"Weh dah lame sangat kau bawak aku ni.Nak gi mana sebenarnye ni?Dahlah aku tak nampak.Gelap gelita ni.Cepatlah buka mate aku"adu Farhan apabila sedari tadi langkahnya tak henti henti daripada dalam wadnya.
Apabila suruh ke kiri dia ke kiri.Ke kanan dia ke kanan.Melangkah dia melangkah juga.Dia tak faham.Jauh sangat ke tempat tu.Tapi dia mana boleh keluar sesuka hati sebab dia masih lagi patient dalam hospital tu.Tapi bila mengira berapa langkah perjalanannya,dia mengira dia sudah pun keluar dari hospital ni.Melainkan ade satu agenda yang dirancang.Dia tak tau.
"Dam.Dah sampai ke?Kenapa dah berhenti?"panggil Farhan apabila sedari langkahnya sudah terhenti.Tapi pelik Adam tak menyahut panggilannya tadi.
"Adam?Mana kau?"panggil Farhan lagi.
Farhan membuat keputusan untuk membuka sendiri ikatan kain dimatanya.Ya dia kene buka sendiri.
Apabila dia membuka kain yang terikat dimatanya.Dia mencuba membuka matanya perlahan lahan akibat terlalu lama terpejam mata.Setelah dia berjaya.Dia terkejut dengan pemandangan dihadapannya itu.
"Apa semua ni?"kata Farhan.
Setelah beberapa detik pertanyaan Farhan tidak terbalas.
"Happy birthday to you"
"Happy birthday to you"
"Happy birthday to Farhan Mikael"
"Happy birthday to you"
Nyanyian lagu ulang tahun dinyanyikan oleh susuk tubuh seorang yang sangat aku kenali.Aku pandang di atas telapak tangannya.Terdapat sebuah kek yang berhiaskan tanda Happy Birthday juga tidak lupa umur dan namanya dihias cantik.
Dia datang merapati Farhan.
"Happy birthday yang ke 26.Semoga panjang umur dan murah rezeki."ucap Afiyah di hadapan Farhan.
"Asyiqin?"panggil Farhan.
"Farhan,kenapa awak panggil nama tu.Bukan awak panggil nama saya Afiyah ke?"tanya Afiyah ragu ii.
"Awak cakap ape ni?Memang saya panggil nama awak Asyiqinkan.Kenapa nak panggil Afiyah pulak.Kenapa saya boleh ade kat sini?Kat hospital ni?"tanya Farhan.
"Farhan awak dah ingat ke?"tanya Afiyah dalam keadaan teruja.
"Ingat ape ni?Saya okaylah"jawab Farhan.
"Alhamdulillah Farhan awak dah ingat semuanya.Tapi sejak bila?"tanya Afiyah lagi.
"Tak.Ape ni?Ingat ape ni?"Farhan sudah celaru.
"Awak sebelum ni hilang ingatan.Takkan awak tak ingat"jelas Afiyah.
"Hah saya hilang ingatan.Macam mana boleh jadi macam ni?"Farhan bertanya lagi.
"Tak pelah yang penting awak dah ingat.Sekarang awak tiup lilin ni dulu"arah Asyiqin.
Farhan tanpa membantah meniup juga lilin di hadapan mata.
"Thanks Sayang.Saya tak ingat pun hari ni hari jadi saya."ucap Farhan.
"Welcome Farhan.Tak pe saya yang ingatkan awak."jawab Asyiqin.
"Jomlah kita makan dulu.Saya dah siapkan dinner kat situ.Nanti saya ceritakan semua."ajak Asyiqin.
Lantas Asyiqin menarik lengan Farhan lalu duduk di kerusi yang disediakan.Asyiqin turut duduk di kerusi berhadapan dengan Farhan.Tak salah kalau perempuan yang sweet berbanding lelaki.Ye dak.
Semasa mereka berdua makan malam,sunyi sepi keadaan di situ.Hanya kedengaran sudu dan garfu berlaga dengan pinggan.
"Awak buat semua ni untuk saya Qin?"tanya Farhan memulakan perbualan.
"Yelah untuk siapa lagi"jawab Asyiqin ringkas.
"Awak betol betol dah ingat saya Farhan?"kini Asyiqin pula mengajukan soalan.
"Ye.Saya tak tau macam mana.Tapi bila saya buka ikatan kain kat mata saya tadi.Pening kepala saya.Nasib tak lama.Tiba ii saya nampak awak"jelas Farhan.
"Alhamdulillahlah kalau awak dah ingat.Saya bersyukur sangat ii."kata Asyiqin mengucapkan syukurnya.
Asyiqin mengambil air minuman Fresh Orennya di sebelah pinggan.Tapi tersilap langkah.Cawan itu jatuh dan pecah berderai.
"Eh awak ok tak ni?"tanya Farhan prihatin apabila melihat cawan Asyiqin pecah.
Dia bangun mendapatkan Asyiqin.Tapi lain pula jadinya.
"Eh Asyiqin awak buat apa ni?"tanya Farhan apabila melihat Asyiqin mengambil serpihan kaca dan dihalakan di pergelangan tangannya.
"Saya nak mati.Saya tak nak hidup lagi kat dunia ni"kata Asyiqin dalam percakapan separuh menjerit.Gayaknya seperti dirasuk.
"Awak cakap ape ni..."belum sempat Farhan menghabiskan kata katanya.Satu hempasan kuat dikenakan di belakang kepalanya.
"Astaghfirullahalazim"mengucap Farham dibuatnya apabila mimpi ngeri itu menerjah masuk lagi.
"Farhan.Kau dah sedar?"tanya Harraz risau.
"Ke kenapa dengan aku?"tanya Farhan.
"Kau tiba tiba pengsan mase masuk tadi."kata Harraz memberitahu keadaan sebenar.
"Kenapa aku boleh pengsan?"tanya Farhan
"Manelah aku tau"jawab Harraz tidak tau.Sebenarnye dia dah tau asbab Farhan pengsan.Tapi perkara itu disembunyikan dulu dari pertanyaannya.
"Kau pergi mana tadi?"tanya Harris.
"Aku pergi wad sebelah.Borak ii dengan Dani.Dah korang tak datang lawat aku.Aku bosanlah.Asyiqin pun tak datang"jelas Farhan kepada kawannya itu.Ayat terakhir bunyinya agak kendur sikit.
"Oouh hehhehe sorry.Datang lambat"balaa Harraz seraya menggosok tengkuknya.
"Hmm yelah"balas Farhan acuh tak acuh.
"Btw boleh bagi tau ape yang kau mimpi mase kau pengsan tadi?Sampai meracau racau tadi kitorang tengok"tanya Haziq tak terkecuali.
"Aku meracau ke tadi?"tanya Farhan kembali.
"Ye.Siap sebut nama Asyiqin lagi.Cer bagi tau ape kau mimpi"Harraz mahu tau.
"Entahlah weh kebelakangan ni.Aku asyik mimpi pelik je."luah Farhan.
"Mimpi pelik macam mana tu?"tanya Harris.
"Macam ni........................."terang Farhan.
********
Ok guys.
Assalamualaikum.
Hai.
Annyeonghaseyo.
Ape khabar?
Sihat?
Untuk chapter ni sis buat pendek je.
Sebab tak de idea sangat.
Insyaallah and hopefully lepas ni idea membuak buak ok.
Jangan lupa VOTE ok.
Sis tengok view n vote semakin hari semakin menaik.
Sis bersyukur sangat korang bagi kerjasama.
Sis harap ramai lagi yang nak bace cerita ni.
Walau korang anggap macam hambar ke tak best ke.
Tapi ade je bab yang kawan sis bace ade bab best.
Ape ape pon please tolong sis ok.
Kalau korang tolong sis.
Sis akan kembangkan lagi idea cerita ni.
Ok
Bye.
YOU ARE READING
EX CRUSH CARI AKU!
RandomCerita ni berkisahkan seorang perempuan dan seorang lelaki yang kenal sejak era zaman sekolah menengah lagi.Tapi disebabkan sebuah janji mereka tidak dapat disatukan.Kalau cakap pasal saling suka memang ye. Mereka saling suka sama suka.Tapi mampukah...