chapter 18

1.1K 162 32
                                    

The next day, saya dan Nick getting ready untuk pigi breakfast. Not until someone knocks on our door. Macam mau roboh. Nick pigi buka dan nampak kawan dia si Sebastian yang minum sama dia malam tadi. Ada lagi beberapa orang yang saya nda berapa kenal.

"Ada apa kamurang datang ramai2 pagi ni?"-Nick

"Uncle saya yang kerja polis tu kau ingat ka Nick?"-kawan Nick

"Ingat.. Kenapa sama dia?"Nick jawab. Berkerut2 dahi Nick cuma mau memahami apa yang diurang mau sampaikan.

"Debilang malam tadi mama si Nafaella sama suami dia bikin report polis.. Dia report yang kau dan saya pukul laki dia sampai cedera.. Ada ni gambar kertas report dia.. Kau baca la.."-kawan Nick

Dia hulur handphone dia pada Nick. Nick baca then dia pass pada saya tu handphone.

Dalam report tu jelas mengatakan Nick Hansley dan Sebastian yang mulakan pergaduhan. Semua berpunca sebab Nick dan Sebastian mabuk kunun setelah minum sama sana. 

"Nafaella.. Ko kena buat report tentang dia cuba rogol kau malam tadi.. Kalau nda mimang Nick dan saya akan kena tahan ni.."Sebastian bilang bila saya kasi balik handphone dia. 

Saya suruh Nick dan Sebastian tunggu di dalam rumah ja. Biar saya yang pigi ke balai polis. Bila saya sampai di balai polis , saya nampak mami sana. Dia sama anak2 dia. Bila dia nampak ja saya terus dia laju meluru ke arah saya. 

"Kau buat apa sini? Jangan bilang kau mau report tentang daddy kau?"-mami

"Sepa daddy saya? Daddy saya di Thailand.. Teda saya daddy lain selain dari Vewongsa Channarong.."Saya bilang dan cuba tepis tangan dia dari sentuh saya.

"Please Neffy! Jangan.. Adik2 kau masih kecil.. Mami nda mampu lagi mau kerja.. Mami nda mau menjanda kali kedua.. tolong lah!!"Debilang sambil menangis2 di kaki saya. 

"U should think about that before u report about Nick.. Mami tau Nick nda salah.. Somehow i think u also know about your so called husband.. Saya mungkin nda bagus tapi saya nda AKAN GODA SUAMI MAMI SAYA SENDIRI !! Lagi2 sekarang saya sedang rancang mau kawin sama Nick.. U maybe my mum.. u may had bought me to this cruel world.. But right now, u are not being a mother to me.. Kau tau ka apa maksud ibu? Saya ni anak kau! Anak pertama kau! Tapi bila laki kau cuba rogol saya, u didn't protect me.. Instead, u blame me seducing your husband.. U know.. Daddy nda akan buat saya begini.. Mungkin dia tinggalkan kami masa kami masih kecil dan buatkan kau menderita tapi he was a good father.. Dia nda akan lebihkan orang lain daripada anak dia.. Even his own wife right now.. U are no mother type.. U are just a wife type of person.. Now i know kenapa saya ada sikap jahat ni dalam diri saya.. Maybe i don't develop them myself.. Maybe they came from u.."Saya bilang melepaskan geram yang terbuku di hati saya. Dia peluk anak2 dia tapi saya nda dapat rasa kasih sayang yang dia salurkan pada tu 2 orang budak. Saya rasa kasian pada mereka berdua. 

"Nda kisah la kau mau buang mami ka apa lepas ni Neffy.. Tolong la jangan report pasal my husband.. he is all i have.. Please.."Debilang lagi merayu sana. 

He is all i have?

Habis yang dia peluk tu sepa? Anak patung kah? Kenapa dia hanya penting kan tu lelaki seja. Dan sanggup dia bilang mau putuskan hubungan sama saya hanya supaya saya nda report tentang suami dia? Saya pandang mami saya dengan pandangan benci. /mimang itu yang saya rasa sekarang.

"Fine.. on one condition.. Batalkan report yang kamurang buat.. Saya mau nama Nick dan Sebastian bersih.. Dan saya nda akan datang jumpa kau lagi.."Saya bilang tapi dia geleng kepala.

"Dia hanya akan batalkan report tu kalau kamurang bayar dia.. Tolong la Neffy.. Don't make it worse for us.. Just pay us and we will cancel the report on Nick Hansley and Sebastian.. Daddy kau kan ada duit?"Debilang lagi membuatkan mulut saya ternganga. Semua ni demi duit seja? Kenapa mami saya jadi begini? Macam saya nda kenal suda dia. 

NAFAELLAWhere stories live. Discover now