~Di rumah Papa dan Mama Farhan
~Jaja part
"Weh aku risaulah,macam mane dengan Asyiqin.Farhan pon same."adu Eyfa kepada aku.
"Babe aku pon risau kat dia.Tapi Harraz pesan duduk je kat rumah ni.Jangan bertindak melulu.Kite ni dah lah perempuan.Teknik pertahankan diri pun tak dek.Macam mane nak lawan diorang.Pikir sikit"tutur aku seraya meraut wajahku.
"Weh aku nak beli something kat kedai.Korang nak kirim ape ape tak?"tanya Wawa kepada kami semua.
"Wait wait kau nak gi sane naik ape?"tanya Liz.
"Kereta papa Farhan.Aku dah minta izin tadi"kata Wawa.
"Hmm yelah.Bawak kereta elok ii.Eyfa kau temanlah die ni.Kang sorang ii lak die"arah aku.
"Ay ay kapten"ucap Eyfa seraya mengangkat tangannya ke kepala ala ii menabik hormat gituy.
"Kapten kepala hotak hang"ujar aku.
Eyfa hanya tersenyum.
Lalu Wawa dan Eyfa berlalu pergi ke kedai dengan menaiki kereta Vios milik Papa Farhan.
~End Jaja part.
~Wawa Part
Semasa di dalam kedai....
"Weh kau nak beli ape?"tanya Eyfa kepada aku.
"Aku just nak beli biskut roti and air untuk kite semua.Aku tak de seleralah nak makan nasi kat rumah Papa Farhan tu."jawab aku.
"Oouh okok"balas Eyfa.
Selepas selesai membayar,kami berdua pergi ke arah kereta untuk pulang.
"Weh weh tu bukan Naim ke?"tanya Eyfa.
"Hah mane"tanya aku kembali.
"Tulah yang pakai topi hitam and baju vans biru tu"tunjuk Eyfa ke arah seorang lelaki yang menunggang motosikal.
"Haahlah weh"jawab aku selepas ternampak kelibat Naim.
"Weh aku rase kite patut ikut dielah.Mane tau ni semua kerja dia kan"rancang Eyfa.
"Haah.Jomlah kite ikut dia tapi dengan jarak jauh takut nanti die terperasan lak."putus aku.
Semasa aku dan Eyfa mengekori jejak Naim,kami ternampak dia masuk ke arah hutan.Kami pelik
'Tak kan lah dia sorokkan Asyiqin kat tempat macam ni'desis hati aku.Apabila sampai sahaja Naim di rumah usang aku mematikan enjin kereta dari jauh.Terlihat ramai orang suruhan berjaga di sekeliling rumah tersebut.Aku dan Eyfa mula takut.Tapi sebelum tu kami terlintas untuk call Harraz memberi tahu keberadaan kami sekarang.Belum sempat Eyfa mengambil telefon ada seorang lelaki menyapa kami.
"Hoi korang buat apa kat sini hah!"jerkah dia mengejutkan kami.
Belum sempat untuk kami lari dia dah menangkap kami.
"Kalau kau tak nak peluru ni tembus kat perut kau,cubelah lari"cabar lelaki itu.
Aku terus terdiam.
"Ikut aku sekarang"arah lelaki itu.
Aku dengan Eyfa terpakse akur dengan arahan sebab di tangannya terdapat sepucuk pistol jenis Glock 19.
~END FLASHBACK
Sepanjang perbualan antara Asyiqin Wawa dan Eyfa,mereka tak sebut pun pasal Farhan.Timbul rasa curiga di hati Asyiqin.
"Weh aku nak tanya.Semua yang kau cerita ni.Farhan mana?Kenapa die tak cube selamatkn kite kat sini?"tanya Asyiqin mula musykil.
Muke Wawa dan Eyfa mula cuak habis bila mendengar kawan baiknya bertanya tentang rakannya yang sudh terlentang sakit di katil hospital.
"Erk sebenarnye waktu kau kene culik tu.Farhan dapat panggilan dari rumah die kat kampung yang sedara rapat die sakit tenat.Dia terpakse balik."Eyfa mula membohong Asyiqin.
"Tak kanlah dia langsung tak kesahkan aku kene culik ni?"tanya Asyiqin lagi.
"Gila kau dia tak risau.Tapi die terdesak sangat sebab cousin tu paling dia sayang n rapat so die tak dapat nak elakkan.So Farhan pesan kat Harraz soh ambil alih tugas dia.N kitorang pon kene carik kau.Tup ii aku ngan Eyfa kene tahan kat sini."jelas Wawa juga.
Muke Wawa dan Eyfa sudah berpeluh peluh memberikan fakta palsu tentang Farhan.
"Hmm yelah aku harapkan yang harraz n kengkawan yang lain dapat cari kite.Aminnn"doa Asyiqin.
Kedua kawannya pun turut mengAminkan doa Asyiqin.
******
Keesokkan harinya,aku sedar selepas tidur yang agak lena jugaklah sebab tak di kacau oleh kuncu ii si setan tu.Tapi pelik.
Aku membukakkan mataku perlahan lahan tapi perit apabila cahaya menembusi.Lepas berjaya mencelikkan mata sepenuhnya,aku lihay sekeliling.Semua putih.Sebelah ade ubat.Ade jarum.Ade mesin.Ade kerusi.Ade meja.Aku kat mane.Aku mula resah.
"Ak...Aku kat mana ni?"hanya itu yang mampu keluar dari mulut aku.
"Eh kau dah sedar.Baguslah dah seminggu kau tak sedar.Meh bangun lu minum air tenangkan diri kau nanti aku story."jelas Harraz kerisauan.
Aku bangun dengan berbantukan bantuan Harraz.
"Harraz aku kat mana ni?"tanya aku lagi.
"Kau kat syurga.Tak tau ke"balas Harraz.
Aku mula cuak selepas itu aku dengan deruan gelak ketawa darinya.
Aku terus memukul badannya dengan keras.Tapi makin lama aku pukul Harraz makin sakit di bahu kanan aku.
"Weh weh aku gurau je janganlah pukul sampai macam tu skali.Tak padan dengan sakitlah kau ni.Tu pon nak tanya ke dah nampak kan ade ubat semua ni.Kau kat Hospitallah cik kak oi"adu Harraz seraya memberitahu aku di mana aku duduk.
"Oouh hahahah sorrylah.Tak leh kawal"balas aku seraya tersenyum kambing.
Agak lame suasana di dalam wad aku diam.Aku hanya memandang Harraz yang asyik dok menghadap telefon.Aku memecahkan kesunyian.
"Weh ape dah jadi ni?Kenapa aku boleh ade kat sini.Setahu aku bukan aku ade dgn Naim ke hari tu"akhirnye keluar juga soalan yang sejak tadi bermain di minda.
"Ok let me story.Mesti kau tak ingat kejadian tukan."Harraz memulakan cerita.
Aku menanggukan kepala dan mendengar segala penjelasan dari Harraz tentang kejadian tersebut.
Sumpah! Aku memang tak ingat langsung kecuali di mana aku Wawa dan Eyfa di tahan di bilik yang usang dan lama.
YOU ARE READING
EX CRUSH CARI AKU!
RandomCerita ni berkisahkan seorang perempuan dan seorang lelaki yang kenal sejak era zaman sekolah menengah lagi.Tapi disebabkan sebuah janji mereka tidak dapat disatukan.Kalau cakap pasal saling suka memang ye. Mereka saling suka sama suka.Tapi mampukah...