ep 12

34 8 0
                                    

MALAM ITU..

"Taehyung okey kt sini..tpi Taehyung rindu omma la.." ujar Taehyung manja ketika ommanya menelefon dirinya malam itu.

'Omma dan appa pon rindu kamu juga..kamu duduk sana elok2 tau..buat apa yg kami suruh..faham? -puan Yoon

"Faham omma..omma jangan biar Taehyung lama2 kt sini.." balas Taehyung pula.

'itu omma x leh janji..appa kamu yg tentukan hari nk amik kamu..tapi,lagi cepat kamu belajar berdikari,lagi awal kami amik kamu..'- puan yoon

"Arasseo.."ujar Taehyung buat muka pasrah😔

"Klah,nanti omma call lagi ye..take care sayang..bye ." -puan yoon

"Bye omma.." talian dimatikan.Taehyung mengeluh.

Pintu bilik Taehyung dibuka seseorang.

"Jom makan..makan malam dah siap.." panggil yeonjun tersenyum.Taehyung akur.

**********

Usai saja makan malam,Sohyun terus masuk ke biliknya.

Sohyun meletakkan baju2 nya yg sudah dilipat dan susun kedalam rak bajunya.

Tiba2 sohyun berhenti menyusun.

"Orang kaya mmg x buat ape2 keje ke?" Sohyun bertanya sendirian.Dia mula berfikir.

"Orang kaya..selalunya ade pembantu rumah kn?Maksudnya...dorang mmg x buat satu kerja langsung lah" kata Sohyun mula dapat jawapan.

"Heh..patutla..aq bagi kerja senang pon x reti buat.." sindir Sohyun sendirian sambil tersenyum sinis.

Sohyun mematikan senyumannya. Dia mula memikirkan sesuatu.

Tiba2 pintu biliknya dibuka kasar oleh seseorang.

"Ish ko ni..terkejut aq!" marah Sohyun tatkala Yeonjun yg membuka pintu Sohyun.

Yeonjun tersengih.

"Buat apa? Berangan eh.." Yeonjun menyakat kakaknya.

"Xde masa la nk berangan..lagi un nk berangan apa?" balas Sohyun sambil menyambung menyusun bajunya.

"Alah..berangan abang Taehyung la" usik Yeonjun.

"Xde keje.." ujar Sohyun malas.Yeonjun hanya mencebik.

"Ko asal masuk sini?" tanya Sohyun.

"Nk amik bantal lah..nk tido" jawab Yeonjun mengambil sebiji bantal lalu keluar.

"Nampaknya...aq mesti 'buli' budak tu" ujar Sohyun perlahan sambil tersenyum sinis.

Ayat itu ditujukan pada Taehyung😈

***********

KEESOKAN HARINYA..

"Sedapnya mak Jeon masak sarapan ni.." puji Taehyung selesai menjamu selera pada pagi itu.

Mak Jeon ketawa kecil.
"Sedap sangat ke..?" soal mak Jeon.

Taehyung mengangguk laju sambil tersenyum.

"Ha,dah kenyang kan? Buat ape lagi?" Sohyun bersuara.

"Buat ape?" Taehyung tidak faham.

"Basuh la pinggan2 ni.Tugas ko hari ni." arah Sohyun selamba.

"La..ko basuh je la.Berkira."

"Selama ni aq dah tolong basuh kan?ko la plak."

"Xnk..."

with U☺️Where stories live. Discover now