"Whut!?Jap jap kita duduk dulu"terus Harris pandang sekeliling dan ternampak sebuah kerusi yang tiada orang duduk.
Harris terus menarik lengan Farhan dengan pantas.
Farhan hanya menayangkan muka tenang sahaja.Dah masak dengan perangai kawannya ini.Kalau nak tau semua tergopoh gapah.Kalut sangat.
"Kau ulang balik ape kau cakap tadi"Harris menyuruh Farhan mengulangi kata katanya tadi.
Farhan mengeluh.
"Aku macam nampak Asyiqin tadi.Tapi tak taulah betul ke tak"kata Farhan lalu menundukkan pandangannya.
Ya.Dia terlihat kelibat Asyiqin sedang berjalan bertentangan arah dengannya.Sebelah sahaja.Tadi sewaktu Harris petah bercakap dengannya.Tapi dia perasan.Imej Asyiqin sedikit berbeza dari yang dia kenal sebelum ni.
Imejnya sangat cantik.
Bertudung.
'Tapi tak mungkinlah.Kan Asyiqin sekarang dekat Paris.Takkan sekejap noh die balik sini.Harraz pon tak bagi tau'desis hati Harris.
"Kau biar betul Han.Ke pelanduk dua serupa?"tanya Harris masih ragu ii.
"Ye aku mungkin pasti.Aku tak taulah.Maybe betul or maybe betul kata kau tu pelanduk dua serupa.Aku betul ii tak tau."luah Farhan.
"Sabar jelah Han.Ada hikmah di sebalik ni semua.Aku tau kau kuat.Dahlah jangan sedih ii.Hari ni kan hari happy ii kita.Dah aku tak nak tengok kau sedih ok.Janji dengan aku.Walau ape jadi.Kau jangan pendam sorang ii"Harris memberikan nasihat jepada kawanna itu lalu membuat perjanjian.
Farhan menghembuskan nafas lalu berkata.
"Aku janji"Farhan memberi kata putus.
Semua pada malam itu makan dengan cermat.Tak terlalu bising.Tak terlalu senyap.Cuma keadaan Farhan agak tak selesa dengan kehadiran 'dia'.
"Aira.Tambahlah lagi.Penat Aunty masak.Makan sikitnye."pelawa Puan Saleha apabila melihat tetamunya hanya makan secuit.
"Aira sebenarnye dah kenyang Aunty.Tadi Aira dari luar keluar dengan kawan.Lepas tu makanlah sikit kat sana"terang Aira.
"Lah yeke.Kenapa tak bagi tau.Jap jap"
"Hajjar tolong ambilkan dessert kat peti sejuk boleh?"Puan Saleha meminta pertolongan kepada Jaja.
"Anything for you Aunty"balas Jaja lalu bergerak ke dapur mengambil dessert.
Lalu Jaja datang sekali dengan dessert di tangan.
Diletakkan di tengah meja.Dipotong kepada beberapa bahagian.Dia ambil piring kecil dan di letakkan sepotong pudding caramel.Lalu diberikan kepada Aira.
"For you"ucap Jaja.
"Thanks...."jeda seketika.
"Just call me Hajjar"Jaja yang faham terus memberitahu namanya.
"Oouh Thanks Hajjar"ucap Aira lagi.
"No problems"
"Eyfa nak?Harris?Han?Ira?Aunty?Uncle?"tanya Jaja.
"After this okay"Farhan menjawab sebagai wakil.
"Okay babeh"kata Jaja lalu duduk semula untuk menghabiskan saki baki makanannya yang masih tertinggal.
Selepas beberapa minit,mereka semua sudah menghabiskan makanan dan membersihkan pinggan mangkuk yang digunakan.Macam biase perempuanlah yang kene buat.Yang para lelaki semua dah duduk kat ruang tamu berborak.
YOU ARE READING
EX CRUSH CARI AKU!
RandomCerita ni berkisahkan seorang perempuan dan seorang lelaki yang kenal sejak era zaman sekolah menengah lagi.Tapi disebabkan sebuah janji mereka tidak dapat disatukan.Kalau cakap pasal saling suka memang ye. Mereka saling suka sama suka.Tapi mampukah...