Hari ni aku dan Farhan keluar berdua untuk ke butik pengantin dan sebagainya for persediaan perkahwinan kamilah katakan. Memandangkan Farhan dh balik dari outstation dari Penang, so Farhan ajak aku shopping hari ni.
Masa hari tu yang Farhan cakap kitorang akan kahwin lagi dua bulan,balik tu aku terus serbu papa mama aku.
~FLASHBACK
"Assalamualaikum ma pa Fiyah dah balik"sapa aku.
"Waalaikumusalam"jawab papa dan mama ku serentak.
Aku menghampiri mereka berdua di ruang tamu.
"Ma Pa ade ape ape yang Fiyah tak tau ke?"tnye ku terus.
Diorang dah tersenyum segan.
"Fiyah dah jumpe Farhan?"tanya Papa.
"Kenapa Papa n Mama tak bincang perkara ni dengan Fiyah dulu?Papa ni tak sayang Fiyah eh?Ni nak majuk ni"tanyaku sambil berpeluk tubuh menayangkan aksi merajuk.
"Alah kamu ni Fiyah.Klau papa bincang ngan kamu pon mesti kamu setuju.Ye dak?"usik papa.
Pipi aku dan memerah.Lalu..
"Tak nak kawan sehari"putus aku dengan aksi merajuk lalu berlari anak menaiki tangga dan menuju ke bilik kesayangan aku.
Tanpa aku sedar,Papa dan Mama bercakap sendiri.
"Anak awak ke tu?"tanya Encik Bokhari kepada Puan Zahirah merangkap isteri kesayangannya.
"Anak awak jugak Encik Bokhari."jawab Mama.
Mereka bergelak berdua di ruang tamu akibat mengenangkan perangai manja anak daranya seorang itu.
Setelah masuk ke dalam bilik dan mengunci bilik.Aku sandarkan badanku di belakang pintu dan perlahan ii jatuh terduduk.
'Tak sukelah macam ni buat something tk bincang ngan tite.Ni nak nangis ni.Tapi tak pelah jodoh kot Hahhahahaha'desis ku dalam hati.
~END FLASHBACK
Aku dan Farhan masuk ke butik pengantin ARYANI'S SECRET TASTES dahulu untuk memilih baju pengantin lelaki dan perempuan.Semasa aku dan Farhan melangkah masuk ke dalam butik tersebut,seorang perempuan yang bertag nama Aryani menghampiri kami.
"Hai Welcome to our wedding butik's,and hi Farhan"sapanya kepada kami dan lebih kepada Farhan di sebelah aku.
Aku menjongketkan kening ke arah Farhan menanyakan siapa perempuan ini?
"Untuk pengetahuan awak ni sepupu belah mama saya.Awak tak kenal sebab sebelum ni die sambung belajar kat New York ambil jurusan Pereka Fesyen dan butik ni dia punya"jelas Farhan dengan anggukan Aryani yang merangkap sepupu Farhan sedikit sebanyak menghilangkan rasa curiga di hati aku.
Aku mengetuk kepala kerana terlalu cemburu dengan dia.Lalu aku memberikan senyuman yang paling manis kepada Farhan dan Aryani.
'Yelah gila kau tiba tiba je ade orang tau nama bakal suami kaukan,tak kan tak rase curiga?'desis aku dalam hati.
"Ok Farhan U datang ni nak cari baju pengantinkan dan boleh I tau siapa nama gadis kecil molek comel kat sebelah U tu?"tanya dia.
"Nama dia Afiyah Asyiqin.Call her Asyiqin",balas Farhan apabila melihat aku diam berkutik di sebelahnya.
"Ermm nice name"puji Aryani.
Pipi aku dah memerah sebab malu di puji HAhahahahah.
Tapi aku buat keputusan untuk diam je.
YOU ARE READING
EX CRUSH CARI AKU!
RandomCerita ni berkisahkan seorang perempuan dan seorang lelaki yang kenal sejak era zaman sekolah menengah lagi.Tapi disebabkan sebuah janji mereka tidak dapat disatukan.Kalau cakap pasal saling suka memang ye. Mereka saling suka sama suka.Tapi mampukah...