48

52.5K 351 28
                                    

" Opsss ! sorry . "

kata Suzanne , Melissa mengutip barangnya yg jatuh itu .

" Eh ! Cikgu Melissa kan ? Sorry i x nmpak tadi . "

katanya lagi ,Melissa hnya tersenyum , dia bangun ,

" Eh cikgu , suami muda x ikut ke ? "

tanya Suzanne, belum sempat Melissa nk mnjawab soalannya , dia memotongnya terlebih dahulu ,

" Lupa pulak ! Suami cikgu kan pergi oversea dengan perempuan lain  . "

katanya ,Melissa mengerutkan dahinya,

" Opsss! tercakap pulak ! hihi ! "

katanya sambil tertawa gedik ,

" Mikael xkan macam tu . Hari tu dia ada video call sya , xde pun sya nmpak perempuan dgn dia . "

kata Melissa ,

" Cikgu  , mana la dia tu nak tunjuk perempuan dia dpn cikgu . Semalam dia ada video call ? "

kata Suzanne ,

" No , semalam dia ckp dia busy . "

kata Melissa , Suzanne tertawa ,

" cikgu pasti dia busy ? entah-entah busy jolok lubang perempuan tu kot . opsss sorry tkasar bahasa sikit  "

katanya . Melissa diam,

" cikgu , senang cerita lah kn , cikgu tinggalkan jer la si Mikael tu , dia masih muda , x sesuai la utk cikgu . Kesian la cikgu klau kena tipu dengan dia hari-hari  . mulut dia je ckp yg dia busy , cikgu x nmpk apa dia buat blkang cikgu  . "

kata Suzanne  , Melissa tersenyum ,

" Sya percayakan dia , dia xkan buat macam tu  . Besides , dia dh berubah , he wont be the same Mikael before . "

kata Melissa dengan yakin , Suzanne tersenyum sinis ,

" Nampak sangat si playboy tu pndai bermulut manis dengan cikgu eh . "

katanya  , Melissa hanya tersenyum ,

" Cikgu , sya nasihatkan cikgu utk bersedia , yerla  , kita manalah tahukan suatu hari nanti Mikael tu muak dengan cikgu . Dia tu cepat bosan dengan perempuan yg dia suka yg dia dh tibai . "

kata Suzanne ,

" sya pergi dulu la cikgu . terpulanglah cikgu nak percaya atau x . "

katanya lagi sebelum berlalu pergi , Melissa hanya tersenyum , didalam hatinya tiada siapa tahu .

****************

Mikael menelefon  Melissa berkali-kali namun tiada jawapan .

" Aduh ! mana dia pergi ni?"

katanya , jarinya cepat mendial nombor telefon Melissa kembli . Masih tiada jawapan dari Melissa , Mikael merebahkan badannya di atas katil ,

" Kenapa dia xjawab call aku ? Merajuk ke ? aku ada buat silap ke ? "

katanya seorang diri .

" sabar Mikael , sehari je lagi . "

katanya lagi .

------------------

Dia menangis sambil mengemas semua pakaiannya , gambar dan video yg dihantar oleh seeorang yg xdak dikenali dirumah menghncurkan hatinya . Dia memilih untuk xdak percaya dengan kata-kata Suzanne namun segalanya menjadi benar . Perlahan- lahan langkah kakinya diatur keluar dari banglo mewah itu , segala kenangan yg terbina didalam banglo itu terimbas kembali di kotak mindanya . Enjin kereta dihidupkan  , dengan air mata , dia memandu keretanya menuju ke tempat yg dirinya sendiri xtahu kemana . Benci mulai tersemat kembali didalam hatinya yg terluka .

The Playboy ! [ COMPLETED ]Where stories live. Discover now