Aku jalan tak tentu arah sambil menunggu di depan wad kecemasan.Aku cube duduk untuk tenangkan diri tapi masih tak boleh.
"Weh kalau dah risau sangat tu cube duduk istighfar banyak ii.Aku risaulah tengok kau macam ni.Cube relax sekejap,"pinta Harraz.
"Kalau kau jadi aku pun Raz kau akan jadi macam nilah.Kau tak risau ke Iqin kat dalam tu.Dari tadi doktor tak keluar pon.Aku takut jadi pape kat dia Raz"rintih aku dengan sayu.
"Han aku faham perasaan kau.Aku pon sayang Iqin tu dah macam adek aku.Tapi please tenangkan diri kau.Macam orang yang hilang bini je aku tengok kau sekarang ni.Nanti bile Iqin sedar pastu die tengok kau macam ni tak ke sedih die.Please Han.Kalau tu pon kau pergilah ambil wudhu solat sunat minta tak jadi apa apa kat Iqin tu."pujuk Harraz.
"Oklah aku gi dulu.Kau tunggu sini eh.Ade pape call aku"aku meminta diri.
Belum sempat aku beredar,terlihat seorang doktor perempuan keluar dari wad kecemasan.Aku segera ke doktor yang bertag nama Sarah.
"Doktor macam mane keadaan Asyiqin?"aku dengan melulu bertanykan terus tentang keadaan Asyiqin.
"Boleh saya tau awak siapa dengan pesakit?"tanya doktor Sarah.
"Err saya kekasih die.Kenapa ye doktor?"aku bagitau status aku yang tak betol.Lalu bertanyakan sebab.
"Ok saya dapat kenal pasti Asyiqin tak berapa teruk pengsannya cume die terlalu takut dengan sesuatu kejadian.Dan sekarang dia tengah berehat.Saya minta tolong Encik.."tergantung die seolah tak tau nama aku.
"Farhan"balasku memberitahu nama.
"Saya mintak tolong Encik Farhan tenangkan die.Dia dari tadi asyik sebut nama Encik Farhan.Haraplah keadatangan Encik Farhan dapat menenangkan pesakit."terang doktor Sarah meminta pertolongan kepada aku.
Aku menganggukkan kepala tanda faham.Doktor Sarah terus beredar dari situ dan hanya tinggal aku dan Harraz.
"Weh aku masuk dulu nak jumpe Iqin.Kau call lah Jaja bagi tau die kite kat sini.Mintak diorang datang pon tak pe"pinta aku.
Harraz hanya menggangukkan kepala lalu mengambil telefonnya dan mendail terus nombor Jaja.
Aku melangkahkan kakiku ke dalam wad first class Asyiqin.Aku yang mintak wad ni sebab tak lah sesak sangat kalau wad biase dan takut menganggu keselesaan Asyiqin.
Aku mendekatkan diri di katil Asyiqin dan melabuhkan punggung di kerusi di sebelah katil.Aku memandang wajah pujaan hatiku yang sedang lena di buai mimpi dengan perasaan sayang yang amat.Aku buat keputusan untuk tidak mengejutkan dia.Aku ambil telefon aku di poket dan membuka aplikasi Instagram.
Setelah beberapa minit aku terdengar seperti pintu dikuak seperti ade orang yang masuk.Aku toleh dan memaparkan senyuman manis.
""Doktor Sarah nak check Asyiqin ke?"tanya aku kepada Doktor Sarah.
Dia tersenyum lalu ke katil Asyiqin untuk memeriksa tahap kesihatannya.
Agak lame wad itu sunyi akhirnye Sarah memulakan perbualan.
"Awak kenal Asyiqin ni dah lame ke?"tanya Sarah.
"Haah doktor.Kenapa ya?"tanyaku kembali.
"Tak delah saya tengok awak dan cara awak pandang die nampakkan lagi yang awak sayangkan diakan"terang Sarah.
Aku tersenyum malu mendengar luahan Sarah.
YOU ARE READING
EX CRUSH CARI AKU!
RandomCerita ni berkisahkan seorang perempuan dan seorang lelaki yang kenal sejak era zaman sekolah menengah lagi.Tapi disebabkan sebuah janji mereka tidak dapat disatukan.Kalau cakap pasal saling suka memang ye. Mereka saling suka sama suka.Tapi mampukah...