ep 14

45 6 0
                                    

Mak Jeon,Yeonjun dan Sohyun menonton tv diruang tamu malam itu.

"Mana Taehyung? X nk tengok tv sekali ke?" Mak Jeon bertanya sambil matanya tertumpu pada kaca tv.

"Biasela..anak manja..mesti tengah call ngan omma die.." jawab Sohyun nada memerli.

"X baik la akak ni ckp cmtu" tegur Yeonjun.

"Aq ckp je kn.Yg ko tetiba sebelahkan die asal?Nk die jadi abang angkat ko?" ujar Sohyun cari gaduh.

"Xdela..nak jadikan abang ipar" balas Yeonjun selamba.

Sohyun yg mendengar itu terus membaling bantal pada Yeonjun.

"Ko mengarut ape?" geram Sohyun.

"Eleh..tau la akak tu dah ada hati ngan abang Taehyung tu.." Yeonjun sengaja mengusik.

"Ko ni.." Sohyun terus mencubit lengan adiknya itu.

"Ahh..sakitlah!" aduh Yeonjun mengurut lengannya.

"Bisinglah korang ni.Pergi la masuk tido.Mak Jeon nk tengok cite pon x senang." tegur mak Jeon yg khusyuk menonton tv.

Sohyun menjeling kearah Yeonjun.
Yeonjun membuat muka.

"Tengok tv ke??" Taehyung tiba2 muncul menghampiri mereka bertiga.

"Tengok tv la..xkn berlari plak kt sini" balas Sohyun membuatkan Taehyung memandangnya tajam.

"Haah, tengok tv..best cite ni Taehyung.." ujar mak Jeon dengan mata yg masih menumpukan kearah tv.

"Abang Taehyung,bleh x saya nk abang jadi abang ipar saya?" soalan mengejut Yeonjun itu membuatkan mata Taehyung membulat.

Sohyun juga agak terkejut dengan soalan Yeonjun yg x masuk akal itu.

"Eh,ko tanya soalan apa ni?!" Sohyun agak marah.

Yeonjun pula bleh tersengih😁
Taehyung hanya mengusap belakang kepalanya.

Sohyun agak malu dengan tindakan adiknya itu.

'yeonjun ni mmg buat aq naik angin btul la..." ujar Sohyun perlahan sambil memandang kearah lain.

Yeonjun memandang Taehyung sambil tersengih.

***********

KEESOKAN HARINYA..

"Wey tunggu!" laung Taehyung mengejar Sohyun yg sedang menyarung selipar dimuka pintu itu.

"Eh,ko nk gi mana?" soal Sohyun pelik melihat Taehyung yg ingin keluar juga itu.

"Aq nk ikut ko la..pegi kebun kn?" balas Taehyung.

Sohyun memandang Taehyung pelik.

"Serius nk ikut?"

Taehyung mengangguk.

"X kisah aq buli ko kt sana?"

Taehyung menggeleng.

"Okey...jom" ajak Sohyun.

"Yes!" Taehyung gembira lalu mengekori Sohyun yg sudah mula melangkah ke kebun itu.

***********
SETELAH SAMPAI DI KEBUN..

"Nah,pakai" Sohyun menghulurkan topi pekebun.

"Emm..mmg kena pakai ke?" soal Taehyung yg agak tidak selesa dengan rupa topi yg agak buruk itu .

"Kalau ko xnk pakai habis la kulit ko terbakar..panas ni" jelas Sohyun.

Taehyung memandang topi pekebun yg dihulur Sohyun itu.

with U☺️Where stories live. Discover now