9

32 3 0
                                    

"Alah akak tunggulh dulu,teman Ira kat sini",pinta Ira seraya menarik tanganku seolah olah tak nak aku pergi.

"Abang Ira kan ade.Sorry Ira sebenarnye akak datang sini dengan kawan akak.Nanti ade waktu kite jumpe lgilah eh"aku meminta maaf kepada Ira.Lantas itu aku terus bergerak ke depn pintu masok kedai ini untuk menunggu kawanku Jaja dan Wawa.

~Farhan Part

"Abang Aan kenal ke akak tu?"tanya Ira kepada aku.

"Kenal.Kawan lama abang jugak",balas aku.

"Nanti Ira nak jumpe kakak Iqin tu lagi boleh?Ira sukelh kakak tu.Ira rase nak kakak tu jadi kakak betol Ira pon ade"tanya Ira kepadaku.

Aku terkejut dengar permintaan adik kesayangan ku ini.Yelah mame taknye die cakap die suke Asyiqin tu n die nk Asyiqin tu jadi kakak die.Maknenye ape?Korang faham faham jelah.Aku tersenyum kelat kepada Ira.Mahu ke tak Asyiqin tu tunaikan permintaan Ira ni.Naye weh naye.

~End Farhan Part

'Weh korang ni mane,aku dahlah sengsorang kat sini.Tak ke naya klau ade orang kacau aku ke.Haih minta dijauhkanlah Amin.Sebab apa aku doa.Yelah aku dahlh tak kenal semua orang kt sini.Baru second time aku datang sini.First time tu aku datang time Paradigm ni tak renovate lagi.Mana ade kedai kpop macam ni.Wayang pon belom wujud lagi.Dah lame weh dulu.'

Aku kerling sekilas jam tangan Casio aku.'Kalau lagi 5 minit diorang tak muncul.Aku tinggal diorang.Merajuk sebulan.Hmm peduli ape aku.Baliklah korang sendiri naik grab ke teksi ke.Sabar Qin 5 minit lagi.Tunggu je.'

Selepas 3 minit aku tunggu,bahu aku ditepuk seseorang.Lega aku bila aku ingatkn Jaja dan Wawa yang datang.Lantas itu aku berpaling.Err...mamat ni nak ape lagi.Lantas aku tinggalkan dia dalam keadaan terpinga pinga.

"Weh tunggulah kitorang"rupanya orang yang tepuk bahu aku tadi Jaja dan sebelahnya Wawa.Dan mereka berdua terjerit jerit panggil nama aku sambil terkejar kejar sebab aku buka langkah luas dan berjalan cepat.Takkan nak larikan.Tapi aku pelik kenapa aku tengok muka Jaja dan Wawa,kenapa mesti mamat sorang tu aku terbayang.Takkanlah aku.....Yup memang aku ngaku aku tak leh move on lagi.Tapi takkan sampai macam tu sekali gila bayang aku tak jumpe die selama 5 tahun then hari tu terjumpa balik di mall.Ey gilelah.Aku pon berhentikan langkahku bila aku mengecam suara yang memanggilku dari tadi.

"Weh kau dah kenapa lari bile kitorang tepuk bahu kau pastu lari macam nampak hantu je.Ade ape ape yang kau nak share kt kitorang ke?"tanya Jaja dan Wawa hanya menggangguk.

'Dah sudah ape pulak aku nak cakap ni'desis hatiku sambil tergaru kepala yang tidak gatal.

"Nanti baliklah aku story.Ni dah nak kol bape kau tak nak tengok cinema ke?"tanya aku pula dan menukar topik.

"Ha yelah yelah jom kang dua mak nenek tu jadi nenek kebayanlak tunggu tercongok kat sana.Dah jom",ajak Wawa lalu menarik tanganku dan Jaja serentak.Cewah macam die pengantin lelaki lak duduk tengah yang dua orang kt sisi ni macam pengantin perempuan yang kawin bermadu.Hahahahha ape apelah Wawa.

*****

EX CRUSH CARI AKU!Where stories live. Discover now