"Ehh Za.. Ko inda kerja kah?"saya sipak2 Zaza yang masih terbaring di lantai berpelukan sama Aja.
"Ermmm.. Sa MC.." dia jawab malas2.
"Mc lagi? Huh! Kalau saya boss ko suda lama sa pecat ko.."saya membebel sana. Tapi perlahan la suara saya. Nda mau ketara depan lelaki yang saya kuat membebel.
"Eleh.. Ko sedap la suda tidur atas katil.. Kami ni.. Tidur lantai semua.. Suda la hampir tahap beku suda ni.."zaza mula suda membebel sana.
"Kan kak Za.. Kak Neffy sedap la.. Ada bantal peluk yums lagi tu.."Aja menyampuk. Si Aja ni muda lagi la dari kami tiga. Anak orang berada tapi suka bergaul sama kamiurang.
"ehhh.. Sepa suruh kamurang join sekaki sini bilik? Book la bilik lain.. Macam la ni hotel 1 bilik ja.. Mana ba tau saya mau ike2 ka.. Kan Di?"saya toleh ke arah Didi. Dia terus buka mata sambil tersenyum. Gete!
"Mana la kami sedar yang kami semua ikut ko pigi sini.. Punya la high tu kick sampai kurang kesedaran suda kami malam tadi.."Zaza bilang lagi. Nampak nya 2 kali 5 seja la dengan saya. Sama nda sedar. Si Belly pula sedap2 tidur. Langsung nda perasan perdebatan kami sebentar tadi.
"Bahh.. Balik la kita.. Saya nda nyaman oh teda tukar baju.."sabilang sama Zaza. Terus laju Didi bangun dari baring.
"Balik??? Tapi belum tengahari ba?"-Didi
"Nanti weekend kita jumpa lagi ahh.. Masa tu jangan pula ko pigi angkut semua orang masuk bilik hotel begini.. Kalau nda mimang sampai ke sudah la ko nda mendapat.."saya bilang sambil ambil handbag saya. Diurang Zaza dan Aja nampak saya mau siap, terus diurang laju2 bangun dan cuci muka.
"Tu na si Belly mau kasi tinggal sama Didi kah? Kau mau ka tu Di?"saya tanya diurang.
"Silaka.. Saya masih ada taste okay.. Saya mau kau!"Didi bilang sambil kasi kemas baju dia. Mengekek lagi dia ketawa sana. Cehh.. Mentang2 si Belly ni berisi2. Memilih kunun. Saya kasi guyang2 badan si Belly. Nda da respon. Mati kaini? Saya sentuh hidung dia. Bernafas, positive!
Ni kalau ada gempa bumi atau perang mimang dia pun masih nyenyak tidur.
"Di.. Kasi angkat la dia ke dalam kereta.. Nda mau bangun dia ni.."saya kasitau sama Didi sambil tersenyum2. Dia senyum sama saya sebab dia tau saya mengusik.
"Saya rasa bagus call front desk oh.. Tanya ada ka kereta sorong atau forklift pakai angkat dia.."dia jawab lagi dan kasi sarung jaket dia. Syiall! Sempat lagi perli sana.
Akhirnya dengan pertolongan Zaza, Belly bangun juga. Tu pun mamai dia keluar dari bilik. Dalam kereta sambung lagi tidur. Nasib saya dan Zaza pandai driving. Cuma saya masih nda berani mau drive lagi sebab kejadian lepas. Trauma kunun.
Sebelum sampai rumah kami singgah makan dulu. Si Belly kami tinggalkan dalam kereta sebab dia tidur. Nanti la saya tapau kasi dia. Habis makan, kami lepak2 dulu ssbelum pulang. Aja pun nda mau balik ke Klang sebab jauh. Dia minta stay rumah saya dan Zaza. Saya teda masalah. Mana2 seja.
Sampai ja di rumah, saya buka laptop. Saya pigi tingu balik gambar2 lama. Kyle... I miss u..
=====
2 minggu suda saya dengan Didi keep in touch. It was obviously that he was into me. Saya layankan seja. Life is lonely anyway.
Sekali sekala seja si Oscar akan contact saya. Saya sayangkan Oscar but i don't know if i love him or not. But what i know is that i am still in love with Kyle. Kadang2 Kyle pandai call saya kalau dia ada datang Malaysia. Bila jumpa dengan Kyle, saya betul2 rasa sangat bahagia. Rasa macam dunia saya dan dia seja yang punya. Last saya jumpa Kyle ialah 6 bulan lepas. Tu pun curi2 dia datang jumpa saya selama 3 hari. Then dia balik semula ke Oregon US. Dia tau juga saya couple sama Oscar suda. Jealous dia tapi dia nda dapat mau buat apa2 juga.
YOU ARE READING
NAFAELLA
Romance~true story~ Life is not a fairy tale even if u wish it was. My name is Nafaella. Everyone call me Neffy. Saya bukan perempuan yang macam kamurang selalu baca di dalam novel2 cinta yang melambak di pasaran or internet. This is a story about my lif...