33

14 2 0
                                    

Setelah siap membasuh pinggan mangkuk.Asyiqin bergerak ke ruang tamu setelah dipanggil oleh Aunty Mas.

Dia duduk di atas sofa empuk di sebelah Aunty Mas.

"Aunty Mas tengok cerita apa?"tanya Asyiqin.

"Tengok ni hah cerita SpiderMan Uncle kau bukak.Tengok jelah"jelas Aunty Mas.

"Asyiqin"panggil Uncle Syahid.

"Ye Uncle"tanya Asyiqin.

"Tak payahlah Uncle ii sangat.Kamu pun kami dah anggap macam anak sendiri dah"kata Uncle Syahid.

"Habis tu Iqin nak panggil ape?"tanya Asyiqin.

"Panggil jelah Umi Abi macam Syatila panggil"kini Puan Mastura bersuara.

"Oklah kalau Umi dengan Abi cakap macam tu.Iqin ikutkan saja"kata Asyiqin seraya tersenyum manis.

Setelah beberapa minit.Asyiqin menguap kecil tanda ngantuknya sudah ingin melabuhkan tirai.

"Umi Abi Iqin naik atas dulu ye.Dah ngantuklah pula."Asyiqin meminta diri.

"Haa yelah.Pergila kamu naik dulu"surun Encik Syahid.

"Umi Abi pun jangan tidur lambat sangat.Tak bagus.Nanti tak sihat.Iqin naik atas dulu ye.Assalamualaikum"pesan Asyiqin lalu memberi salam.

"Waalaikumusalam"jawab Encik Syahid dan Puan Mastura serentak.

Asyiqin melangkah perlahan lahan setiap anak tangga.Dia teringat sesuatu.Lantas dia mempercepatkan langkahnya ke bilik tidurnya dia atas.

Sampai sahaja di bilik,dia terus mendapatkan laptopnya.Selepas menyambung wifi,dia cepat cepat membuka aplikasi Telegram. Nama Harraz di carinya.

Asyiqin:
Assalamualaikum Harraz.

Setelah beberapa minit menunggu balasan daripada Harraz,barulah nampak dia Online .

Harraz:
Waalaikumusalam Qin.Macam mana kat sane?Iqin sihat?

Asyiqin:
Ok je.Ni pun baru nak tidur.Tapi lupe something pulak.Iqin sihat je.Korang semua kat sane ok?

Harraz:
Kitorang ok je kat sini.Ape Iqin lupe?

Asyiqin:
Farhan sihat?

Harraz:
Iqin rasa Iqin boleh agak macam mana keadaan dia kat sini.Dia sihat je.Cuma hmm Iqin tau jelah kan hidup dia tanpa Iqin.

Asyiqin:
Harraz dah explain semua kat diakan macam yang Iqin suruh?

Harraz:
Dah.Cuma dia terkilan sikitlah.Sebab Iqin tak terus terang kat dia.

Asyiqin:
Iqin buat semua ni bersebab Raz.Raz pun fahamkan Iqin macam mana.

Harraz:
Bukan abang Iqinlah kalau tak faham perasaan adik dia.Raz tau perasaan Iqin macam mana.Raz harap Iqin tabahlah ye.

Asyiqin:
Terima lasih Raz sebab faham Iqin.Dah lah Iqin nak tidur ni.Bye Assalamualakum.Gudnight.Sweet Dream.Sayang abang😘.

Harraz:
Hah yelah Raz pon nak tidur ni.Bye Waalaikumusalam.Gudnight and Sweet Dream too.Sayang Iqin jugak💓.

Selepas berbual dengan Harraz malam tu,Asyiqin pun baring di atas katilnya.Lalu menutup mata perlahan lahan.

"Selamat malam Farhan"ucap Asyiqin lalu menutup mata dan tidur.

*********

~Di Malaysia

EX CRUSH CARI AKU!Where stories live. Discover now