7

41 6 2
                                    

Aku perasan sejak dari kejadian hari tu,diri aku serasa seperti diperhatikan oleh sepasang mata.Aku berniat nak bagi tau perkara ni pada kawanku yang lain.Tapi aku biarkan je.'Maybe perasaan kau je Qin.Dah jangan pikir sangat.Kau pikir result pt3 kau je.'

"Wehh Qin"panggil Wawa.

"Ye wa ade ape?"tanya aku.

"Aku tengok kebelakangan ni kau macam lain je.Macam berhati hati sangat.Cube bagi tau aku aku yang mengganggu fikiran kau.Ceritalah kat aku mane tau boleh tenang sikit."prihatinnya kawanku sorang ni.Sebab tulah aku sayang die tapi aku sayang smua kawan aku sama rata takde lebih takde kurang.Fair n square.

"Beb..."panggil aku.

"Yup.Why Qin?Tell me now."arah Wawa dengan tenang sambil menghadap mukaku.

"Sebenarnyekan sejak dua menjak tiga menjak berapa menjak(haih banyaknye menjak menjak ni Hahhahah) ni aku rase macam diri aku ni ade orang perhatikan je weh.Aku takut.Takut kalau sesuatu buruk jadi kat aku.Tapi bile teringatkan korang selalu ade kat sisi aku pergi mana sekalipun,terus perasaan tu hilang.Tapi aku takut kalau mase tu korang tak de n aku sendiri.",aku meluahkan segala benda yang terbuku di hati kepada Wawa.

Selain Jaja,Wawalh kawan aku yang setia mendengar cerita tentang masalah aku.Kalau Liz n Eyfa kadang diorg layan tak layan je.Tapi aku tau sebab diorg tak suke dengar masalah aku.And you guys know what?Kedua dua kawan aku tu dah pun dimiliki orang.Cume kitorang bertiga je masih single but available Hahahhaah.Gurau je.Tapi tu bukan alasan yang kukuh untuk buatkan hubungan kitorang renggang.Sebab pasangan diorg tu kawan kitorang sendiri.Boyfriend Liz name die Adam Danial and Boyfriend Eyfa name die Harris Sufian.Semua sedapkan nama kene dengan rupa dan perangai.Tak macam ex crush aku tu nampak je baik tapi sebenarnye mulut die nauzubillah weh.Mengucap aku.

'Ape kau ni Qin benda dah lepaslah tak yah ingat lagi,die dah tak de makne dari hidup kaulah'rintihku dalam hati.

"Weh Qin kau dok mengelamun sorang ni kenapa.Sampai hati tak layan aku.Merajuklah macam ni"rajuk Wawa sambil berpeluk tubuh.

'Eleh kalau kau merajuk pun aku geletek sikit kau dah kalahlah.Dah masak aku dengan perangai kau.Ya lah dah 3 tahun kawan kot.Semua sikap kawan aku aku kenallah.Semua ade di hujung jari aku je.Acewah propalah kau ni Qin Hhahahaha.'gelakku dalam hati.

"Alololololo merajuk ye die meh sini kite pujuk"aku mule mendekatkan diri kepada Wawa.

Lantas itu berubah terus muka dia apabila dia mengagak kalau dia merajuk mesti Iqin akan geletek die sampai puas.Tu jelah cara Asyiqin kawan baik dunia akhirat die memujuknya.Lalu Wawa pun mengalah.

"Weh jangan eh jangan tempat sensitif tu.Kau ni kalau aku majuk mesti tempat tu je kau aim kan.Terpakse aku mengalah tau tak",dengus je Wawa.Hahahhahh aku pun ketawa dengan senang hati dan tak terlupa juga Wawa pun turut tergelak sama.

"Weh dah kol 2 ni jom gi library.Kite ade perjumpaan PPS kan.Kang nanti lambat kene siasat memacam dengan exco kite sorang yang psycho tu pulak.Kite ni dahlah ade pangkat.Nanti junior yang lain terpengaroh lak dah lah jom",ajak Wawa apabila teringat yang mereka berdua terlibat dengan meeting PPS di library dan macam yang dijangka.

'Haih kene bertembung dengan mamat tu lagi,tak kuaselah aku nanti die kacau lagi macam hari tu.Nasib Wawa datang tepat pada masanya.Kalau tak jenuh aku hadap muke tak tau malu.Ya nama dia Naim Fikry.Yup nama memang sedap n ade rupa tapi sikap tak de.Jawatan je pengerusi PPS tapi pengerusi yang tak bertauliyah langsong.Dengan budak budak yang die selesa berkawan je die akan cakap lembut ii yang budak lain tu die layan macam ape tau.Haih nasiblah kau last tahun ni Naim.And orang yang selalu die kacau sememangnya aku.Aku tak taulah die ni ade penyakit ape.Kekadang die buat lawak hambar kadang perangai tak senonoh yang die tunjuk kadang perangai budak 5 tahun pon ade.

Dan sekarang aku tengah dok sengsorang siapkan kerja yang Cikgu Laila beri.Kerja ni memang aku suka sebab kalau bab hias ii ni memang ckg target akulh orangnya.Haih aku tak taulh bakat aku ni bagus ke tak setaraf antarabangsa tapi apa boleh buat cikgu dah suruh kite sebagai anak murid buat jelah kang tak pasal di label sombong n derhaka pulak kat cikgu.Hey cikgu pun kalau kite tersinggung perasaan die,boleh berdosa tau sebab die yang mendidik kite sama macam papa mama aku kat rumah.Aku sayang semua cikgu kat sekolah ni.Seriously semua ye.Tapi sayang sebagai cikgulah ye n hormat diorg.Tak de lebih ii ok.hahahahha.

Sedang ku terleka dengan persiapan hiasan,tiba tiba bahu ku ditepuk dan ade orang bagi salam.

"Assalamualaikum Asyiqin"sapa dia.

Hah budak ni lagi tak serik ii ke kacau aku.You guys know this budak siapa.Siapa lagi kalau budak Si Naim exco kitorang.Lalu aku menjawab kembali sapaannya itu.

"Waalaikumusalam Encik Naim nak ape?Ade apa apa yang Encik nak saya tolong?"tanya aku dengan lemah lembut.Dan ya die cair.Aku menjulingkan mata ke atas.Rasa menyampah weh.

"Nak awak boleh?"tanya die bergurau.

"Tak boleh saya dah berpunya.Dah gi jauh ii shuh shuh"jawab aku lantas menghalau die jauh dari mengganggu kerja yang dibuay seorang diri.
Sebenarnye kat library kitorang ni Cikgu Laila dan Cikgu Nazmi dah renovate tinggal hias n kemas je.So kerja hias menghias ni aku paling pakar.Tak tau kenapa aku minat.Aku rase tenang dan dapat hilangkan stress.

"Saya nak tolong boleh?"tanyanya lagi.

'Haih die ni ade lagi rupenye ingat dah blah.Haih terpakselah layan.Tapi memang kalau die layan aku dengan lembut pun aku tak rase pape.Melainkan kalau perempuan lain yang dekat dengan die diorang cakap rase nak pengsan pun ade sebab Naim ni salah satu jejaka hot kat sekolah ni.Aku pon tak tau bahagian mana yang hot sangat.Buta agaknya diorang.Haih nasib badan'rungutku dalam hati

"Hmm pergilah amek manila card tu potong.Tadi saya dah lukis dan ukur ikut saiz.Kata nak tolong kan tadi.Pergi sana buat kerja"arah aku seolah olah aku yang jadi ketua die.Tapi biarlh die yang nak tolong aku kenelh bagi arahan.Kalau nak bagi die handle benda ni.Memang tak jadi ape dengan hiasan semua ni.Semua terbengkalai dibuatnya.

Lalu die pun mengikut perintahku dengan tenang.Die mangambil gunting lalu mula membantu aku menggunting semua manila card itu.

Sepatutnya kerja tu dibuat oleh Wawa tapi die ikut Cikgu Laila untuk beli barang yang tak cukup di kedai eco so terpakselah aku buat semua ni sorang n berbekalkan mamat sorang ni bantu jugaklah aku selesaikan kerja ni dengan cepat.

END FLASHBACK

************

"Weh korang apa kata hujung minggu ni kite outing,bosanlah dok umah"rayu aku kepada kawanku yang lain.

"Jom aku pon dah lame tak release tension ni,stress jugk asyik terperap je kat umah.Macam ade laki je nak kene jaga.Haihh"keluh Eyfa.

(Mase ni kitorang dok lepak kat taman sambil ii tu kitorang jogginglah nak tegangkan otot yang tak berapa nak terjojol ni.Semua lemak je Hahhahhah.And memandangkan rumah kitorang semua dekat ii so senang nak keluar.)

"Ok kitorang on je."sahut kawanku yang lain.

"Paradigm nak?"tanya aku.

Semua mengganguk tanda setuju.



Hai guys untuk bab ni tite buat double update word pon dah 1000 lebih tak pernah buat byk ni sebelom ni bab smua 900 lebih je tapi bile type punya type tak perasan dah Hahhahaha.
Ok guys jangan lupa VOTEMENT ok.
Bab flashback tite buat sampai sini dulu sebab takot terlalu panjang flashback nye tite nak mengelakkan dari sebarang masalh soh part flashback yang selebihnye tite akan buat bile ade pengakuan nanti.Pengakuan ape?Tunggu jelah ye.
Babai

EX CRUSH CARI AKU!Where stories live. Discover now