MALAM ITU..
"Ahh...bosannya.." rungut Taehyung yg baring ditilam dibiliknya.
"Nak join Dorang ke?" kata Taehyung memberi cadangan.Dia berfikir sejenak.
"Kalau aq join pon,minah tu banyak mulut.Macam dengki je ngan aq..ingat aq nk ke tinggal sini.Rumah pon buruk, x selesa langsung.." bebel Taehyung dengan nada yang perlahan.
Tiba2..
Tok! Tok! Tok!
Pintu bilik Taehyung diketuk someone.
"Masuk je..pintu x kunci." kata Taehyung.Pintu bilik dibuka.
Rupanya Sohyun.Taehyung cepat2 bangun dari baringannya.
"Ha,knpa dtg bilik aq ni?Ada something ke?" soal Taehyung.
Sohyun tersenyum sinis.
"Jom." ujar Sohyun membuat Taehyung mengerutkan dahi.
"Jom?pergi mana?" pelik Taehyung.
"Adala..jom ikut aq." kata Sohyun masih tersenyum sinis.
"Buat apa ikut ko,aq bukannya rapat ngan ko pon"
"Sekarang ni ko tinggal kt rumah aq tau.Jadi ikut je arahan aq..jngn nk banyak melawan..gam mulut tu baru tau!"
Taehyung ragu2.
'apa dia nk ni..lain macam je..tetiba lak aq x sedap hati..' ujar Taehyung dalam hati sambil melihat Sohyun."Cepatlah!" Sohyun tiba2 menengking.Geram kot Taehyung yg agak lembab itu.
Taehyung terus mengikuti Sohyun.
Sohyun membawa Taehyung keluar dari rumah.Sohyun berhenti dihadapan reban ayam begitu juga Taehyung."Kenapa..kita duduk depan reban ni?Ko nk masuk ke?" soal Taehyung tidak mengerti.
"Apa kejadah aq nk masuk dalam reban ni!!" marah Sohyun.
"Dah tu?" tanya Taehyung.
"Sekarang ni aq nk ko kutip telur ayam dalam reban ni.Cepat." arah Sohyun.
"Ha?Nk kutip telur?Eh,ko gila ke apa?Ada ayam la dalam tu.Nanti dia patuk aq camne?" ujar taehyung.
"Ko tengok muka aq ni" kata Sohyun.
Taehyung meneliti wajah Sohyun.
"Kenapa?" pelik Taehyung.
"Ade ko nmpk muka aq ni kisah ke kau nk kena patuk ke apa?Pergi amik cepat."arah Sohyun.
Taehyung melihat keadaan didalam reban itu.Kelihatan ayam betina yg masih berjaga.taehyung menelan air liur.
"Seram la muka ayam tu.." kata Taehyung takut.
Sohyun mengeluh.
"Amik je la.." kata Sohyun malas.
Taehyung menutup matanya lalu tangannya perlahan2 memasuki reban ayam itu.Tangannya menghampiri telur ayam itu.Tiba2..
Tuk!tuk!tuk!
Ayam betina mematuk tangan Taehyung."Arghh!!!sakittt!!" aduh Taehyung lantas mengeluarkan tangannya sambil menjerit kesakitan.Taehyung berlari ke halaman rumah.Die terduduk atas tanah menahan sakit.
"HHAHAHAHAHAHAHA" Sohyun gelak besar.
Taehyung melihat Sohyun dengan geram.
"Yah!ko saje kena kan aq kan?!"marah Taehyung.
"Aduyaiii..sakit perut aq..haha..mianhei..ujar Sohyun yg masih ade sisa tawa.
"Aq bagi tau omma aq yg ko buli aq.Biar die saman ko!"
"Apa?Saman?Aq x rasa omma ko nk saman aq atas sebab kes ko yg kena patuk dngn ayam ni..haha.. mengarut.."
balas Sohyun masih tertawa."Kenapa ni?" soal satu suara pemuda.
Mereka melihat kearah pemilik suara itu.
"Eh,adik..baru balik..ko pergi mana?" tanya Sohyun.
Pemuda itu menggaru kepalanya yg tidak gatal.
"Pergi lepak jap Ngan kawan.Siapa ni kak?" ujar pemuda itu ingin tahu.
Sohyun melihat Taehyung."Ini..anak kepada anak asuhan mak Jeon..namanya...Taehyung..kn?" jelas Sohyun sambil tersenyum nakal pada Taehyung.
Taehyung menjeling.
"Kenapa terjerit2 tadi?" tanya pemuda itu lagi.
"Xde papelah.." balas Sohyun menahan ketawa.
Taehyung berdiri dari tanah.
Pemuda itu menunduk hormat pada Taehyung sambil tersenyum.Taehyung membalas tundukkan itu."Ha Taehyung,ini adik aq ..Yeonjun namanya." ujar Sohyun memperkenalkan pemuda itu.
"Anneyeong.." ujar Yeonjun tersenyum ceria.Taehyung hanya membalas senyuman Yeonjun.
"La..kt sini rupanya..buat apa kt luar rumah malam2 ni?" sampuk mak Jeon.
"Xde buat ape pon..nk masuk la ni.." balas Sohyun tersenyum.
"Eh,Yeonjun.Baru balik ye kamu..merayap la tu kan..?" tegur mak jeon.Yeonjun tersengih.
Mereka pon masuk kedalam rumah.Sohyun terlanggar bahu Taehyung ketika masuk.Taehyung melihat Sohyun dengan pandangan geram.Sohyun tersenyum nakal.
YOU ARE READING
with U☺️
RomanceTaehyung merupakan anak kelahiran Seoul dari keluarga yg berada.Ibubapanya terlalu manjakan die hingga tidak tahu berdikari.Taehyung yang sudah berusia 24 tahun masih tidak bekerja malah hanya tahu enjoy,enjoy,enjoy! Namun,ibubapanya tidak tahan den...