnya .
" Okay2 . "
Jawab Mikael .
" So ? Cikgu Mel x marah ? "
Tanya Farish .
" X . Aku explain kat dia yg benda tu x betul , tapi terserempak dengan perempuan tu betul . "
Kata Mikael .
" Baguslah tu . Semoga lepas ni , x de lagi lah benda macam ni . "
Kata Farish . Mikael mengangguk .