~Other part
"Bos saya dah ikut mereka berdua hari ni.Diorang pergi mall dan saya nampak mereka masuk butik pengantin"seorang pemuda yang bernama Afsham berdiri di depan seorang lelaki di Restoran Jalan Sentosa.
"Oouh dah nak kahwinlah ni.Tak pe aku jadikan perkahwinan tu perkahwinan yang paling indah yang diorang pernah rase.Bagus kawalan kau.Aku nak kau terus intip diorang.Setiap gerak geri diorang aku nak kau inform kt Whatsapp.FAHAM"tegas pemuda itu.
"Dah sekarang blah.Aku nak kau ngan yang lain intip diorang tak kire mane diorang pergi.Jangan sampai terlepas.Aku nak tengok sejauh mana diorang bahagia dalam penderitaan yang menanti diorang nanti"arah pemuda itu seraya tersenyum sinis.
'Kau tunggu Asyiqin.Aku akan dapatkan kau balik.Dan Farhan aku akan hapuskan kau secara senyap ii dan Asyiqin tak kan perasan semua tu'desis pemuda di dalam hati sambil tergelak jahat.
~End other part
Waktu ni,
Jaja Wawa Eyfa dan Liz duduk melepak di bilik aku memandangkan aku banyak cd korea n kpop diorang datang sini.Bukan tak biase dah selalu dah diorang lepak kat bilik aku.Kata mama kalau nak tido sini pon boleh.Ade bilik banyak.Aku lagi suka sebab akukan anak perempuan tunggal.Bukannya aku tak de adik ade je tapi die belajar kat oversea kat London.Taulah kan kalau belajar oversea balik pon jrg tapi yang seronoknye tahun depan adek aku dh habis belajar.Yeayyy....Cakap pasal adik lelaki aku dan ya adik aku lelaki sejati ok.Nama die Ikram Naufal.Aku panggil dia Ik je sebab senang.Die panggil aku Fiy je.Senang katanya.Hah ape apelah.Nak cerita pasal rupa die tak delah hensem sangat tapi aku akui adek aku memang ade rupa yang membuat hati perempuan di luar sana gugur ke lantai.Nasib kau adik aku Ik Hahhahaha.
Seketika itu aku sedang termenung di beranda di bilik aku sendirian.Kawanku yang lain tak mengendahkan kerana sebok melayan drama yang dilayarkan.
Sedang aku asyik mengelamun,aku terpandang ke aras bawah di mana ade seorang lelaki yang sedang berdiri bersandar di keretanya.Aku tak dapat tengok muke die sebab die tengah main fon.
'Kenapa macam aku kenal je orang tu eh'desis aku.
'Maybe pelanduk dua serupa kot'aku bersangka baik.
"Weh Qin mama kau panggil ajak makan Mak Pah dah siap masak"panggil Wawa lantas mengejutkan aku.
"Hah ye ye datang ni"jawabku.
Lantas menutup pintu slide di beranda.Manelah tau hujan tak ke basah nanti.Maklumlah berandar aku jenis yang tk de atap.Aku yang mintak Papa decorate cam tu.Tenang bile pagi sampai petang boleh tengok langit yang cerah.Bila malam boleh tengok bintang.Seronok tau.
Malam itu,
Kawanku semua hari ni tidur rumah aku.Diorang semua dah inform mak bapak diorang.Diorang bagi je.Yelah mak bapak diorang boleh dikatakan kawan mama ngan papaku jugk.Jodohlah katakan Hahhaha.Tiba tiba sedang asyik aku dan kawanku menonton tv di ruang tamu,ade orang mengetuk pintu dan memberi salam.Aku nampak Mak Pah datang untuk bukakan pintu tapi aku cepat cepat halang sebab aku nak tengok sendiri siapa datang.Mak Pah yang faham dengan halangan terus membawa diri ke dapur.
Aku menghembuskan nafas perlahan.Lalu menjawab salam dan membuka pintu.
"Eh kau buat apa kat sini?"tanya aku kepada melihat susuk tubuh figura yang sangat aku kenal.
"Aku nak lawat kaulah.Tak kan tak boleh?"balas si dia seraya tersenyum sinis.
"Baik kau balik.Kalau kau datang sini dengan cara baik aku terima kau dengan baik tapi kalau sebaliknya baik kau balik sebelum ape ape yang buruk jadi"tegur aku dengan berani.
YOU ARE READING
EX CRUSH CARI AKU!
De TodoCerita ni berkisahkan seorang perempuan dan seorang lelaki yang kenal sejak era zaman sekolah menengah lagi.Tapi disebabkan sebuah janji mereka tidak dapat disatukan.Kalau cakap pasal saling suka memang ye. Mereka saling suka sama suka.Tapi mampukah...