KEESOKAN HARINYA..
"Harini..mak Jeon nk kamu tolong mak Jeon masak,boleh?" soal mak Jeon.
"Emm...boleh..boleh" jawab Taehyung agak gagap.
'm..masak?bende ni lagi la aq x tau buat.." ujar Taehyung dalam hati.
"Nk Sohyun tolong sekali x?" Sohyun tiba2 menyampuk.
Taehyung melihat mak Jeon.
"X payah..x payah.." Taehyung memberi isyarat pada mak jeon agar menyuruh Sohyun tidak masuk campur.
Mak Jeon melihat Sohyun yg menunggu jawapan.
"Mestilah boleh kn?" soal Sohyun tersenyum.
Taehyung membuat gaya tangan pangkah pada mak Jeon🙅🏻♂️🙅🏻♂️
Mak Jeon mula pening.
"Emm..suka hati kamu la Sohyun.." balas mak Jeon.
"Yeah..mari kita mulakan tugas.." Sohyun gembira.
Taehyung meraup mukanya.
'knpa minah ni kena ada sekali....?' rungut Taehyung dalam hati.Taehyung memandang Sohyun dengan wajah tidak bersemangat.
Sohyun hanya tersenyum nakal.
Skip...
"Nah,potong bawang ni" arah Sohyun.
Taehyung teragak2 memegang pisau.
Mak Jeon dan Sohyun memerhati tindakan Taehyung itu.
Taehyung mula ingin memotong bawang.
"Kejap!" Sohyun menghentikan gerakan Taehyung. Taehyung memandang Sohyun.
"Ko...memang pegang pisau..camtu ke..?" Sohyun bertanya.Taehyung segera melihat cara die memegang.
Terbalik.
Taehyung memandang mak Jeon dan Sohyun sambil tersenyum kelat.
"Ah..haha..tersalah pegang pulak..haha.." ujar Taehyung cover malu sambil membetulkan cara pegang pisau.
Mak Jeon hanya melihat langkah seterus taehyung.
Taehyung mula ingin memotong namun die tidak memegang bawang itu dan menjadikan ia agak 'berbahaya'.
"Kejap!Kalau nk potong bawang,kenala pegang bawang tu..nanti terpelanting pula.." tegur mak Jeon lembut.
Taehyung mengangguk faham.
Die pon melakukan apa yg dikatakan mereka.Agak lambat,tapi boleh la..Baru belajar kan..
Skip
Selesai menyediakan bahan tumis,mereka mula ingin memasak.
"Taehyung,buka api" arah mak Jeon menyuruh Taehyung membuka api dapur.
"Ha?Buka api?Err.." Taehyung agak blur.
"Ni la,buka api dapur ni" Sohyun menunjukkan tombol pembuka api dapur itu.
"Oh..." Taehyung pon cuba ingin membuka api.Namun dia tidak memusingkan tombol itu malah menekan2 macam org x pernah buka api.Memang x pernah pon..
Mak Jeon dan Sohyun yg memerhati perbuatan Taehyung itu menepuk dahi.
Skip
"Amikkan gula kt atas tu" suruh mak Jeon sambil mengacau masakannya.
Taehyung melihat kabinet dapur diatas.
YOU ARE READING
with U☺️
RomanceTaehyung merupakan anak kelahiran Seoul dari keluarga yg berada.Ibubapanya terlalu manjakan die hingga tidak tahu berdikari.Taehyung yang sudah berusia 24 tahun masih tidak bekerja malah hanya tahu enjoy,enjoy,enjoy! Namun,ibubapanya tidak tahan den...