ep 25

40 6 1
                                    

Taehyung dan Yeonjun sudah pon pergi bekerja.Hanya mak Jeon dan Sohyun saja dirumah memandang Sohyun yg tidak bertugas dikebun sepanjang minggu ini.

Sohyun masuk kedalam bilik Taehyung kerana ingin meletakkan pakaian Taehyung yg sudah dilipat.

Mata Sohyun terarah pada satu barang milik Taehyung diatas rak.

"Wah..apa ni?" Sohyun mula berminat ingin tahu  tentang fungsi barang tersebut.Maklumlah,barang² Taehyung semuanya yg standard dan mahal..sudah tentulah Sohyun tidak pernah lihat barang² seperti itu.

Barang Taehyung itu dibelek penuh khusyuk.

"Apa bende ni eh?" kening Sohyun bercantum.

Rupanya barang Taehyung itu ialah kamera polaroid yg berwarna hijau lembut.

"Nampak mcm kamera..tpi cm pelik je rekaan die" ujar Sohyun perlahan.

Kamera polaroid itu diletakkan kembali oleh Sohyun ditempat asalnya.

"Huh,apa² jelah.Nama pon kaya,semua bende boleh beli" kata Sohyun lalu ingin keluar namun Sohyun terlihat pula t-shirt yg ia berikan pada Taehyung tempoh hari tergantung elok disatu sudut bilik itu.

Sohyun menggapai baju itu.

"Aq bagi bukan nk pakai!" ngomel Sohyun.

Tiba² mata Sohyun tertacap pada tulisan tangan yg begitu kecil dibahagian lengan t-shirt itu.Dia mula membaca apa yg ditulis.

"Saranghae S"

Sohyun berkerut.

"S?Apa S ni?Saiz baju ni ke?" tanya Sohyun.

"Mustahil lah die cinta kan saiz baju?Aneh sangat.." kata Sohyun perlahan.

Sohyun mula pelik😕

********
Malam itu

Sohyun menjenguk melihat Taehyung didalam bilik yg kebetulan pintu bilik Taehyung itu tidak ditutup.

Taehyung yg sedang main handphone terpandang kepala Sohyun yg tiba² terjojol disitu.

"Yah,ko buat apa?X malu ke intai bilik lelaki?" soalan taehyung itu membuatkan Sohyun agak terkejut.

Bleh perasan pula mamat ni aq tengah jenguk bilik die.

"Aq bukan intai la,aq nk tengok ko dh tido ke blom.." balas Sohyun cover🙄.

"Yela tu.." Taehyung kembali main handphonenya.Sohyun mengusap tengkuknya.

Sohyun masuk kedalam bilik Taehyung lalu duduk di hadapan Taehyung.

"Weh,aq nk tanya ko ni" lengan Taehyung dicuit Sohyun.

"Apa die sayangg.." balas Taehyung lembut namun matanya masih tertacap pada handphone.

"X payah nk sayang² sngt lah"

"Huh,nk manja pon x bleh" mulut Taehyung mula muncung.

"Apa² jelah,aq nk tanya ko ni"

"Tanya jela"

"Siapa S eh?" soalan itu membuat Taehyung pandang Sohyun pelik.

"Apa bende tu?" tanya Taehyung.

"Aq tanya ko,ko tanya aq blik.Siku kang"  siku Sohyun dihalakan pada Taehyung.

"Tak,sekarang ni aq mmg x tahu S tu apa" kata Taehyung.

Sohyun melihat Taehyung meluat.

"Ko yg tulis,ko x tau?Pebende ko ni?" Sohyun mula geram.

with U☺️Where stories live. Discover now