"nah" Sohyun menghulurkan sehelai kertas kecil kepada Taehyung.
"Apa ni?"
"Aik?Ko ni x pergi sekolah ke? X reti baca?" Sohyun memerli.
Taehyung menjeling lalu melihat kandungan kertas itu.
"Ini..macam barang2 dapur je?ko nk suruh aq buat ape ni?" tanya Taehyung.
"Aq nk suruh ko beli la!" balas Sohyun.
Taehyung agak terkedu.
'nk suruh..aq..beli..?! aq ni mana pernah masuk pasar nk beli2 barang dapur ni..bawang pon aq x kenal..macam mana aq nk beli..?' Taehyung berkata2 didalam hati sambil menggaru2 kepalanya.
Sohyun memandang Taehyung sambil mengangkat kening sebelah dan memeluk tubuh.
"Kenapa?x tahu?tadi bukan ko ke kata yg ko boleh buat seee...mua keje?" ujar Sohyun memerli.
Taehyung melihat Sohyun meluat.
"Sape kata aq x tahu?aq tahulah! Ha,bagi duit,aq nk pergi beli." kata Taehyung berselindung.
Sohyun tersenyum sinis.
"Nah.Kalau ko salah beli..ko tengoklah apa yg aq buat kt ko.."ugut Sohyun setelah memberikan duit.
"Xkn salah la..aq tau barang2 ni.." ujar Taehyung nada berlagak.
"Okey.." balas Sohyun memandang Taehyung menyampah.
Taehyung pon melangkah ingin pergi namun langkahnya tiba2 dihentikan lalu memandang Sohyun."Ha,apa lagi?" soal Sohyun.
"Emmm..pasar kt mana?" tanya Taehyung.
Sohyun menaikkan anak matanya keatas.
***********
Di pasar..
"Apasal saya kena ikut abang pergi pasar ni?" soal Yeonjun.
"Aq x tau pasar kt mana..tu yg ko kena ikut tunjuk jalan ke pasar.." jelas Taehyung sambil meneliti kertas senarai barang dapur itu sambil berjalan.
"Ohh..hmm..x pasal2 akak saya jadikan saya mangsa suruh tunjukkan jalan abang ke pasar.." keluh Yeonjun yg mengikuti langkah Taehyung.
Taehyung menghentikan langkahnya lalu melihat Yeonjun dibelakangnya.
Yeonjun agak terkejut.
"Ke..kenapa bang?" pelik Yeonjun.
Taehyung tersenyum nakal.
"Dah alang2 ko tolong bawakan aq ke pasar ni..boleh x ko tolong aq?"
"Tolong? Tolong ape?"
"Tapi...bende ni ko kena rahsiakan dari akak ko tu..boleh..?"
Yeonjun memikirkan sejenak.
'akak aq tu dah la garang..mcm mana kalau die tahu aq bersekomplot Ngan abang ni.." desis Yeonjun dalam hati.
Taehyung menepuk bahu Yeonjun yg dari tadi berdiam.
"Wey,boleh ke tak?" soal Taehyung lagi.
Yeonjun melihat Taehyung."Emm..boleh...kot..?"jawab Yeonjun ragu2.
"Pliss...kali ni je.." rayu Taehyung mcm budak kecik😚😚🍼🍼
"Emm..yelah2..kali ni je..saya pon takut Ngan akak saya.." ujar Yeonjun akur.
Taehyung gembira.
"Nah.Tolong belikan.Lagipon aq x selesa tempat ramai orang camni"arah Taehyung menyerahkan kertas senarai barang dapur kepada Yeonjun.
"La..akak suruh abang beli barang2 ni ke?" soal Yeonjun membaca senarai barang dapur itu.Taehyung mengangguk.
YOU ARE READING
with U☺️
RomanceTaehyung merupakan anak kelahiran Seoul dari keluarga yg berada.Ibubapanya terlalu manjakan die hingga tidak tahu berdikari.Taehyung yang sudah berusia 24 tahun masih tidak bekerja malah hanya tahu enjoy,enjoy,enjoy! Namun,ibubapanya tidak tahan den...