ep 20

21 4 0
                                    

"Kawan ko? Bnyk btul ko ni kawan laki eh" kata Taehyung tentang 3 lelaki tadi lalu meneguk minuman tin yg dibeli.

"Kawan pompuan pon aq ramai..cuma x berapa nk jumpa sngt sbb Dorang ada yg menetap kt negeri lain" terang Sohyun.

"Eh,aq lapar la.Xkn minum air tin je" omel Taehyung.

"Sebelum tu aq nk tanya,ok x keje tadi? Aq tengok mcm muka cicak kepenatan je.."

"Bnyk2 haiwan yg comel cicak juga ko pilih..em..Boleh la..penat nk mampus..dah la kedai tu berhabuk..x selesa"

"Mengada ko tu mmg xleh hilang eh? Tu x selesa,ini x selesa..manja je lebih"

"Biar ah,dah mmg aq lahir2 hidup senang..mmg la aq x bleh nk sesuaikan diri"

"Ha,yg tau nk melawan"

"Asal?X bleh?"

"Diamlah,menjawab je tau"

"Mmg la kena jawab"

Sohyun mula geram.

"Ey ko ni nasib je xde batang kayu kt sini..klu x ko dah tengah lari sekarang"
ujar Sohyun sambil menarik lengan baju.

"Hahahahaha"

"Gelak2..lawak ke?"

"Jangan la marah..x comel" pujuk Taehyung.Sohyun menjeling.

"Asyik marah je..cium kang" kata Taehyung.

"Hish!" lantas Sohyun menghempuk kepala Taehyung.

"Auh..sakitlah" Taehyung mengurut kepalanya sambil tersenyum.Suka pula mengusik si Sohyun tu..

"Jom,makan kt gerai sana" ajak Sohyun.

"Let's go baby!" akur Taehyung semangat.Sohyun tersenyum kecil melihat kerenah Taehyung itu.

*********
"Gomawo..datang lagi ye.." ujar Yeonjun lembut kepada pelanggan yg membeli ikan di gerainya itu.Korang tahu kn yg Yeonjun ni kerja jaga gerai jual ikan.

Yeonjun duduk di kerusi menunggu pelanggan yg mahu membeli.Sambil2 itu dia melihat orang2 lalu lalang dipasar itu.Mata Yeonjun terhenti tatkala terlihat sesuatu yg menarik perhatiannya dari jauh.

"Sape org tu?X pernah nmpk pon" kata yeonjun pada dirinya apabila memerhati ada 2 org jejaka yg tidak pernah dilihat yg sedang berada di pasar itu juga.Namun 2 orang lelaki itu kelihatan seperti mencari sesuatu.

"Mcm sesat je.." kata Yeonjun lagi yg masih memerhati 2 jejaka itu.Sedang Yeonjun memerhati,tanpa sedar 2 jejaka itu seperti menghampiri gerai Yeonjun.

"Eh,dorang nk dtg kt aq ke..?" Yeonjun mengalihkan pandangannya apabila 2 org jejaka itu semakin mendekati gerainya.

"Anneyeong.." sapa 2 org jejaka itu lembut.

"Oh,anneyeong.." balas Yeonjun.

"Emm..ini kampung Dalseong-gun kn?"
soal seorang jejaka dari 2 org itu.

"Haah,kenapa eh?Abang berdua ni sesat ke?" Yeonjun mula ramah.

"Hehe..sebenarnya kami jarang kesini..abang nk ke rumah mak sedara abang sebenarnya.." jelas lagi seorang jejaka.

"Ouh..abang berdua ni dari mana?"

"Kami dari Seoul"

"Ah..dari bandar rupanya..emm..ada alamat rumah mak sedara abang x? Klu ada, sy boleh terangkan jalan." kata Yeonjun yg baik hati ituhh.

"Ini ha" handphone dihulurkan pada Yeonjun.Yeonjun melihat lokasi itu.

"Oh..x jauh dah ni bang..abang jalan dari sini sampai nmpk rumah warna hijau,pastu belok kanan.Lepastu jalan lagi sampai nmpk kedai runcit,pastu belok kanan lagi.Nnti abang nmpk ada papan tanda alamat lorong ni" terang Yeonjun lalu memulangkan handphone itu semula.

with U☺️Where stories live. Discover now