ep 6

47 6 0
                                    

DIDAPUR..  

Gadis itu memandang Taehyung dari atas sampai bawah dengan pandangan x puas hati.

Taehyung pula buat muka selamba badak tanpa menghiraukan si gadis yg memerhati dirinya.

Mak Jeon plak sibuk siapkan lauk.

Taehyung menggaru lehernya sambil membuat muka bosan lalu die terpandang gadis itu.

Gadis itu terus menjeling.

Taehyung mencebik.
'alamak minah ni..x padan Ngan comot nk jeling2 aq lak..sepak kang baru tahu'
desis Taehyung dalam hati.

"Eh diamm je korang berdua ni..berkenalan la.." tegur mak Jeon sambil memasukkan lauk kedalam mangkuk.

"Sape ni mak Jeon?tiba2 muncul kt rumah ni?" tanya si gadis nada menyampah.

"Saya Taehyung..Anak kepada anak asuhan mak Jeon." Taehyung bersuara memperkenalkan dirinya.Gadis itu hanya meluat.

"Betul ke mak Jeon?" tanya si gadis ingin kepastian.

"Haah..ha Taehyung,ini cucu mak Jeon..Sohyun namanya.." balas mak Jeon sekali gus memperkenalkan gadis itu kepada Taehyung.

"Oh.." itu saja ayat Taehyung.

"Lauk semua dah siap,marilah makan.Taehyung marilah.." ajak mak Jeon lalu duduk dimeja makan.Sohyun turut duduk.

Taehyung dengan teragak2 pon duduk sekali.Taehyung melihat hidangan diatas meja itu.Kelihatan ada sup ayam yg masih panas.

Mak Jeon menghulurkan mangkuk nasi pada Taehyung.Taehyung mengambil lalu memeriksa mangkuk nasi itu dahulu.

"Emm..asal mangkuk ni macam x basuh bersih.Geli la.." komen Taehyung.

"Apa?x basuh bersih?kalau camtu ko pergilah basuh bagi bersih." arah Sohyun selamba.

"Eh,asal aq lak.Aq tetamu kt umah ni.Ko la pergi basuh.." balas Taehyung berani.

"Ah..tetamu..?Ade kitorang kisah ke? Pergi la basuh.Kalau geli x payah mkn." ujar Sohyun.

"Mak Jeon.." Taehyung ingin mengadu.

Mak Jeon hanya ketawa kecil.

"Mangkuk tu bukannya x basuh bersih..tapi agak buruk sikit..maklumlah,kami bukannya orang senang nk tukar baru..kalau kamu x suka,carilah kerja kumpul duit belikan mangkuk baru..kata nk berdikari" kata mak Jeon lembut.

Taehyung tak terkata apa2 setelah mak Jeon katakan begitu.

"Oh.. die tinggal kt sini untuk berdikari ke?" tanya Sohyun.

"Haah..omma ngan appa nk die berdikari..katanya manja bila duduk di Seoul.." jelas mak Jeon lembut.

"Ah..anak manja la ni..patutla cerewet semacam..kesian..kena belajar berdikari ye?" kata Sohyun nada mengejek.Taehyung melihat Sohyun x puas hati.

'omma..appa..Taehyung nk balikkkkkkkkk!!!!"

...................

"Mak ayah die nk ajar die tahu erti susah?" soal Sohyun sambil melipat baju bersama mak Jeon di ruang tamu.

"Haah..katanya die ni terlalu dimanjakan sangat..sampai x tahu nk berdikari ..tu yg mereka hantar die kesini ..untuk belajar hidup susah..mak Jeon hanya pantau kan die je.." terang mak Jeon pada Sohyun.

"Ah.."Sohyun mengerti.

"Lagi satu,boleh pula mak ayah die suruh mak Jeon ni arah die buat macam2 kerja..lagi banyak kerja lagi bagus" cerita mak Jeon lagi.

"Yeke?!kalau mcm tu mmg bagus sngtla die duduk sini..boleh Sohyun suruh die buat kerja banyak sikit.." ujar Sohyun tersenyum sinis.

"Kamu jangan buli die plak..kesian budak tu.." pesan mak Jeon.

"Aipp..x perlu risau..Biar Sohyun ajar dia apa itu 'susah'..hahaha" Sohyun tersenyum nakal.

Mak Jeon hanya menggelengkan kepala.

with U☺️Where stories live. Discover now