ep 22

27 5 0
                                    

DI TAMAN BUNGA..

"Wah..cantiknya.." Sohyun gembira melihat pemandangan di taman bunga itu ketika Taehyung yg membawa nya kesitu sementara hari masih petang.Taehyung hanya tersenyum kecil melihat gelagat Sohyun.

"Mcm mana ko tau taman ni?" Sohyun bertanya.

"Kn aq ada 'hilang' kejap tempoh hari.. So,time tu aq sebenarnya merayap kt kampung ni..jadi aq tau la ada tempat cantik ni" jelas Taehyung sambil melihat bunga2 yg tumbuh subur.

"So,apa tujuan ko bawa aq kt sini..?" soal Sohyun lalu duduk dibangku yg disediakan untuk melihat pemandangan bunga2 disekeliling.

Taehyung duduk disebelah Sohyun.

"Ada bende yg aq nk ckp kt ko sebenarnya.." balas Taehyung.

"Apa?" Sohyun memandang Taehyung dengan senyuman kecil.

Taehyung menghembus nafas.

"Emm..masa mula2 aq dpt tahu yg aq kena duduk sini mmg aq x setuju.Aq x suka,aq xnk tinggal kt sini..aq x suka tinggal tempat kampung..lpastu,aq pula jenis cerewet bila tengok keadaan rumah mak Jeon tu..aq x selesa..time tu aq rasa mcm omma ngan appa aq x perlukan aq lgi..Dorang sengaja nk ajar aq dengan cara mcm ni..aq benci nk belajar hidup susah,aq benci nk berdikari..semua tu melecehkan..aq rasa hidup aq ni mmg akan terus senang..aq rasa diri aq ni x perlu buat kerja..just enjoy....tapi" Taehyung memandang Sohyun.

Sohyun hanya menunggu ayat Taehyung yg seterusnya.

"...bila first time kita jumpa,ko terus buli aq..ko berani walaupun kita x pernah jumpa..tambah2 lgi bila ko dpt tahu aq duduk sini atas tujuan nk kena belajar berdikari..ko terus buli aq..tapi.. pada masa yg sama..aq x rasa yg ko cuma target nk buli aq..tpi aq rasa ko sebenarnya nk ajar aq..ko nk aq belajar.
Walaupun..kadang2 kita gaduh,perang mulut,tarik2 rambut..tpi aq x amik perkara tu serius..lgipon bila kita gaduh,kita jadi lebih rapatkan?So,bila waktu aq bersama ngan ko..itu la waktu ko mengajar aq sesuatu..bila bersama ko, baru aq tahu sesuatu..aq dah mula tahu apa itu kehidupan..bnyk juga yg aq dh belajar walaupun ada bende yg aq x selesa..so, sbb tu aq ckp ..aq suka ko buli aq.." Taehyung mengukirkan senyuman.

Sohyun terdiam mendengar luahan Taehyung itu.

"Gomawo Sohyun.." ucap Taehyung.

Sohyun hanya memandang mata Taehyung yg melihatnya.

Taehyung masih mengukirkan senyuman.

"Emm.." Sohyun tidak tahu untuk membalas.

Dalam beberapa detik,tiba2 saja  Taehyung memeluk Sohyun. Sohyun terkejut namun dia x melakukan apa2.Hanya membiarkan Taehyung yg memeluknya.

Sohyun tersenyum nipis lalu menepuk perlahan belakang badan Taehyung yg memeluknya itu.

"Gomawo sbb ajar aq.." ujar Taehyung lagi dalam pelukan.

Sohyun hanya tersenyum.

**********
KEESOKAN HARINYA..

Tok!Tok!

Pintu bilik Sohyun diketuk.

Sohyun yg sedang bersiap untuk ke kebun pergi membuka pintu.

"Oh,ko.." ujar Sohyun tatkala Taehyung yg muncul didepan pintu.

"Emm..aq nk minta tolong ko..boleh?" Taehyung menyoal terkebil2.

"Ha,nk aq tolong apa?Belasah ko?" Sohyun senyum sinis.

"Org gila je minta suruh belasah.." riak wajah Taehyung bertukar muram😑

Sohyun ketawa kecil😄

with U☺️Where stories live. Discover now