Petang itu,aku sudah duduk di Starbuck tempat yang aku dan farhan hendak berjumpa.
Beberapa minit selepas tu,aku nampak kereta range rover putih berkilat memarkirkan kereta berdekatan dengan tempat duduk aku.Siapa lagi kalau bukan si farhan tu...
Dia mengaturkan langkah ke tempat dudukku.
Dia duduk di hadapanku."Assalamualaikum"sapa farhan.
"Waalaikumusalam"jawab aku.
"Dah lame tunggu ke?"tnya si dia.
"Tk lah lame sangat"balasku.
"Ni air siapa?Ade orang lain duduk sini eh tadi?Kalau macm tu saya pindah tempatlh."tanya die lalu nak bangun.
"Eh tak delah.Ni air awak.Saya orderkn dulu.Tapi saye tak tau awak suke air ape.So saya orderkan mint chocolate chips(sebenarnye sis reka je nme air ni mcm ala ii coolblog gitu hahahha).Boleh ke?Ke awak nak air lain?"tanyaku lagi.
"Eh tak delah saye pon tk kesah air ape.Saye pon haus ni.Btw thanks"ucapnya.
Dia pun minum air itu dengan penyedut minuman.Aku tenung muke die.Haihlh ex crush kau tau tk bertapa susahnyalah kite ni nk MO dengan awak.Tup ii skang dah depan mate balik.Kalau benar awaklh jodoh kite.Kite akan jage awak sepenuh hati kite tau.Awak pon kene juga jage hati kite ni.
Aku bermonolog sendiri di dalam hati.
Sedang itu die perasan aku tenung die.Dia mengalihkan muke ke mukeku dan aku dan die ter-eye contact.
Haihlh indahnya ciptaan tuhannn....
"Ehemmm"dia berdehem.
Aku tersedar.
Aku blushing wehh Hhahaha..
"Klau dah tak tahan tu nanti saye pinang awak teruslah.Awak ni comellah saye tengok"katanya dan tergelak kecil.
Aku ape lagi bertambah lgilah merah ii kt pipi ni.
"Err awakkk"panggilku manja.
"Ye?"
"Ok straight to the point kitelah.Ape hubungan awak dengan papa saya?"tanya aku terus terang.
'Uhuk uhuk'tersedak dia
"Sorry awak kalau pertanyaan saya buat awak tak selesa"aku meminta maaf lalu memberikan sehelai tisu.
"Eh tak pelah"
"Ok macam nilah saye terus terang.Sebenarnye saya bakal suami awak."kata kata yang terbit dari bibir lelaki itu serta merta memeranjatkan aku.
"Se sejak bile awak masok minang saya?"tanyaku dengan gagap sedikit.
"Dah lame sebenarnye"jawabnya.
Aku bagaikan terpaku sekejap.
'Srs ah die dh nak jadi bakal suami aku eh no no die dh mmg bakal suami aku.Papa Mama kenapa tak slowtalk ngan fiyah.Ni nak majuk ni.Hmmm tapi tak pelah memandangkan aku belom move on dengan die hahahhaha Senang hati aku'aku berkata sendiri didalam hati.
"Awakk?"panggil dia kerana melihat aku termenung jauh.
"Aah awak cakap ape tadi sorry saya tak dengar"ujar aku malu.
"Tak tanya lagi pon just panggil je.Awak ni mcm tak nak saya jdi suami awak ke?"tanya farhan.
'Ape punya soalan die tanya aku ni.Mestilah nak gile kau tak nak jadi isteri kepada ex crush yang tak berapa nak ex sangat ni.'
"Errmm nak"jawabku perlahan tapi cukup jelas didengari oleh farhan.
Farhan ketawa kecil melihat gelagat aku yang tersenyum tersimpul malu.Acewah macam ape pulak.
'Gediklah kau Qin'
'Suke hati aku lah gedik'
Gaduh hati dan akal ku sendiri.
'Dah kenapa nak gaduh ngan akal sendiri gile eh kau ni'bicara si cik hati.
'Dah dah jangan gaduh sebab aku'kini apa pulak yang masok.
Hahahah gile tollah diri sendiri ni."Ok memandangkan majlis kite lagi 2 bulan,saya nak awak ikut saya gi kedai pengantin kedai kek kedai kasut kedai beg kedai make up shopping smua benda untuk persiapan perkhawinan kita"tutur farhan.
Aku membulatkan mata.
"Hah lagi 2 bulan?"tanyaku sedikit meninggikan suara.
"Yelah kenapa tak sudi ke"tanya farhan balik dengan suara yang mula kendur.Seperti mencebik dan hendak menangis.
"Eh tak delah tak sudi cume terkejut dengan tarikh.Hish papa dengan papa awak ke yang pilih tarikh ni?"tanyaku kembali.
"Takla"
"Habis tu siapa?"
"Sayalah"jawabnya.
"Kenapa cepat sangat?"
"Awak kite dh kenal lame kot dari sekolah menengah lagikan takkan awak tak kenal sikap dan perangai saya ni hah"tanya dia.
"Hmm sape yang tak kenal ex budak hotss kat sekolah tu dulu.Kite je yang terkejar kejarkan dia last ii die reject"tutur aku tanpa sedar riak muka aku terus berubah mengenangkan peristiwa lama.
"Awakkk"panggil dia.
"Hmmm"aku balas pendek.
"Awak marah lagi pasal tu ke?"tanya farhan dengan lembut.
"Buat apa nak marah kalau orang yang reject kite tu dah nak jadi suami kite lagi 2 bulan.Kalau awak jadi perempuan tu awak rase awak marah lagi kat lelaki tu ke?"tanyaku.
"Err okok sorry tanya pasal tu.Saya janji sepenuh hati saya akan jage awak sepenuh hati saya untuk menebus kesalahan saya dahulu."farhan berjanji.
"I love you to the black and white.I have one and only angel in my eyes and the girl is infront of me right now"katanya lagi.
"Err thank you farhan"ucap aku.
Korang nak tau waktu tu memang lutut smua tulang aku macam cair je bile dengar ayat sweet die tu.Haihlah tuhan andai benar dia jodoh aku kau kuatkan dan kau kekalkanlah hubungan kami hingga ke jannah nanti.Aminnnn
Sorry kalau ayat sweet tu bagi korang macam tak kena je sebab sis tak pandai sangat bi bi ayat sweet ni hahahha tu jelah yang mampu.
VOTEMENT GUYSSS💕
YOU ARE READING
EX CRUSH CARI AKU!
RandomCerita ni berkisahkan seorang perempuan dan seorang lelaki yang kenal sejak era zaman sekolah menengah lagi.Tapi disebabkan sebuah janji mereka tidak dapat disatukan.Kalau cakap pasal saling suka memang ye. Mereka saling suka sama suka.Tapi mampukah...