DISEBUAH RUMAH YG MEWAH..
"nah" ujar puan Yoon sambil menghulurkan secawan air teh yg dituangnya tadi kepada suaminya,encik Lee.
"Thanks.." kata encik Lee tersenyum sambil mengambil air teh yg dihulur isterinya.Mereka mula bersarapan pagi itu.Makan pula sopan ala2 org kaya gitu...Eh,mmg mereka ni org kaya pon!
"Taehyung x turun lagi ke?" soal encik Lee sambil mengunyah makanan itu.
"Tidur lagi la tu..Semalam kn die blik lewat..bangun tidur pon mestilah lewat.." beritahu puan Yoon lalu menghirup air teh panas.
"Balik lewat lagi?ni mesti x habis2 keluar enjoy ngan member2 dia tu" kata encik Lee.
"Tula..die tahu nk perhabiskan duit je..kerja xnk." ujar puan Yoon pula.
"Ni semua salah awak la.Manjakan die sngt smpi jadi pemalas cmtu.X pernah nk berdikari..yg tahu enjoy je" encik Lee menyalahkan isterinya.
"Eh,sy pula nk disalahkan.awak pon sama,ikut sngt kehendak die..last2 naik lemak la.."
Gaduh pula..
Sedang mereka berperang mulut,datang satu suara menyapa mereka.."Good morning omma,appa" sapa Taehyung sambil mendekati meja makan mewah itu dengan muka yg masih mengantuk.
"Good morning sayang.." balas puan Yoon tersenyum.
Encik Lee hanya melihat anak tunggalnya itu.
Taehyung mengambil sandwich lalu makan.Matanya melihat ibu dan bapanya yg hanya membisu melihat dirinya.
"Wae?" soal Taehyung pelik.
"Taehyung..kamu..xnk kerja ngan appa ke kt office?" tanya puan Yoon.Mendengar saja soalan itu Taehyung mula bosan.Puan Yoon menunggu jawapan anaknya itu dengan wajah penuh harapan.Taehyung menghirup air teh itu.
"Emm..Taehyung nk gi mandi.." itu saja ayat yg dikeluarkan oleh Taehyung yg membuat ibunya kecewa+geram.
Taehyung terus berlalu.Puan Yoon memandang suaminya.Encik Lee memandang puan Yoon tajam.
"Kenapa pandang saya cmtu?" pelik puan Yoon.
"Kita patut buat sesuatu.." ujar encik Lee dengan penuh keyakinan😈.Macam nk rancang bende jahat plak😁😁.
Puan Yoon hanya melihat suaminya itu tanpa mengedipkan matanya😕.
................................
TENGAHARI ITU...
Taehyung bersiap2 seperti ingin keluar.Gayanya agak simple tetapi jenama bajunya mmg mahal la!Gucci woiii!! Setelah sudah siap dari segi pakaian,Taehyung memakai cermin mata berjenama yg berwarna oren itu lalu keluar dari biliknya.
Puan Yoon yg berada di ruang tamu sambil menonton tv itu terlihat Taehyung yg menuruni tangga.
"Nk gi mana?" soal puan Yoon.
"Nk keluar ngan member jap.Cam biase?" jawab Taehyung tersengih.
"Taehyung..cuba melekat jugak kt umah ni..jangan la asyik nk perhabiskan duit je..Kalau pergi kerja pon lagi bagus..masyukk" ujar puan yoon lembut.
"Eh,sebelum ni omma ngan appa elok je..knpa tetiba nk halang lak ni.." rungut Taehyung.
"Sebabnya sampai bila kamu nk mcm ni sayang..umur kamu makin naik,bukan turun.." balas puan Yoon.
"Om..omma..ada lipas kt dinding belakang omma!" jerit Taehyung sambil jari telunjuknya menunjuk ke arah belakang puan Yoon.
"Ha?!Mana2 ?!!" puan Yoon yg takut lipas itu segera menoleh untuk melihat lipas yg dikatakan oleh anaknya itu.Namun...krik .. krik.. takde pape da...
Puan Yoon menoleh melihat anaknya semula,tetapi Taehyung ..hilang.
Puan mengetap bibir geram."Bertuah punya budak...terkena aq.." ujar puan Yoon perlahan.
YOU ARE READING
with U☺️
RomanceTaehyung merupakan anak kelahiran Seoul dari keluarga yg berada.Ibubapanya terlalu manjakan die hingga tidak tahu berdikari.Taehyung yang sudah berusia 24 tahun masih tidak bekerja malah hanya tahu enjoy,enjoy,enjoy! Namun,ibubapanya tidak tahan den...