"Aq fikirkan ko akan jadi kawan yg setia ngan aq,tpi ko pon sama je termakan dengan hasutan Tyuzu supaya jngn berkawan ngan aq lgi..sampai hati" ujar Sohyun perlahan seorang diri dlm biliknya.
Sohyun mula menganggap yg Taehyung juga terpengaruh dngn hasutan Tyuzu agar tidak berkawan dengan dirinya lagi sebagaimana kawan² lelakinya yg dulu meninggalkan Sohyun akibat Tyuzu yg bercakap buruk tentang dirinya.
Sohyun mengeluh.
+ + +
Taehyung menyerabutkan rambutnya.
Sesekali wajahnya diraup kasar."Ko dh salah fhm Sohyun" ujar Taehyung sendirian ketika didalam biliknya.
Taehyung menundukkan wajahnya.
"Kenapa jadi mcm ni..aq nk luahkan perasaan kt Sohyun sebenarnya..tpi bende lain yg jadi" keluh Taehyung lagi.
"Semuanya salah Tyuzu" kata Taehyung perlahan dengan wajahnya yg menahan marah.
***********
Keesokan harinyaTaehyung menggosok matanya perlahan setelah sudah bangun dari tidur.
Kakinya mula mengatur langkah menuju ke bilik air untuk mandi.
Ketika di dapur,Taehyung ternampak Sohyun yg sedang menyiapkan sarapan pagi seorang diri.Sohyun melihat Taehyung sekilas.
"Sohyun" panggil Taehyung.
Tiada sahutan dari Sohyun.
"Aq xnk ko salah faham psl smlm" ujar Taehyung.
Sohyun masih tidak memberikan sebarang respon malah meneruskan tangannya bekerja untuk membuat sarapan.
"Aq xnk ko fikir yg aq ni terjebak dengan hasutan Tyuzu sbb aq bukan jenis yg cepat percaya kata org" kata Taehyung lagi.
"Aq akan setia berkawan ngan ko.
Jngn risau.." sambung Taehyung lalu pergi masuk ke dalam bilik air.Tangan Sohyun berhenti dari menyiapkan sarapan.
Dia memikirkan kata² Taehyung tadi.
'aq harap ko x tinggalkan aq Taehyung' gumam Sohyun dlm hati.
"Dh siap ke?" soal mak Jeon yg tiba2 muncul.
"Huh?Ah,sikit je lagi" jawab Sohyun menyambung semula menyiapkan sarapan.
Skip
Selesai saja mereka sarapan,Taehyung terus ke halaman rumah.
Taehyung termenung jauh di pondok kecil.Matanya melihat langit.
"Jauh termenung?" bahu Taehyung ditepuk Yeonjun.
Yeonjun mengambil tempat disebelah Taehyung.
Senyuman nipis diberikan pada Yeonjun.
"Abang ok x?Mcm x bape ok je muka tu" soal Yeonjun.
"Okey je.."
Yeonjun mengangguk². Matanya tiba2 saja melihat Taehyung dari atas smpi bawah.
"Pehal tengok cmtu?" tanya Taehyung pelik.
"Hm..sebenarnya kn,dh lama sy perati abang"
Dahi Taehyung mula berkerut.
"Apa yg ko..perati..?"
"Sebenarnya,abang ni..." Yeonjun menggigit bibir bawahnya sambil memandang Taehyung atas hingga bawah.
Mcm gatal je pandangan dia tu😳
Taehyung mula rasa x sedap hati.
"Mende ko ni??Jngn otak kotor sngt bleh?" Taehyung menyilangkan tangannya didada.
YOU ARE READING
with U☺️
RomanceTaehyung merupakan anak kelahiran Seoul dari keluarga yg berada.Ibubapanya terlalu manjakan die hingga tidak tahu berdikari.Taehyung yang sudah berusia 24 tahun masih tidak bekerja malah hanya tahu enjoy,enjoy,enjoy! Namun,ibubapanya tidak tahan den...