15// Een date?

771 19 3
                                    

Pov Hailey Flores

Ik loop al dekend het ziekenhuis in. Gister was raar. Nadat we naar de Pine Barends waren geweest zijn we stilletjes weer terug gereden. Colt had me afgezet en was daarna ook direct weer weg. Ik bots tegen iemand op en de grond komt gauw dichtbij. 'Sorry sorry.' hoor ik een zware stem zeggen. 'Ik was ook niet aan het opletten. Hij helpt me overeind. 'Hey ik ken jou ergens van.' zegt hij. 'Uhm.' Ik kijk hem aan en dan herken ik hem. Hij hield vaak de liftdeuren tegen.

'Ja jij kwam elke ochtend in het ziekenhuis.' zegt hij. Ik knik. 'Ik heb je al een week gemist.' zegt hij. 'Klopt, mijn moeder is overleden dus geen reden meer om in het ziekenhuis te komen.' zeg ik. 'Sorry, gecondoleerd.' 'Geeft niks.' Ik glimlach schaapachtig. 'Ik ben Noah trouwens.' zegt hij. 'Hailey.' zeg ik en schud zijn hand. 'Wat heb jij gedaan dan?' 'Stomme prank van mijn buurjongen. Stond op de piramide met cheerleaden en hij vond het nodig om de sproeiers aan te zetten. Je kan denk ik wel raden wat er toen is gebeurd.' 'Dat is minder.' zegt hij. 'Ik moet die kant maar eens op, moet voor controle en wil niet te laat komen.' zeg ik. Hij knikt en vraagt om mijn nummer. Ik geef hem mijn nummer en loop daarna door naar de verdieping waar ik een controle afspraak heb.

***

Ik open de deur van het huis. 'Hoi Hailey, hoe was het in het ziekenhuis?' vraagt de moeder van Colt. 'Goed, de breuk is goed aan het helen en ze hebben er nieuw gips om heen gedaan.' zeg ik. 'Ik wilde trouwens even zeggen dat je erg mooi gesproken had gister.' zegt ze. 'Dankjewel.' zeg ik. Ze glimlacht even en ik loop daarna naar boven. De logeerkamer is gelukkig droog dus ik kan daar de rest van de dagen slapen. Ik had het nog geen dag langer uitgehouden met Colt. Ik pak mijn spullen van Colt's kamer en verhuis ze naar de logeerkamer.

Er wordt op de deur geklopt. Ik schrik even en kijk om. Hunter verschijnt in de deuropening. 'Ik vroeg me af of je zin had om een filmt te kijken?' vraagt hij. 'Heel lief aangeboden Hunter maar mijn hoofd staat daar nu niet zo na. Sorry.' zeg ik. 'Geeft niks, ik snap het wel.' zegt hij en loopt dan weg. Ik plof op het bed en pak mijn telefoon erbij. Ik zie dat ik een berichtje heb van een onbekend nummer. Ik glimlach even als ik het open. Het is van Noah.

Ik sta op en loop naar de badkamer. 'Wanneer heb jij nou eens door dat ze je nooit leuk gaat vinden. Ze weet waarschijnlijk niet eens wat voor een wanhopige crush je op haar hebt.' hoor ik Colt lachen. 'Kun je voor een keer je bek dichthouden.' zegt Hunter. 'Ze verkiest mij boven jou, dat deed ze toen en dat zal ze nu weer doen.' zegt Colt. Ik slik. Had ik dan niet door dat Hunter hopeloos verliefd op me is? Of dat ik zo dom ben om altijd voor Colt te kiezen?

Ik open de deur van de badkamer heel iets en kan de jongens net zien. 'Ze zal dit keer niet voor jou kiezen Colt, echt niet.' zegt Hunter. Ik slik. 'Je hebt haar genoeg redenen gegeven om dat niet te doen.' Daar heeft Hunter een punt. 'Let maar op broertje. Ik laat haar niet meer stikken deze keer. Deze keer doe ik het anders.' Een diepe zucht verlaat mijn mond. Hoe kan hij daar zo zeker van zijn? Ik hoor hoe ze weglopen. Voorzichtig open ik de badkamerdeur en loop de overloop op. Ik kijk even of ze echt weg zijn en loop dan terug naar de logeerkamer.

Ik schrik op als mijn telefoon geluid begint te maken. 'Hey Noah.' zeg ik. Ik glimlach als ik zijn stem hoor. 'Vanavond? Ja dat kan wel.' zeg ik. 'Zeven uur is prima. Zie ik je dan.' Ik hang op en spring op het bed. Een date, ik heb een date vanavond. Even wat anders aan mijn hoofd dan al het drama wat momenteel speelt. Ik zucht even. Maar vanmiddag eerst langs pap.

Bad guy (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu