chapter 17

1K 165 28
                                    

Saya tunggu Nick habis mandi. Nervous ba saya rasa. Pandai berpeluh lagi tangan saya tunggu dia turun. Apa juga dia bikin lama2 mandi sana?

Dalam 20 minit macam tu baru Nick turun hanya pakai boxer. Rambut dia yang berdye light brown masih basah. Suda la putih melepak kulit dia. Kacukan cina la katakan.

Bau wangi deadorant dia menerpa hidung saya. Saya hanya perhatikan sikap dia. Dia duduk disebelah saya. Muka dia nampak serius tapi lesu. Jelas bawah mata dia ada kesan hitam macam nda cukup tidur.

"So.. Apa kau mau bincang kunun?"saya tanya setelah dia duduk. Kalau bulih saya mau kasi settle benda ni cepat2. Even if it mean that we have to go our seperate ways.

"Listen Neffy.. Macam mana saya mau cakap arr? Okay.. Saya harap kau dingar ni.. Saya nda tau kau setuju ka nda sebab saya tau kau nda ready for comitments.. Tapi.."dia terhenti sekejap. Then dia tarik nafas panjang. Makin nervous ba saya sebab saya seolah tau yang dia mau kasi tinggal saya. Mungkin dia terbeban bila saya pregnant tu hari. Saya pejamkan mata.

"Neffy.. Saya tanya kau satu benda.. Kau mau ka bersama dengan saya sampai bila2? I mean.. Kau ready ka mau hubungan kita naik ke next step?"dia tanya saya. Saya terkejut. Apa yang dia tanya saya ni? Saya tingu dia dengan pandangan keliru.

What next step?

"Saya.. Saya sayang kau Nick.. Tapi.."saya macam lost of words.

"Tapi kau masih cinta Kyle?"dia teka terus. Saya laju geleng kepala. No. I never think of him ever since i'm with Nick.

"Then? Tapi apa? Kau nda bulih hidup bersama saya?"dia tanya lagi.

"No.. Saya takut kau yang nda mau hidup sama saya.. Saya.. Saya bukan perempuan yang bagus2.."saya bilang lagi. Macam cliche betul perkataan tu.

"Well.. I'm not a very nice guy either.. But.. I've been thinking alot lately Neffy.. Like alot.. And i realise that i can't live like this forever.. Saya baru sedar kenapa saya nda mau komitmen sama perempuan sebelum ni.. I guess maybe i was waiting for u.. I know i'm a damn coward for running away years ago but trust me.. Every single kiss and hugs that i've shared with u does mean so much to me.. U were my first kiss Neffy.. U were the reason i learn to speak Thai.. Sebab saya nda mau kau tersisih di kampung.. Damn that sounds so cliche!  The main thing is.. If u willing to stay by my side, then kita pigi Miri jumpa mami saya.. Then kita jumpa mami kau.. Or maybe your dad.. Mana2 yang kau mau.."debilang lagi dengan panjang lebar.

"Wait.. Wait.. Are u.. Proposing to me right now?"saya tanya dia. Muka dia macam teragak2 tapi then dia angguk perlahan.

"i mean.. Saya dah fikir2 ba benda ni.. Saya rasa sakit hati ba bila kita terpaksa gugurkan baby kita hari tu sebab hubungan yang nda pasti ni.. And.. Saya rasa saya nda mau kehilangan kau lagi.. Kalau kau setuju, kita take it slow la.. I mean .. Kita couple dulu walaupun tinggal sama.. Kita tunang la setahun macam tu.. Then baru kita bincang lagi pasal kawin.. Kita kumpul duit dulu.."Nick bilang perlahan. Airmata saya rasa macam mau keluar. I think all my life, this is the best thing that ever happen to me. Sebelum ni saya selalu mengharap pada benda yang nda pasti. Dulu saya mengharapkan perkataan ini keluar dari mulut Kyle tapi setelah bertahun menunggu, harapan hanya tinggal harapan. Kyle semakin bahagia bersama keluarga dia.

"Neffy.. Kau okay kah? Is it too much to ask? Kalau kau nda mau, saya faham.. Maybe we should.."belum habis dia cakap, saya terus potong kata2 dia. I don't want him to change his mind.

"No.. I mean yes.. I want to take the next step with u.."saya bilang laju. Muka Nick berubah. Terkejut. But then dia senyum. Dia tarik saya ke dalam pelukan dia.

"Thanks Neffy.. I can't promise u all the money in the world but i promise to be a better person for us.. For our future.. And i hope u do the same too.."debilang dan dia kiss dahi saya. I feel so touched.

NAFAELLAWhere stories live. Discover now