34

6 1 0
                                    

******

Sis nak cakap sikit.Untuk pengetahuan korang tempat yang Asyiqin duduk sekarang iaitu New York akan ditukar kepada Paris
Kesulitan amat dikesali.
Maaf ye.

Actually Paris is one of the places in my dreams.So tak tau kenapa sebelum ni kita letak tempat New York.Terlintas maybe😂
Mianhae.

******

Pagi itu,semua ahli keluarga berkumpul di ruang tamu selepas bersarapan.Dengar dengan Encik Syahid nak cakap sesuatu.Hah kita dengar jelah.

Tapi seorang je yang tak turun turun sampai sekarang.Membuta je kerja.

"Mas mana anak teruna awak seorang tu.Tak turun lagi ke?"tanya Encik Syahid.

"Entahlah bang.Malas saya nak kejut orang macam tu"balas Puan Mastura.Kedengaran riak kekecewaan masih sebati dalam dirinya mengingatkan kejadian pagi buta tadi.

"Hah Ila tolong kejutkan abang kamu tu"suruh Encik Syahid.

"Tak nak Abi.Nanti dia kerja nak kentutkan orang je.Dahlah busuk.Ila tak nak.Tak sanggup nak bau"bantah Syatila.Dia kenal sangat dengan abangnya itu.Lalu depannya sahaja boleh bau telur.Tak senonoh betul.Dah besar pun perangai macam ape.Mengucap Syatila.

"Hah Asyiqin Abi minta tolong boleh kejutkan Hafiq?"kali ni Asyiqin yang menjadi mangsa.

"Hah?"Asyiqin terpinga pinga.

"Abi minta tolong kamu kejutkan Si Hafiq tu.Boleh?"kali ni suara Encik Syahid sudah berlembut.Tanda sangat mengharapkan Asyiqin melakukan tugas tersebut.

"Aa yelah.Iqin kejutkan dia"Asyiqin akhirnya akur dengan permintaan Encik Syahid.

Lalu dia berdiri dan mula melangkah menaiki satu persatu anak tangga.

Dalam hatinya tak henti henti beristighfar.

Bila dah sampai depan pintu bilik Hafiq,dia menghembuskan satu nafas yang panjang.
Semoga dipermudahkan.Aminn.

Tok! Tok! Tok!

"Assalamualaikum"sapa Asyiqin.

Tiada balasan.

Kali ni ketukan diberikan lebih kuat.

Tok!! Tok!! Tok!!.

"Awak.Abi panggil kat bawah.Bangunlah"kejut Asyiqin.

Tiada balasan lagi.

"Tidur mati ke ape mamat ni.Haih sabar jelah"Asyiqin cuba bersabar.

Tok!!! Tok!!! Tok!!!

Kali ni dua kali lebih kuat.

"Ermmm sape tu?"suara yang agak sengau menyapa.Mamai lagilah tu.

Alhamdulillah sedar jugak dia.Baru nak buat panggilan maut.

"Awak Abi panggil kat bawah.Abi nak cakap something.Tak tau ape.Bangunlahh.Matahari dah naik ni"kata Asyiqin.

Tiada balasan.

"Eh mamat ni boleh tidur lagi pulak.Penat ii aku explain."dengus Asyiqin.

Kedengaran dengkuran sederhana menandakan gerangan di dalam sedang tidur.Sambung tidur.Agak agak dia dengar tak ape yang Asyiqin cakap tadi.

Asyiqin mendengus geram.Dia putus asa.Dia berpikir nak buka je pintu.Harap pintu tak kuncilah.

Krekk!

EX CRUSH CARI AKU!Where stories live. Discover now