Ik stond daar met grote ogen te kijken naar wat ik zag. Ik zag mezelf levensgroot geschildert op de muur. Precies zoals ik was! "Waauuw" zei ik nog een keer en ik keek Daivin aan die rood begon te worden en waarschijnlijk niet wist hoe hij moest kijken. De hele kamer was beschildert met teksten, tekeningen en mooie kleuren. Het was geweldig om naar te kijken!
"Vind je het mooi?" "Jaaa!" en ik stootte Daivin lachend aan. "Echt super geweldig!" Spontaan gaf ik Daivin een knuffel en zonder dat ik er echt bij nadacht hield ik de omhelzing een beetje lang aan dus duwde Daivin mij van hem af. Hij gaf me een knipoogje en strengelde zijn vingers in mijn vingers. Een warm gevoel stroomde door mijn lichaam en ik voelde vlindertjes tot leven komen in mijn buik.
"Ik zal je een rondleiding geven" zei Daivin. "Oke" En ik glimlachte naar hem.
Samen liepen we door de kamer heen en Daivin opende een roodgeschilderde kast. Een supergroot beeldscherm kwam tevoorschijn. Met grote ogen stond ik er naar te kijken. "Zozo.." kwam er uit mijn mond. Daivin vertelde me dat hij vaak hier met zijn vrienden kwam chillen in het weekend en ook doordeweeks om gezellig een filmpje te kijken. Hij liep door naar de andere kant van de kamer en liet de bar zien. De bar was er zelf ingetimmert en zag er mooi uit. Achter de bar stonden wat lege flessen en een frituurpan. Verder was er niet veel te zien. We liepen weer terug naar de smalle gang. "Zo, en hier is de wc!" Daivin opende de deur en ik keek naar binnen. Ik moest lachen bij wat ik zag. De muren van het toilet waren bekrast en betekend met namen en tekstjes en de wc was knalgeel geschildert. We liepen verder de gang in en gingen een smalle trap op naar boven. "Oohh wat gezellig!" Een zachte rode lig/zitbank stond schuin tegen de muur met lekkere zachte kussens. Een slinger van kleurrijke lichtjes hing door de ruimte wat een gezellige sfeer gaf en in de hoek stond een radio met een vaas met rozen. "Woon je hier ofzo?" Ik keek Daivin vragend aan. Hij schudde zijn hoofd. "Neee hier chil ik vaak met mijn vrienden" Hij vertelde dat hij samen met zijn vrienden de huur betaalde en dat ze dit samen naar smaak hadden ingericht. Het was mezelf al wel duidelijk geworden dat zijn hobby tekenen was.
We waren terug gelopen naar de bar en Daivin schonk wat te drinkenvoor me in. Hij ging naast me zitten en pakte mijn hand en begon me te strelen. Het voelde erg fijn maar ondanks dat moest ik weer aan Simon denken. Zou ik het aan Daivin vertellen? Ik wist het niet.. straks wilde hij niks meer met me te maken hebben! Ik dacht er over na maar uiteindelijk vertelde ik het maar niet.
"Heb je zin om zaterdag met me mee uit te gaan?" Daivin keek me hoopvol aan met zijn mooie ogen. "Ik.. uhm, kan niet." Zei ik aarzelend. "Waarom niet?" Ik mag niet van mijn ouders" "Bullshit" Daivin keek me aan en zei: "Waarom zou je niet mogen? Iedere jongere heeft recht om van zijn leven te genieten!" "Ik krijg dan verschrikkelijke straf.." Ik keek triest naar beneden. "Dan gaan we toch wat anders doen als je niet uit mag?" "Dat mag ook niet, ik heb straf." Daivin keek me frustrerend aan en hij kon zich waarachijnlijk niet voorstellen dat zo'n lief meisje als ik straf kon hebben. "Heb je straf omdat je spijbelde?" "Ja." "Oke, ik heb het idee dat er meer achter zit.., en Daivin keek me diep in de ogen aan. Ik keek vlug weg voordat Daivin weer lastige vragen ging stellen. "He, kom we gaan even naar het centrum" Daivin trok me mee en ik was blij dat het ongemakkelijke moment verbroken was.
Voor een telefoonwinkel bleef Daivin plotseling stil staan. We liepen naar binnen en Daivin fluisterde in mijn oor dat hij het belangrijk vond dat ik bereikbaar was en dat we contact bleven houden. Ik zei maar niet tegen Daivin dat het absoluut verboden voor me was om een telefoon te hebben. Nadat Daivin een kleine nokia voor me had gekocht, legde hij uit hoe het werkte en gaf hem aan mij. "Ik was er echt onstsettend blij mee maar toch had ik er aan de andere kant een slecht gevoel over.
Het was alweer bijna 1 uur en ik moest me haasten naar school want mijn moeder kwam me daarophalen. Ik nam afscheid met Daivin en we hoopten elkaar snel weer te zien. Ik pakte de bus want mijn fiest was nergens te vinden. Op school aangekomen was ik net op tijd want moeder kwam er al aanrijden. Ik stapte de auto in en ik ging zitten. Naast me lag een pakketje en ik vroeg me af wat er zou inzitten. "Mam, wat zit er in dat pakketje?" Ik keek moeder aan en ze staarde me aan via de spiegel en zei niks. "Dan niet." En ik staarde uit het raam naar buiten. Mijn ouders zaten blijkbaar nog steeds in de 'negeer' fase.
Die middag kreeg ik een lief smsje van Daivin:
He lieve meid,
Ik vond het echt top vanochtend! je wilt niet weten hoe blij ik was je weer eens te kunnen zien.. Je bent voor mij een bijzonder meisje en anders dan andere meisjes :-$ En ik hoop je echt snel weer te zullen want ik mis je aanwezigheid nu al:-C
In een smsje kan ik mijn gevoelens voor jouw niet goed beschrijven maar je moet weten dat ik je meer dan leuk vind <3 xxxxDaivin
Wauww vlindertjes in mijn buik sloegen weer op hol en ik begon helemaal te stralen. Helaas kon ik niet reageren op het smsje want er kwam iemand de trap op en ik moest snel mijn telefoon verstoppen.
JE LEEST
My Life
Teen FictionJody is een meisje van 16 en woont in een streng gelovig gezin. Alles word door haar ouders verboden. De kerk waar ze naartoe gaat word Jody misbruikt. Maar dan leert ze een jongen kennen die haar leven drastisch laat veranderen...