4

36 4 2
                                    

Seminggu berlalu....

'Aku baru sedar yang aku dah seminggu tak kene kacau ngan mamat kt mall tu.Dah menyerah kot.Tapi bile diingat balik psal chat tu betol ke?Atau die saje je nak sakitkan hati aku macam dulu?Tapi kesian pulak kat die.Tak pe Asyiqin,you can do it.Kau takkan senang senang bagi hati kau yang dah luka dulu bagi kat orang yang same.Jangan pikir sangatlah.Yang penting sekarang die tak kacau kau lagi.Tu pon dah bersyukur dah.'desis hati kecil Asyiqin.

Tiba-tiba....

Telefon ku berbunyi seperti ada orang menghantar pesanan di Apps Whatsapp. Lalu aku membukanya

📲012+++++++

F:Assalamualaikum Awak.

'Eh die ni tk de ribut tak de taufan tetiba je chat.Padahl baru aku cakap psal die.Jodoh ke ni?Aahh jodoh yang bodohlah betol.Tapi kalau betol macam mana?Aah ape kau nak kesah bukan kau tak suke die ke.Jangan sesenang hati kau nak bagi chancelah.'

A:Waalaikumusalam ye nak ape?
Balas aku dengan malas.

F:Ermm awak kalau saya nak jumpe boleh? Ade hal saya nak cerita.Awak busy ke?

A:Emm sorrylah saya malas nak keluar dengan orang yang saya tak kenal.

Panas hati Farhan melihat balasan pujaan hatinya itu.Namun disabarkan sahaja kerana hendak memujuk kembali wanita yang pernah dilukainya dahulu.

F:Alarr awak pleaselh kite tak lame pon kejap je ade hal saya nak cerita psal hidup mati saya.Kalau saya tak cerita mesti saya tak tenang nanti.

Aduh mamat ni main ugut ugut lak kang tak penuhi die sebut lagi pasal hidup mati aku dahlah jenis orang yang sedih ii kang ade nangis kat sini.

A:Hmmm yelah kite jumpe kat KFC Permas jam 2 TEPAT kalau awak tak datang tepat walau lambat satu saat saya tak akan teragak agak nak balik n jangan haraplah awak jumpe saya lagi.Saya bukan jenis orang yang waste time FAHAM.

F:Faham ay ay cip🙋.

Terlakar senyiman manis di bibir lelaki itu.

'Akhirnya ada peluang aku nak cakap ngan dia.Yup peluang besar.Aku akan cerita kan perkara sebenar kat die.Aku yakin die akan percaya sebab perkara tu semua dirancang oleh Papa aku dan Papa die sendiri.'

******

Sudah 10 minit Farhan menunggu seorang wanita yang ingin diketemu.Sememangnya dijanjikan pukul 2 tepat,tetapi memandangkan ugutan yang dibuat membuatkan Farhan menunggunya lebih awal dari masa ditetapkan.Baginya biarlh dirinya yang menunggu lebih lama berbanding wanita itu kerana dia yang ingin meluahkan satu rahsia yang terbesar.

Kereta Almeera sudah terparkir di tempat parkir.Kini die berasa denyutan jantungnya tiba tiba berdegup laju seakan mahu berperang.

'Dah kenapa hati aku ni bergelora tak tentu fasal.Aku nak jumpe orang je bukan nak pergi berperang pon.Ya Allah lindungilah aku dari segala niat buruk orang lain yang hendak ditujukan padaku.Aminnn'doa aku dalam hati.

Selepas berdoa,aku keluar dari kereta lalu menuju ke KFC di tempat yang dijanjikan.

Setelah membuka pintu masuk,aku ternampak kelibat seorang lelaki berbaju tshirt biru duduk seorang diri membelakangi aku.Dan aku pun mengangkat kakiku untuk menuju ke tempat tersebut.

"Assalamualaikum"sapa aku dahulu.

"Waalaikumusalam eh Iqin duduklah",jawab Farhan seraya menjemput aku untuk duduk.

"Thx n kenapa awak panggil name nickname saya?Kenapa tak panggil je name biase?"tanya aku ingin kepastian.

"Sebab saya suka nama tu maksud pon indah.Tapi nme penuh awak ape eh?"tanya dia lagi.

"Afiyah Asyiqin"balasku acuh tak acuh.

"Wow nice name and saya suka sebab maksud die pon indah"balas Farhan.

"Apa maksud nama saya?"tanya aku.

"Maksud nama awak ialah kesejahteraan kekasih",balas Farhan seraya memuji nama cantik aku.Ya aku pun sedar nama aku cantik.Terima kasih papa mama bagi nama sedap macam tu.Asyiqin bersyukur sangat.

"Erm thanks",balas aku dengan malu.

"Ermm tadi pagi awak cakap nak bagi tau somethingkan?Apa dia?"tanya aku.

"Sebenarnya ni kesah pasal kita dulu mase sekolah.Perkara tu semua ade dalam perjanjian antara papa saya dan papa awak.Saya pon mula2 tk tau.Tapi lepas je saya luahkan ape yang terbuku dihati sya sewaktu saya lukakan hati awak dahulu papa saya sendiri bongkarkan rahsia ni.Kalau awak nak tau rahsia yang lebih terang,saya rasa baik awak tanya papa awak sendiri.Tapi percayalah dengan saya,mase awak confess tu pon hati saya dah suka pada awak.Tapi bukn mase awak confess lh saya dah suke awak lme dari awal tahun."luah perasaan Farhan.

Aku kaku dan bagaikan terpaku mendengar luahan jejaka idaman yang dahulu pernah die sukai dan tipulah kalau aku dah move on dengan die sebab aku dh suke die dari aku Form 1 kot.Takkanlh bape thun lepas tu aku senang senang nk lupekan.Tapi aku cipta azam lepas je die reject aku aku terus cube lupekan die.Tapi hasilnya tak leh weh.

"Awak?Awak dengar tak ni?"tanya Farhan apabila melihat aku termenung sendiri.

"Eh sorry wak terberangan lak tadi.Btw betol ke ape yang awak cakapkan ni?"tanya pula aku.

"Macam yang saya cakap tadi,baik awak tanya papa awak sendiri sebab die yang lebih berhak bagi tau awak.Saya takot kalau saya cerita kat awak,awak tak percaya dan ingat saya reka cerita."bagi tau Farhan.

"Oklah kite sambung nanti memandangkan kite dah ade kat sini,apa kata kite makan dulu.Saya dah lapar ni"pinta aku.

"Ok saya belanja hari ni",pelawa Farhan.

"Tak pelah saya gune duit sendiri je.Susahkan awak je."malu aku.

"Tak pe anggap je belanja ni sebagai kawan lame awak,boleh?"pinta Farhan.

"Yelah yelah kawanku yang baik hati",gurau aku dan Farhan pun tergelak kecil.


Ok kalau korg nak tau macam mana cerita dahulu tu,bab lepas ni tite akan buat Flashback mse Asyiqin n Farhan zaman sekolah.
Jangan lupe VOTEMENT ye tite ucapkan terima kasih.



EX CRUSH CARI AKU!Where stories live. Discover now