KEESOKAN HARINYA..
Diruang tamu.
"Ko gila ke??" ujar Sohyun agak marah.
"Ala..please..untuk seminggu je" pinta Taehyung merayu.
"Ko tu baru keje semalam tau?Xkn aq pula nk gantikan ko keje smpi seminggu disebabkan ko nk luangkan masa ngan member ko tu??Merepekla!" bantah Sohyun.
"Dahtu,aq nk buat mcm mna?Aq dah tipu kwn aq yg aq ni bercuti je kt sini"
"Apa susah,cite je la bende betul"
"Wey,kwn aq tu tau yg aq ni anak org kaya..xkn aq nk cite yg aq kena hantar kt sini sbb disuruh berdikari.Malu la!"
"Sape suruh cari masalah?"
"Please...kita kn kawan.."
"Ee,sape kawan ko?"
"Yah,kita mmg kawan kn??"
"Xde makna.."
"Haih..dahtu cmne ni?"
Sohyun memikirkan sesuatu.
"Aq rasa mmg ko patut cite bende betul kt dorang.." cadang Sohyun.
"Yah,xde cara lain ke?"
"Aq x kira,ko kena cite juga perkara sebenar" tegas Sohyun.
Taehyung hanya mengeluh berat.
**********
"Betul ke apa yg awak ckp ni?" tanya Jimin ingin tahu.
"Yup,saya x tipu..sekarang ni dia tengah kerja kt kedai runcit untuk belajar cari duit" jelas Sohyun tenang menceritakan segala perkara sebenar tentang Taehyung kepada Jhope dan Jimin di restoran.
"Patutla mcm pelik je lama sngt x nmpk dia kt Seoul .." ujar Jhope.
"Baguslah,selama kitorang kawan ngan dia pon mmg dia x pernah pergi keje..asyik enjoy je..skrg mungkin dia dah belajar berdikari" kata jimin lembut.
"Yup,aq bangga ngan Taehyung.X sangka dia dah mula belajar hidup susah..harap dia boleh buat!" ujar Jhope pula semangat.
"Hwaiting Taehyung!😁💪" kata jimin semangat walaupun Taehyung tiada disitu.
"Yeah,hwaiting!😄" ujar Jhope pula yg happy go lucky.
Sohyun hanya ketawa kecil melihat kawan2 Taehyung yg ceria itu.
*********
Taehyung melangkah untuk pulang kerumah setelah selesai waktu bekerja.
"Ah..penat betul.." keluh Taehyung.
"Taehyung..lama x jumpa" sapa Tyuzu tiba2 muncul dari arah belakang.
"Eh,Tyuzu.Nk gi mana ni?"
"Nk blik..tadi pergi rumah kawan..Taehyung pula?"
"Oh,sy pon sama..balik dari kerja"
"Kerja?Kerja kt mana?"
"Emm..kedai runcit je"
"Ni mesti Sohyun yg paksa awak kn? Kesian awak,mesti x biasa ngan tempat kerja mcm tu.." Tyuzu memegang lengan Taehyung.Taehyung agak tidak selesa.
"Taehyung!" panggil satu suara dari arah depan.Taehyung dan Tyuzu melihat kearah suara itu.
Kelihatan Jhope melambaikan tangan pada Taehyung dan disampingnya ada Sohyun dan Jimin.Mereka bertiga menghampiri Taehyung dan Tyuzu.
Sohyun mula masam tatkala ternampak Tyuzu😑
YOU ARE READING
with U☺️
RomanceTaehyung merupakan anak kelahiran Seoul dari keluarga yg berada.Ibubapanya terlalu manjakan die hingga tidak tahu berdikari.Taehyung yang sudah berusia 24 tahun masih tidak bekerja malah hanya tahu enjoy,enjoy,enjoy! Namun,ibubapanya tidak tahan den...