KEESOKAN HARI..
Taehyung menyarungkan t-shirt mahal nya pada tubuhnya.Tiba2 kening Taehyung berkerut seperti terasa ada sesuatu yg pelik.Tangannya meraba pada kain t-shirt yg dipakainya di bahagian ketiak.
"Ahh...koyak la pulak..Hish.." rungut Taehyung lalu membuka semula tshirt nya itu.
"Aduh..Dahla bju mahal..mcm mana bleh koyak ni.." bebel Taehyung lagi sendirian dibiliknya itu.Baju tshirt yg lain diambilnya lalu pakai.Tshirt yg koyak tadi dibaling ke tepi.
Tiba2 pintu biliknya dibuka seseorang.
"Eyy ko ni..buat aq terkejut betul la" Taehyung agak marah tatkala Sohyun yg membuka pintu biliknya itu.
"Lek ah"
"Apasal datang kt bilik aq ni?" Taehyung bertanya sambil membetulkan rambutnya.
"Aq nk suruh ko buat keje la.."
"Keje apa?"
Skip
Taehyung diarahkan untuk menyiram pokok bunga dihalaman rumah oleh Sohyun.Seperti biasalah,Taehyung mesti xnk buat namun disebabkan paksaan Sohyun yg tegas itu membuatkan Taehyung akur dengan terpaksa😣😣😣
Taehyung menyiram pokok bunga itu dengan malas.Mukanya seperti bosan dan menyampah untuk melakukan🙄
Sohyun perhatikan Taehyung dipondok kecil🧐🧐
"Siram tu elok2 sikit,jngn buang air je lebih.." sohyun mengarah.
"Hmm.."itu saja yg dibalas.
"Tu,pokok yg sana pulak" arah Sohyun lagi.
Taehyung melihat Sohyun lalu menjeling dan mengikut arahan.
"Ko jeling kt aq?! Ko jngn bagi aq hilang sabar eh, aq suruh ko buat bnyk kerja nnti baru tahu." ujar Sohyun x puas hati.
Taehyung membuat muka🙄tanpa disedari oleh Sohyun.
Tiba2... ketika Taehyung ingin melangkah ke pokok bunga yg seterusnya,tapak kasut Taehyung terkopak separuh.
"Aduh.." Taehyung mengeluh melihat keadaan kasutnya itu.
"Apasal?" Sohyun bertanya dari jauh.
"Ni,tapak kasut aq dah tertanggal sikit" balas Taehyung dengan wajah yg seperti tidak selesa itu.
Sohyun menghampiri Taehyung.
"Ish,Ish,Ish...aq rasa,kasut ko ni kasut mahal kn..?" nada Sohyun seperti memerli.
"Mmg kasut aq ni mahal.Mungkin sebab aq asyik pakai kasut ni,tu yg dia terkopak kot." jelas Taehyung.
Sohyun mencebik.
"Pergilah amik selipar kt situ" Sohyun menunjukkan selipar didepan rumah.
"Hah?Se..selipar tu? No,no,no.."
"Apasal plak?"
"Hey,selama aq hidup..aq x pernah sarungkan kaki aq selipar jamban ko tau x?Jangan harap la.." ujar Taehyung berlagak.
"Heh..dahtu?Ko nk aq belikan kasut mahal kt ko?Mcm tu?"
"Ko nk belanja ke?"
"Hahaha..belanja?Itu mungkin 1000 tahun akan datang nnti baru aq buat" balas Sohyun lalu menjeling dan berlalu pergi.
"Oii,ni mcm mana ni?! Aq nk jalan camane ni?! Oii!" pekik Taehyung memanggil Sohyun untuk membantunya namun hanya diendahkan🙄🙄
**********
YOU ARE READING
with U☺️
RomanceTaehyung merupakan anak kelahiran Seoul dari keluarga yg berada.Ibubapanya terlalu manjakan die hingga tidak tahu berdikari.Taehyung yang sudah berusia 24 tahun masih tidak bekerja malah hanya tahu enjoy,enjoy,enjoy! Namun,ibubapanya tidak tahan den...